Autoreis naar Spanje en baby van 11 maanden, hoe?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Shereen23, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Wij gaan in t hoogseizoen naar Spanje toe en we reizen met de auto.
    Mijn zoontje zal dan 11 maanden zijn, t is ongeveer 13 uurtjes rijden en we willen in principe niet overnachten in hotel onderweg.
    We zitten te denken om in de avond/nacht 22 uur te vertrekken, dan zullen de kids slapen in de auto.
    Maar kan m'n zoontje van 11 maanden dan de nacht in de autostoel die een soort ligstand heeft slapen?
    Ik bedoel is dit voor 1 keer niet schadelijk voor z'n rug?
    Zodra de ochtend is aangebroken zullen we natuurlijk rustpauzes nemen en de baby uit de stoel halen.
    Wat vinden jullie hiervan? En hoe hebben jullie t gedaan met een baby oo Autoreis?

2. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij zijn vorige jaar zomer met de caravan naar Spanje op vakantie geweest. Onze dochter was toen 8,5 maand. Wij hadden op de heenreis echter wel overnacht. Maar op de terugreis zijn we s'nachts na haar laatste fles vertrokken. Autostoel op ligstand en ze heeft heerlijk geslapen. Ze werd overigens wel 1 keer bij een stop wakker en toen hebben we haar wel even uit de autostoel gehaald. En overdag hadden we haar bij iedere stop er even uitgehaald. Persoonlijk denk ik dat het bij een baby van bijna een jaar minder schadelijk is voor de rug dan bij een baby van een paar maanden of een half jaar. Baby's van een jaar zijn natuurlijk al wat sterker.

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Dat kan heus geen kwaad voor 1 x hoor

Of je moet met haar achterin zitten en op schoot houden

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Eh meen je dit als advies?! :(

De Maxi cosi is een autostoel( of is hij zo groot dat je hem al in een vervolgstoel hebt?), niet bedoeld om de hele dag in te zitten of te gebruiken als wandelwagen. Maar eenmalig erg langer in, kan geen kwaad. Hem ook even lekker laten bewegen als je stopt om te eten of te tanken.

Wij hebben ze ook weleens langer in de maxi cosi gehad als we op vakantie gingen en dat geldt voor heel veel mensen. Wandelen met maxi cosi nooit gedaan, dat vind ik niet goed.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Eenmalig is echt niet zo erg hoor. Je moet niet dagelijks 13 uur gaan rijden, maar die ene keer kan geen kwaad. Hier deden we het ook zo. En overdag stopte we ook niet om de twee uur. Meestal reden we van voeding tot voeding toen ze nog zo klein waren.

6. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Dank jullie wel voor de reacties.
    Vinden jullie niet dat die ligstand van de autostoel miet echt echt een ligstand is maar een meer "uitgezakte zithouding is"?
    Ben blij te horen dat t voor 1 keer niet erg is om de baby in de autostoel te laten slapen voor een paar uur achterelkaar.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    En anders moet je kijken naar zoiets, maar ik weet niet of je kindje daar nog in past? Je kunt ze ook huren:
    https://www.reiswieg.nl/

8. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Wij gaan volgende maand naar Kroatië, ook 13 uur rijden.
    We willen na zijn laatste fles vertrekken, rond een uur of 8.
    We brengen hem na zijn middagslaapje even bij vrienden zodat we zelf hopelijk nog een paar uurtjes kunnen pakken en halen hem dan 's avonds op.
    Denk ook niet dat het voor 1 keer kwaad kan, overdag rijden en echt om de 2 uur moeten stoppen is geen doen als je zo ver moet rijden..

Onze zoon van dan 10 maanden zit al in een "grote" autostoel, maar zou als het moet nog wel in de maxi cosi passen. Wat denken jullie dat beter/fijner voor hem is? De autostoel kan wel in een soort ligstand..

9. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Mamanama,helaas past m'n zoontje niet meer in zo een reiswieg, hij is nu al 75 cm dus straks nog groter.
    Ik ben nu op zoek naar een autostoel die echt in een hele goede "ligstand" kan zodat z'n rug het minst word belast.

@judith, als z'n hoofdje niet boven de rand van de maxicosi uitkomt dan zou ik m echt in de maxi cosi vervoeren als dat kan.
    Mijn zoontje is nu 8 maanden en zit nog in de maxi cosi maar hij vind dat maar niks, hij komt elke keer met z'n lichaam naar voren omdat hij gewoon rechtop wilt zitten en niet meer wilt "liggen".
    Dus ik moet nu echt gaan kijken voor een autostoel, maar wil er wel een met een bijna gehele ligstand.

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij hebben dat ook gedaan toen onze jongste in de maxi cosie zaten .. Was 16 uur rijden .. Heen weg overnacht .. Terug weg ineens gereden .. Kids hebben heerlijk geslapen ..

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als hij nog in de maxi cosi past is de maxi cosi sowieso veeeeel veiliger.
    Hier zou hij dus absoluut meegaan ik de maxi cosi, of het nou wel of niet fijn is, veiligheid staat voorop

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Maar als je kindje 75 cm is past het toch nog makkelijk in de maxi cosi......?
    En dat hij dat rechtop wil zitten is dan gewoon jammer voor hem...
    Dat is echt geen reden/vereiste om hem in een grote autostoel te doen

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.176
    4.488
    113
    Lekker in de maxi cosi, gaat echt wel een keer voor een lange rit. Vaak slapen ze snachts prima, en inderdaad eenmaal ochtend lekker ergens ontbijten, en daarna iedere 2-3 uur even stoppen, plassen, wat drinken, etc.
    Let erop dat je je kindje niet te warm aankleed, mijn kindjes zweten altijd erg snel in de auto stoeltjes!!

Fijne vakantie!

14. Nou.. Mijn meisje van 18 maanden zou ook nog wel in een maxi-cosi passen als het moet, maar ik pas er echt voor om 12 uur lang (wij gaan naar Oostenrijk) met een gillend kind op de achterbank te zitten omdat ze zich niet fijn voelt ;) Als je een ritje van een kwartiertje moet maken, zou ik me nog iets voor kunnen stellen bij 'Jammer dan, dan heeft hij/zij maar even pech', maar bij zulke lange autoritten is dat echt niet te doen. Wij zijn met een maand of 14 over gegaan op een andere stoel. Ik dacht eerst ook altijd dat ik de maxi-cosi wel zou blijven gebruiken, no matter what. Tot we élke keer met een krijsend kind achterin zaten, die haar armpjes uit de gordels wist te halen (ik begrijp nog steeds niet hoe, want ze zaten echt, echt, écht zo strak als mogelijk was) en die dan half uit haar stoel ging hangen, moest overgeven en bijna geen lucht meer kreeg omdat ze zich zó vreselijk boos maakte als ze moest liggen.. Dát was pas onveilig, en dan heb ik het nog niet eens over de invloed die het gekrijs en het geschreeuw hadden op de concentratie van de bestuurder ;)

Als je vast wilt houden aan achterwaarts vervoeren, zou ik een autostoel zoeken waarbij dat mogelijk is. Er zijn echt genoeg opties! Voor een keertje maakt zo'n nachtje niet uit hoor TS! :)

15. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Mijn zoontje is nu al 75 cm en hij is pas 8 maanden.
    Dus straks in augustus past hij zeker niet meer in de maxi cosi dus vandaar m'n vraag over de autostoel.
    Hij heeft nu nog ongv 2 cm groeiruimte voor z'n hoofdje uit de maxi cosi bovenkant steekt. Dus ik moet echt snel een autostoel kopen omdat het anders niet meer veilig is om hem in de maxi cosi te vervoeren.
    En een krijsend kind op de achterbank zou ik sowieso niet trekken Hahahah.

16. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Shadi,
    Ik ben t helemaal eens met je verhaal.
    Gehuil en gekrijs in de auto zorgt echt voor stress bij mij en kan me dan niet focussen op de weg.
    Levensgevaarlijk dus aangezien ik 3 kids vervoer.

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een autostoel die in een hele goede ligstand kan. Iemand tips welke ik kan kopen?

17. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Shereen, denk dat je dan toch even naar een babyspeciaalzaak moet om goed te kunnen vergelijken. Babypark heeft heel veel autostoeltjes en daar kan je makkelijk vergelijken.
    Wij zelf hebben de Romer autostoel met isofix. Ik persoonlijk vind dat hij ver genoeg in de ligstand ligt. de meeste autostoeltjes hebben geloof ik ook 5 standen.

Wbt de maxicosi, ik zou dat ook absoluut niet doen. 13 uur lang een krijsend kind in de auto is nou niet echt een vakantiegevoel. En als bestuurder is het nog gevaarlijk ook omdat je aandacht er niet goed bij houdt.

Wij reizen regelmatig naar Zuid-Frankrijk en dat doen we ook in één keer. we stoppen wel om de 2 uur maar alleen om elkaar af te lossen. om de 4 uur nemen we even een pauze zodat iedereen de benen kan strekken.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mee eens.
    Maar...aan de andere kant: wat als je een ongeluk krijgt (die kans is dus klein, maar toch echt niet ondenkbaar) en je kindje zit in een vervolgstoel waarvoor het eigenlijk nog niet geschikt is?

Kies je dus voor veiligheid voor jezelf als bestuurder/een vakantiegevoel of voor de beste veiligheid voor je kind zelf?
    Het is een afweging van een bepaalde keuze, dat weet ik.

Maar ik heb liever een krijsend kind dat na een autoreis nog steeds kan krijsen....dan...niet....Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Mocht je voor een vervolgstoel gaan, dan zou ik voor een achterwaartse stoel gaan. Is toch het veiligste!

19. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Zou toch aanraden een maxicosi te gebruiken als dat nog past... Echt ik snap dat mensen zeggen ja maar het is niet veilig als ze huilen in de auto dan kan ik niet opletten etc.
    Maar weet je hoeveel kans je hebt op een ongeluk zeker op zo een lange reis (de meeste mensen gaan ook nog amper uitgerust een hele lange rit maken dat is al een groot risico!)

Zo reden wij vorige zomer rond 04.00 in Belgie op de snelweg en ineens werden we afgesneden door een auto en zo vloog hij bijna tegen de volgende auto die kon hij net ontwijken daarna vloog hij over de vluchtstrook en zo weer de andere kant op van de snelweg (3 of 4 baans) en wij zeggen nog tegen elkaar dit gaat niet goed nog geen 30 seconden later een vonken regen en zo vliegt hij weer aan de andere kant van de snelweg daar kwam hij tot stilstand.
    Iedereen reed door dat was onze reactie eerst ook omdat mijn man al zei volgens mij is hij dronken.
    Toch gestopt omdat dat onze christen plicht is en mijn man is er naar toe gerend die man had echt gigantisch gezopen de lucht kwam hem tegemoet en hij kon amper uit zijn woorden komen.
    Het had zo weinig gescheeld of wij waren meegegaan in dit ongeluk is echt seconden werk geweest.
    het is goed afgelopen voor ons maar het had zo fout kunnen gaan.
    Dan kun je zelf zo voorzichtig zijn maar dat wil niet zeggen dat je andere weggebruikers dit ook zijn...

Vind je kindje de maxicosi niks wacht dan nog een jaar om zo een verre reis te maken of neem het vliegtuig echt je gaat het leven van je kindje toch niet op het spel zetten!!

20. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Ik zou zeker gaan voor een achteruit vervoerende autostoel, volgens mij is dit inmiddels al verplicht tot 15 maanden, al wordt veel langer aangeraden. Autostoeltjes is iets wat veel geld kost, maar wordt bij ons niet op bezuinigd, lezen alle testen, zodat we de veiligste hebben. Ik maak ook genoeg mee op de weg, en rijden er een hoop die totaal niet kunnen autorijden, je hebt t helaas niet altijd zelf in de hand.

Deel Deze Pagina