Autoreis naar zuid-ardéche; in 1x rijden of overnachten

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Amethist, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij gaan half september met onze 2 kinderen van dan 29 maanden en 15 maanden voor 2 weken naar de zuid-ardèche in Frankrijk. Het is voor ons ca. 1.100 km rijden.

We hebben eigenlijk bedacht om het in 1x te rijden. Dan gaan we rond 23.00 uur weg en rijden 's nachts zo veel mogelijk. 's Morgens gaan we dan uitgebreid ontbijten, rijden vervolgens verder, lunchen uitgebreid en hoeven dan nog maar een klein stukje te rijden. Maar nu ik er zo eens wat beter over nadenk weet ik niet of het zo verstandig is ;). Ten eerste wil mijn man eigenlijk liever alles zelf rijden :cool: waardoor hij de eerste dagen op de camping waarschijnlijk zo gaar als een aap is (om nog maar te zwijgen over de risico's die het lange rijden denk ik met zich meebrengen voor de veiligheid). Ten tweede ben ik bang dat het misschien toch wel een beetje te veel van het goede is voor de kinderen.

Nu dus het idee (van mijn kant althans) om misschien halverwege een overnachtingshotel te boeken. Zo ter hoogte van Dijon denk ik. Ik dacht zelf aan zo'n Formule1 hotel. Dan is het rijden denk ik toch wat relaxter en kan mijn man ook gewoon een redelijke nacht slapen.

Wat denken jullie? Ervaringen?

Ik hoor het graag!

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Als ik op onze eigen ervaringen af zou gaan, zou ik het in 1x keer rijden.

Wij zijn twee weken geleden naar Toscane geweest. Dat was voor ons 1500 km rijden. Wij hadden ervoor gekozen om het in 2x te rijden, aangezien het de eerste keer was dat hij zo'n lange reis zouden maken met twee kinderen (3 jaar en 1 jaar) en niet zo goed wisten hoe ze zich zouden gedragen met zo'n lange reis. De eerste dag hebben 900 km gereden en de tweede dag 600 km. De eerste dag rond 5.00 uur vertrokken en rond 14.00 waren we al op onze overnachtingsbestemming. Het ging met onze jongens bovenverwachting goed! We hadden onderweg dus ook zoiets van laten we maar lekker doorrijden, zolang zij het ook nog goed vinden.

Ik weet natuurlijk niet wat jullie ervaring is mbt lange autoritten en de kids, maar als ik kijk dat wij de eerste dag ruim 900 km hebben gereden en aan het begin van de middag al op de overnachtingsplek waren, zou je denken dat je die 200 km er die dag ook nog wel bij kan hebben.

Mijn man heeft overigens ook de gehele reis gereden. Hij was de eerste avond wel heel erg gaar, maar voor de rest eigenlijk niet.

3. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik zou zelf persoonlijk voor een overnachting doen, dat doen wij ook als we naar het buitenland gaan, zeker als je toch aardig wat kilometers maakt.

Het is gewoon voor iedereen fijner als je tussendoor een goede nachtrust hebt, dan kan je de volgende dag weer fris verder rijden.

4. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Als het met de kinderen goed gaat en jij mag ook rijden, zou ik het in 1 keer doen. Zeker als je 's nachts gaat rijden. Half september hoef je ook nog niet van tevoren een hotel te boeken, zullen echt niet allemaal vol zitten.
    Vorig jaar zelf naar Spanje geweest met dochter van 1,5 in hoogseizoen, wij hadden dus wel een hotel vlakbij Valence geboekt. Nu kwamen wij daar al om 15.00 aan, was eigenlijk een beetje zonde. Wij waren toen rond een uur of half 2 's nachts vertrokken.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    wij moesten dezelfde afstand rijden en hebben het in 1 keer gereden.
    MIjn man was itt andere jaren helemaal niet gaar en heeft alles zelf gereden.
    We reden om 130 aan, manlief had uitgeslapen en was tegelijk met de kids weer op bed gegaan. ik ben wakker gebleven en heb in de auto wat getukt.
    Om 1330 waren we op de camping:)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou in 1 keer rijden. Wij reden vroeger wel in 2 keer naar Spanje, dat moest dan wel want was echt te ver om in 1 keer te rijden maar ik vond die tweede dag altijd zo'n drama! Weer in die vieze auto, blugh. Liever 1 dag 'afzien'. Wij vertrokken voor Frankrijk 's ochtends vroeg en waren dan rond een uur of 16.00 wel op de plaats van bestemming (Ardeche).

Misschien zou je wat eerder kunnen gaan rijden, rond 21 uur ofzo, dan pik je in ieder geval zoveel mogelijk slaaptijd van de kinderen mee, en dan kun je volgens mij prima in de loop van de ochtend op de plaats van bestemming zijn. Dan gaat A. even een paar uur slapen en ga jij met de kinderen naar het zwembad ofzo.

7. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Nou, mijn mening weet je al! Haha! Maar vraag wel even na op de plaats van bestemming hoe laat je in de accomodatie mag. Als dat pas drie uur 's middags is bijvoorbeeld, wil je echt niet al om 9 uur 's avond weg rijden zonder overnachting. Als alles dan meezit ben je al in de ochtend aangekomen en moet je daar gaan zitten wachten tot je er in kunt. Dan kun je beter pas later vertrekken, maar dan rij je wel een groter stuk overdag.

Lastig he! Wij hebben er ook heel lang over zitten dubben wat nou het beste zou zijn.

Ik denk alleen wel dat jullie niet per sé vooraf zouden hoeven boeken. Jullie gaan in het naseizoen, dus zal er ongetwijfeld nog wel plek zijn bij een F1 hotel. Dan zou je ook kunnen aankijken hoe het rijden gaat en dan ter plekke beslissen wat je doet.

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij rijden naar spanje in 1 keer, dit is voor ons bijna 1500 km 19.00 rijden en net na de middag op plaats van bestemming ideaal.
    Boel uitpakken zewemmen douchen makkelijk eten en om 20.oo uur naar bed en de volgende dag weer topfit.
    Als ik kijk als wij rijden en als we bij dijon dan zou ik dat echt heel erg zonde vinden.

Onze zoon slaapt heerlijk in de auto en als die wakker is zit die lekker naar buiten te kijken en of een filmpje!

9. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik weet niet waar je heen gaat, maar wij hebben nog nooit gehad dat we niet gelijk de accomodatie in mochten met een kleintje.
    Wij kwamen meestal zo rond 13 uur aan en gingen ons aanmelden en konden er gelijk in, echt zo van ow je hebt een kleine is goed.
    wat wij wel altijd voor de zekerheid doen is de buggy en een tas met zwemspullen voor allemaal bovenop!

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Toevallig van het weekend een discussie met zoonlief hierover gehad. (we gingen bij de anwb de kaarten halen als voorpret) Toen hij zag hoever het was, vroeg hij of het in 1 dag gingen doen ipv 2, want dan hoefde hij maar 1 dag heeeeeeeel lang stil te zitten en zo af en toe er even uit, zodat mama de dvd kan wisselen. Dus zoonlief zn voorkeur is 1 dag en die van mama en papa ook, dus dat komt mooi uit. We vertrekken om 04.00 en hopen er dan 12 uur later te zijn. We moeten ca 1000km met een aanhanger, dus we mogen niet zo hard. Hij is nu al bezig met welke films hij allemaal wil zien onderweg, en welke boekjes hij wil lezen. We betrekken hem zo veel mogelijk ook bij de voorbereidingen zodat het voor hem ook een feestje wordt.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben het vorig jaar in 1x gereden, ca 1000 km. We waren goed uitgerust, want vanwege een kapotte auto 4 dagen later vertrokken dan gepland. De auto was 's middags om 6 uur klaar, gelijk alles ingepakt en 's avonds om 10 uur reden we weg. Om een uur of 11 de volgende ochtend waren we iets ten zuiden van Clermont Ferrand, dat was ca 1000 km van huis. Met caravan, dus we hebben niet hard gereden. We waren nauwelijks moe, afwisselend gereden en geslapen, kinderen hebben ook het grootste deel van de weg geslapen. De rest van de dag hebben we het rustig aan gedaan, lekker gezwommen en gegeten en 's avonds op tijd naar bed. Is heel goed bevallen.

12. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Wij hebben dit jaar ook gereden in 1 dag. Is super goed gegaan. We zijn rond 6.30 vertrokken en rond 16.30 waren we op de camping.
    Tussendoor nog een aantal keer gestopt en gewisseld van chauffeur. Waren ook totaal niet moe toen we er waren.

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hm, toch wel veel die in 1x (gaan) rijden. Nou, toch nog maar eens goed over nadenken....

Dank voor de reacties zover. Meer reacties zijn welkom!

Deel Deze Pagina