Senioren..... dat is pas echt eng! Tijdje geleden reed ik op een 4-baansweg. (Rijden 120km per uur) Baan 1 rijdt een bus, baan 2 rijdt een senior. Ik wil senior op baan 3 inhalen, maar wordt tegelijkertijd ook ingehaald door eentje die nog sneller wil dan ik. Op een gegeven moment rijden senior, ik en snelle jelle dus zo ongeveer naast elkaar. Bedenkt senior dat ie eigenlijk wel naar links wil en stuurt zo naar links. Ik zit misschien wel in zijn dode hoek ofzo, maar sta op het punt gesandwicht te worden door 2 auto's. Achter mij hoor ik getoeter (leuk schouwspel voor degenen achter me...), maar senior heeft niks in de gaten en blijft naar links sturen. Ik kan niks anders dan remmen en ook mee naar links, hopende dat mijn andere buurman dit doorheeft en ook wat meer naar links gaat. Wonder boven wonder heeft dat me gered en is er niks gebeurd, maar ik heb de eerste afslag naar een benzinestation genomen en daar een half uur gezeten om bij te komen. Het ergste is nog dat ik daarna nog 2 uur moest rijden om thuis te komen.... brrr, doodeng. Dan besef je je wel dat jij nog wel zo'n goede chauffeur kan zijn, maar dat dat nog geen garantie is voor een veilige thuiskomst.
Och man praat me dr niet van!!!! Vorige week nog, ik rijd met een vaartje van 125, 130 km per uur vanuit Oosten naar Groningen Stad (op de linkerbaan ivm invoegend verkeer) en een of twee afslagen voor mijn "eindpunt" moeten er een aantal automobilisten invoegen. De eerste drie voegen netjes in op de rechterbaan, maar nummertje vier knalt meteen door naar de linkerbaan .... ik moest echt vol in de remmen!!! :x Malloot!!!!! In Duitsland is het trouwens ook erg hoor, je bent amper tien meter van een rotonde af, je bent dus weer aan het optrekken.... en dan knalt er regelmatig zo'n dikke Duitse pooierbak om je heen :x En dan denk ik wat voor nut heeft dat dan? Ik bedoel ben zelf ja nog aan het optrekken vanaf de rotonde, dan rijd ik ècht niet direct al 150 hoor Heb in de afgelopen jaren wel geleerd dat fietsers in de "grote stad" veel onfatsoenlijker en/of roekelozer zijn dan de fietsers op het "platteland". Daar worden tenminste nog handjes uitgestoken om richting aan te geven!!!! In de stad??? Heb al een paar in een overvolle stadsbus gezeten die vol, maar dan ook echt vol in de ankers moest om een plotseling overstekende fietser niet aan te rijden!
Hou op schei uit, ik heb het hier altijd op de rotonde, als fietser heb je hier voorrang dus ik fietste gewoon door komt er een auto en die rijd gewoon letterlijk tot tegen mijn fiets aan, kon nog net mijn fiets stabiel houden, komt die mafkees zijn auto uit en begint te schreeuwen dat ik uit moet kijken want hij was sneller dus had ik hem voorrang moeten geven .. werd furieus en heb hem de huid volgescholden, malloot Gelukkig stapte de man achter hem de auto uit en gaf hem ook een grote bek !
haha dan is het maar goed dat je nooit achter mijn man rijdt, die remt werkelijk voor alles bijna alles krijgt voorang van hem, hihi een echte heer in het verkeer
ik heb ook een 4x4 maar ik ga ook echt geen 2 meter de berm in hoor, alleen omdat ik zo,n auto heb ik rem ten eerste een heel stuk af, en dan ga ik een stukje de berm in zodat de ander een beetje normaal kan passeren maar ik kom ook wel eens van die gekken , met een dinkytoy tegen die dan met 80 door de berm heen donderen, daar sta ik dan met mijn 4x4 netjes te wezen
Mijn grootste irritaties zijn automobilisten die vergeten zijn waar het knipperlicht ook al weer voor was. Of hem pas aanzetten als ze al lang en breed de rijbaanwisseling achter de rug hebben. Ook mensen die veel te langzaam rijden vind ik irritant. Waarom 50 rijden met goed weer als je er 80 (!) mag? Ook mensen die bij het eerste druppeltje regen ineens 20 kilometer zachter gaan rijden snap ik niet. En dan de ongeduldige medemens die gaat inhalen in een bocht over een doorgetrokken streep omdat ik geen 80 wil rijden op een weg waar je 50 mag en die vol zit met kronkelbochten.
Zeg dat niet te hard, ik woon in de Betuwe, dus zou hem zo maar voor me kunnen hebben. Misschien kan hij een sticker op zijn achterruit plakken 'pas op, remt voor alles' ! Ik had trouwens eens een boze fietser. Ik rijd op een voorrangsweg, wil hij zich er opeens voor gooien vanuit een andere straat, maar ik rijd gewoon door. Parkeer ik verderop de auto, komt hij kwaad naar mij toe over dat ik niet stopte. Ik vertellen dat ik niet ga stoppen als ik voorrang heb, zegt hij kwaad, ja dat is wel zo, maar jij néémt gewoon voorrang! Ja, tuurlijk néém ik voorrang als ik dat heb .
whahaha ja dan heb je wel kans dat je hem tegenkomt...het is dus diegene die overal voor remt btw hij is al 20 jaar beroepschauffeur
Mij wil je ook niet tegen komen hoor als ik in de auto zit. Ik heb werkelijk waar altijd met iedereen ruzie. Schoolkinderen die 10 breed fietsen. Mensen in een heel klein autotje die denken dat ze in een vrachtwagen rijden en dus ook niet aan de kant gaan. Mensen die bijna stilstaan voor je (dus echt 20km p/u rijden). Mensen die graag op je trekhaak gaan hangen. Wij hebben een grote hoge auto en als ik dan bij de C1000 uit een parkeervak wegrijd moet ik een grote draai maken. Mensen gaan dan daar staan met de auto en laten je werkelijkwaar 10x steken voordat je er langs kunt. Ze zijn denk bang dat het parkeerplekje anders wegloopt. Nee ik heb altijd met iedereen ruzie onderweg. Zit 9 van de 10x ook altijd te schelden
Heerlijk topic is dit! En zo herkenbaar Hier ook een hekel aan mensen die midden op de snelweg op hun rem gaan lopen trappen zonder reden... en dan nog links rijden ook. Verder natuurlijk ook de bermsituaties meegemaakt, het kleven, het gelijk links invoegen, fietsers midden op de weg enz enz. Tygo is pas 2, en ik ben er niet trots op maar als ik op m'n rem moet voor een auto zit hij achterin: K*t auto, te roepen. schaam schaam. Kun je nagaan hoe ik en vriendlief in de auto zitten. Tegenwoordig hebben we het al kunnen omzetten naar Chipsauto...
Grrrr ja ben ook echt altijd geïrriteerd in het verkeer. Mensen die net na een bocht of kruispunt ineens stil gaan staan, dus eerst remmen en dan meestal ook geen knipperlicht of gevarenlicht aan doen. Of in een parkeervak op de witte streep gaan staan. Dan zet ik hem expres bijna tegen die auto aan, zodat hij er niet in kan. Eigen schuld. En slome rijders heb ik ook een hekel aan. En bumperklevers. Dan ga ik even net iets langzamer rijden. Zo kan ik nog wel even doorgaan
een knipperlicht is een optie op een bmw. Optie 1: knipperlicht Optie 2; gaspedaal. Makkelijk te zien wie welke optie heeft gekozen. BMW's die je met 230 voorbij komen kozen optie 2. Klopt ook want die geven nooit richting aan. Maar je hebt ook BMW's die overal 50 rijden waar je 80 mag, 80 waar je 120 mag en 30 waar je 50 mag. Maar die geven wél keurig richting aan. Heb je alleen weinig aan, want tegen de tijd dat ze richting aangeven heb je ze al ingehaald. Optie 1 dus. Optie 1 en 2 tegelijk kunnen niet. Dat veroorzaakt kortsluiting in de boordcomputer.
Hier ook een beroepschauffeur en ook zo'n heer in het verkeer hoor.. Hij zit regelmatig naast me: Waarom geef je die mensen nou geen voorrang? Nou omdat ik voorrang had.. Hij: Ja maar hun zijn op de fiets/lopend, stop dan even is toch aardig. Pfff
ik vind dat altijd riskant, als er een auto achter je zit en je stopt zo inene twrijl dat niet hoeft. Rekenen 9 vd 10 andere auto's niet op. Ik stop wel als het keihard regent voor voetgangers of fietsers etc. OOk als er een vrachtwagen staat te wachten en ik achter me KEIVEEL auto's nog zie. Dan stop ik en laat ik die vrachtwagen eerst de kruising oversteken.
Sommige ouderen zijn best heel meegaand in het verkeer! Zo reed er gisteren een opa voor me die mij iets te langzaam ging en ik per ongeluk aan z'n bumper kleefde. Toen hij me in z'n spiegel zag, ging ie aan de kant en liet hij me voorbij gaan, aaahhh, lief toch?
Ja maar dan doet ie het niet, daar is hij beroepschauffeur voor.. Maar wel als het rustig is, en geen verkeer achter je. Dus gewoon als het veilig is. Dan stopt hij altijd, tot vermoeiends toe!
nou dan ben je mij nooit tegen gekomen ben ooit een keer 's nachts staande gehouden, reed van de ene kant van zwolle naar de andere kant en was zo snel dat ze me niet eens konden klokken. meneer agent komt aan lopen toen hij mij zag bleef hij even staan, ik zegt wat is er had je een man verwacht hij; hm eigenlijk wel ja. hij kon me nergens anders een boete voor geven ik gaf gewoon mijn richting aan alleen ik reed veelte hard. volgens mij vond meneer agent het ook wel leuk dat er een meisje achter het stuur zat, hij had het natuurlijk ook op roekeloos rij gedrag kunnen gooien.