Het viel mij op dat ik bepaalde ingrediënten erg vaak gebruik. Mijn favoriete smaakmakers zijn knoflook, ketjap, chillisaus en kippenbouillon. Wat zijn jullie favoriete smaakmakers?
ook knoflook maar mn man minder dus gebruik het niet vaak. ketjap cajun kruiden Italiaanse kruiden kurkuma
Knoflook met stip op 1. Verder afhankelijk van het gerecht. Wel vaak chilipoeder of sambal of gewoon rode pepertjes. Komijn. Koriander. Oregano. Paprikapoeder. Kerrie. Kurkuma. Gemberpoeder of laos. Gemalen citroengras. Peper. Etc......
Peper, zout, rozemarijn, oregano, chilipoeder, sambal, knoflook, komijn, kaneel, peterselie, tijm, tuinkers, laurier, kruidnagel... Eigenlijk ben ik gek op verschillende kruiden en staat mijn keuken vol met potjes onder het motto 'verzamel ze allemaal'.
kerrie, zoete paprika poeder, köfte kruiden, thijm, rozemarijn, munt (voor de thee), uien, knoflook, chilli, komijn, sesamzaad, maanzaad.
Knoflook, ketjap, aromat, sambal, 5 seasons kruiden, zwarte peper, ketchup , maggi, paprikapoeder, Chilisaus, kerriepoeder, oregano, gedroogde peterselie
Knoflook, zout, peper, pepertjes (zoals in nasi Pakket), komijn, koriander, boullion, gember, sambal, tamerinde, ui, cardemon, kaneel, kruidnagel, cocos
Cajun kruiden (paars zilver potje), tomato frito (gebruik ik voor sauzen etc), Italiaanse kruiden, kaneel, knoflook
Ik ben meer van de verse kruiden. Platte peterselie met stip op nummer één. Ui en knoflook gebruik ik ook veel. Verder, naast zout en peper, munt, dille, paprikapoeder, komijn, kerrie, gemberpoeder...
Dat klinkt bekend! En die voorraad is heel prettig aangevuld toen manlief op cursus was in India. Daar genieten we nu nog steeds van Favoriet zijn de gedroogde kardemom-peulen... Maar omdat die nogal een specifieke en sterke smaak hebben stop ik ze niet echt overal in Maar in de pastasaus zitten ze bijv erg vaak... En ook in de satemarinade komen ze regelmatig terug
Knoflook, selderiezout, rode uien, paprikapoeder, maggi-blokjes, kerriepoeder, kipkruiden en speklapkruiden. Voor de gehaktballen gebruik ik de mix voor gehakt met uitjes. Heerlijk!
Whiskey Cocktail saus, Knoflook saus, sambal, Chili saus. En ben verslaafd aan uien, ook rauw eet ik uiteenringen zo op.