Flesvoeding - welke?

Discussie in 'Verzorging' gestart door minimoon, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimoon

minimoon Niet meer actief

Even een vraag - welke flesvoeding is ' beter' hier in NL? Bij mijn dochter hadden we gewoon maar wat gekocht, en dat bleek voor harde ontlasting te zorgen (niet prettig voor baby en dus niet voor mij ;)). dat wil ik nu voorkomen.

We gaan zeker weer BV proberen, maar mocht het niet lukken wil ik wel weten wat de mogelijkheden zijn. Eigen merken vind ik allemaal geen probleem.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat hangt echt heel hard van je kleintje af. Krampjes of niet, KMA of niet,... Het zal toch gokken en uitproberen worden, vrees ik.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lastige vraag, ligt ook aan je kindje... Onze dochter kreeg nutrilon hypo allergeen, na verloop van tijd overgestapt op Friso en dat ging beter...

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maakt in princiepe niks uit. Alle voeding die ik nederland verkocht word moet aan strenge eisen voldoen. Dus alles is goed en veilig. De 1 wat duurder als de ander door bijv bekendheid en reclames. Voedingen zijn qua samenstelling nagenoeg hetzelfde.
    Je zal echt moeten kijken naar je kind. De mijne deed het super op voeding van het kruidvat eigen merk. Is bijna exact als de duurdere nutrilon. Van jumbo voeding ging ze bijv spugen. Uitproberen dus. De 1 doet het qlleen goed op friso, de andere pakt alles goed enz.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt echt van je kind af, kwaliteit van alle merken is vergelijkbaar.
    Albert Heijn huismerk en Etos zijn precies hetzelfde, in een andere verpakking, net als Kruidvat, Jumbo en Bon Bébé ook hetzelfde zijn. Qua samenstelling lijkt Kruidvat/Jumbo/Bon Bébé erg op Nutrilon.

Als je wilt vergelijken, kijk dan even hier: Check hier uw babyvoeding op kwaliteit en prijs

6. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ze zijn inderdaad vergelijkbaar, al ben ik erg ontevreden over Bon Bébé. Poeder lost erg slecht op in vergelijking met onze andere merken (Friso en AH). Na een hele tijd te hebben geroerd en geschud hoopt het poeder zicht steeds op in de speen waardoor dochterlief niet verder kan drinken, en ik dit tijdens het voeden steeds moet verhelpen. Dit probleem heb ik bij de andere genoemde merken nooit gehad.

7. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Maakt in principe helemaal niks uit, tenzij als ze veel opgeven of soms is er voorkeur voor 1 vanwege de smaak :) Er stond laatst een artikel in NRC Nex: omdat er zulke strenge eisen zijn aan babyvoeding in de EU moeten alle ingrediënten erop staan. Dus elk bedrijf dat het kan maken die kan dat gewoon doen. Ze doen dan net iets meer of iets minder van een bepaald ingrediënt (vetten, eiwitten), en hoppa, eigen sticker erop en je hebt je eigen babyvoeding van een ander merk :)
    Ik gebruikte zelf kruidvat en dat ging prima :)

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ingrediënten zullen wel ongeveer gelijk zijn, maar de kwaliteit (door de herkomst) ervan kan toch verschillen. En als dat zo is bij gewone voeding, waarom dan niet bij babyvoeding.
    Daarom ga ik toch voor een A merk. Friso is hier gewoon goed bevallen, geen krampjes of niets.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    A merk maakt echt geen ene bal uit;) dat is echt je eigen (en je portomonee) beduvelen..
    Die ingredienten zijn allemaal exact hetzelde qua kwaliteit.
    Zoals enfermera zegt, ze doen allemaal een iets andere hoeveelheid erin en tadaaaaa, ze hebben een "eigen" formule.

Of kindje het goed doet op een voeding is echt afhankelijk van het kind. Ligt er dus niet aan dat het een A-merk is....
    De ene doet het absoluut niet goed op nutrilon maar wel bijv op AH voeding enz.
    De mijne deed het goed op nutrilon en op kruidvat. Kruidvat is identiek aan ntrilon. Op andere voeding ging ze spugen. Voor de volgende word het ook weer kruidvatvoeding maar het is maar de vraag of kleine het er goed op doet. Dat is altijd afwachte

10. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Misschien dat de kwaliteit kan verschillen, maar waarom dan de conclusie trekken dat een A-merk dan betere kwaliteit is? Misschien is het wel minder, weten wij veel.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hangt idd gewoon van je kindje af

onze 2 jongens kregen nutrilon dus onze dochter ook, maar was bijna nergens meer te krijgen dus kwam erg vaak bij een leeg vak ik werd er zat van en ben dan ook overgestapt 1x pak friso maar ze begon te spugen toen kruitvat eigenmerk en dat gaat prima!!!!

12. minimoon

Dank voor al jullie reacties. Denk dat ik dan maar een klein doosje kruidvat eigen merk aanschaf, voor het geval dat de bv niet lukt.... dan heb ik tenminste iets in huis.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Is er een reden dat je twijfelt of het wel lukt?:) (slechte ervaring bijv)...

14. minimoon

Hoi

zie je bericht nu pas. Ben net bevallen (vorige week) en we gaan toch weer over op BV. Vorige keer ging het niet door diverse redenen, en nu was het fysiek te zwaar voor me doordat onze zoon ook erge laste heeft van darmkrampen en ik dus totaal geen rust kreeg om te herstellen, energie op te bouwen en daardoor ook goed te zorgen voor onze zoon en dochter. Jammer, maar goed.

Ik heb nu Kruidvat, en dat neemt hij wel goed op. wel krampen, maar die had hij op de BV ook :(

15. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij gebruiken voeding van kruidvat. Gaat super!

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Niet alle merken zijn hetzelfde, de samenstelling verschilt.
    Wij hadden bijvoorbeeld Nutrilon en ben moeten overstappen op Blemil (een lokaal merk van de apotheker) omdat er in Nutrilon te veel ijzer zat, wat verstopping veroorzaakte. De kinderarts heeft me toen verteld dat bij harde ontlasting en verstopping je best een melkpoeder neemt met een lage hoeveelheid ijzer, want dat is wat dat veroorzaakt.

Deel Deze Pagina