Mijn dochter van bijna 4 maanden kwijlt echt heel veel en zit met haar vuistjes in haar mond te sabbelen..betekent dit dat haar tandjes doorkomen? Zou wel heel vroeg zijn dan Mijn zus kreeg vroeger met 3 maanden haar 1e tandje..
Hahaha...nou...eerst zeg je wel vroeg en dan dat je zus ze nog eerder had Het kan zeker wel hoor! Een enkel kindje wordt met een tandje geboren! Zolang ze er nog niet echt last van heeft kan je het gewoon aankijken. Het kan soms nog weken / maanden duren voor je ook daadwerkelijk wat ziet. Dan kan iets als bijv. Dentinox een uitkomst zijn (bij echte pijn). Elmo
Haha ja maar toch vind ik het wel vroeg hihi..Gaat allemaal veels te snel straks is mijn kleine meid groot Dat is van gele spul wat toch een beetje verdoofd? of heb ik dat nou verkeerd?
De speekselklieren ontwikkelen zich. Vaak zitten ze dan met de handjes in mond. Het kan natuurlijk wel dat ze een tandje krijgt. Ben hier al een poosje aan het wachten. Hier veel zure luiers, bobbels op het tandvlees, alles in zijn mond proppen en bijten.
Hier heeft ze ook zure luiers..nog geen bobbels op de tandvlees maar hier ook alles in de mond stoppen..
Mijn zoontje is ongeveer even oud en die sabbelt ook heel veel op z'n handjes en kwijlt de hele dag door .
hier ook een kwijlster en vanmiddag stopte ze een boek in d'r mond... het mooiste visje in de zee werd lekker nat
Oh ja, charmant dat gekwijl. Zoonlief was er ook een kei in. Gelukkig is dat nu een stuk verminderd! Hier zijn bobbels in het tandvlees een voorbode op tandjes. Voel je die bij haar?
ik had zelf met 4 maanden tanden. toen nikki rond 4 maanden ook zo begon te kwijlen dacht ik ook dat ze wel snel zouden komen. uiteindelijk ontdekte ik precies op de dag dat ze 5 maanden was het eerste tandje. het kan dus nog even duren
@merijn: heel charmant ja haha. Ja ik heb wel gevoelt ik voelde 1 bobbeltje meer ook niet.. @shenoby: Oh dan kan het nog wel even duren idd Ik heb haar bijtring al in de koelkast, kijken of ze die morgen wil hebben..
ha ha herkenbaar. de hele shirtje is nat van het kwijlen hier. ook stopt ze alles in haar mond. maar dat is toch nu de fase waar ze in zitten? alles in de mond stoppen om te verkennen?
Sterre heeft ook een tijdje erg gekwijld maar haar tanden kwamen wat later. Met 5 maanden 2 tegelijk, met 7 maanden 2 tegelijk en nu komen er weer 2 tgegelijk door. Van haar boventanden heeft ze trouwens veel meer last dan van haar ondertanden, hebben die van jullie dat ook?
Hier ook eentje die al een week of 4/5 heel erg kwijlt en sinds een week of 3 continu zijn handje in zijn mondje stopt, of wat hij maar in zijn handen heeft. Ook kauwt hij er echt op en ik voel wel 2 bobbeltjes, maar nog steeds niets Mijn broertje, het zusje van mijn man en ik hadden met 3 maand ook de eerste tandjes en mijn man met 4 maand (van horen zeggen), wel vroeg maar het zou kunnen....
Hier al bijna 2 maanden kwijlen en nog geen tandje.... Alle voortekens al gehad: zure luiers, hangerig, huilerig als ze met d'r vingertjes aan d'r tandvlees zat, kwijlen, verhoging, bijten, gloei wangen en nog stees niets!!!!!!!!!! Hopen voor haar dat de 1e tand snel doorkomt is ze er weer eventjes vanaf....
na veel gekwijl geen tand. nu al 1 maand amper kwijl. vind het ook niet er erg. geef nog borstvoeding. hihii
hier ook erg veel kwijl, moet ook echt een slabbetje aan, anders is haar hele trui nat. Ze zit ook de hele tijd met haar vuistje in haar mond, als het zou kunnen zou ze die vuist helemaal naar binnen wurmen! vraagje trouwens: zijn zure luiers een voorbode van tandjes? groetjes pampers
@ellen ja dat is idd ook een fase waar ze in kunnen zitten .. @ynnel1: Hoop ook dat de tandjes van haar snel doorkomen! @sweetlakecity: Nee haha dat lijkt me erg pijnlijk..
Hallo allemaal, Ik heb ook het idee dat er bij onze kleine tandjes aan zitten te komen (zeker weten doe ik t niet ). Sinds 1,5 week is ze heel erg zeurderig/hangerig en huilerig en slaapt ze vooral snachts heel erg slecht (terwijl ze altijd netjes van 23:00 tot 7:00 sliep) ze word heel vaak huilend wakker. Heb der tandvlees gevoelt en voel wel duidelijk 2 bobbels, de linkse is ietsje groter. Het is eigenlijk meer een ribbel dat je voelt . Normaal kwijlde ze al heeeel erg veel... maar nu... alsof de kraan open staat!! Ze heeft ook rode wangetjes. Wrijft over der gezicht (dus ook als ze niet moe is) en doet vaak moeilijk tijdens het eten. Van alles in der mond stoppen en overal op kauwen deed ze al erg veel, dus daar kan ik geen verschil in merken. Ze krijgt chamodent en dentinox.. Dat lijkt wel iets verlichting te geven.. Ik hoop dat het snel over is of dat de tandjes snel doorkomen, want krijg zo zelf ook geen rust en vooral geen nachtrust...