Ons dametje houdt niet zo van lange autoritjes, zelfs een half uur is voor haar lang genoeg. Als ze met de grote bus of vrachtauto meemag, dan houd ze het gemakkelijk een uur vol. Ja dan ziet ze natuurlijk van alles! Mijn vraag is; hoe maken jullie een autoritje plezierig? Wat is geschikt voor een kind van 19 maanden om te doen in de auto? Heeft er iemand tips of ideeën? Deze zijn erg welkom!! Bedankt!!
Mijn jochie is iets ouder. Maar die blijft wel redelijk rustig in de auto. Een paar maanden terug (rond de 15-19) vond hij het ook vervelender. Net te klein om zichzelf goed te vermaken, maar te groot om in de auto te slapen. Hij kan nu zelf al goed een boekje "lezen". Of met de auto over zijn schoot rijden. En we zingen vaak liedjes. En hij komt nu met zijn koppie ver genoeg boven het raam uit. Dus kan hij auto's en bomen kijken. Dus het is waarschijnlijk ook een kwestie van tijd. Als hij echt jengelig was, en ik zat alleen in de auto, dan gaf ik ook weleens een troostkoekje/sap. Dan is hij even een paar minuten afgeleid, en kan ik rustig verder rijden. Vooral handig als je drukke wegen nadert.. Maar dat helpt ook meer even.
Ohja die periode hebben wij hier ook gehad. Valt niet mee he als ze niet graag auto rijden en zich vervelen. Gelukkig is het hier nu omgedraaid en wil hij alleen nog maar auto rijden haha. 's morgens als hij opstaat begint hij er al over Maar goed, echt tips om het leuker te maken heb ik niet... Mijn zoon zit altijd naar buiten te staren of iets te vertellen ofzo. Misschien een leuke cd opzetten en wat zingen samen?