Stel... Jij bent werkzaam binnen een klein bedrijfje. Je werkt daar met 5 personen op één dag en je hebt allemaal een redelijk goede band met elkaar. 2 van die 5 personen, trekken erg naar elkaar toe. Tussen de middag heb je een half uur pauze maar het bedrijf blijft open. Deze pauze wordt afgewisseld ingepland. Dus bijvoorbeeld, 3 personen om 12.00 uur pauze, 2 personen om 12.30 uur. Maar nu komt het, 1 van die 2 personen, die erg naar elkaar toetrekken, verschuifd iedere keer de pauzes zodat zij beide samen kunnen pauzeren en meestal ook op dezelfde tijd. Wat zouden jullie daarvan vinden?
dan kunnen die 2 personen dan toch gewoon lekker samen pauzeren? Als dat gewoon standaard afgesproken kan worden wie er hoe laat pauze heeft (dus die 2 in ieder geval samen) zie ik niet waarom dit een punt is..
Hmmm om de band tussen iedereen goed te houden zou ik dat als baas proberen te vermijden eigenlijk.... Gewoon de pauzes verdelen zodat iedereen eens met elkaar pauze heeft.
Ik denk dat ik het niet helemaal snap... Je zegt toch dat er drie collega's om 12 uur kunnen gaan en twee om 12.30 (of andersom). Dan gaan die twee toch gewoon samen en de andere drie op een ander moment? Of gaat het er om dat je dan altijd met dezelfde mensen pauze hebt? I'm confused...
Aan de ene kant denk ik inderdaad, boeiuh, lekker belangrijk maar eigenlijk raakt het mij ook wel. Vooral omdat de onderlinge band eigenlijk altijd heel goed is geweest, maar hierdoor er toch wat wrijving onstaat. Ik snap niet zo goed waarom hun graag altijd samen willen pauzeren, terwijl we het allemaal goed met elkaar kunnen vinden. Daarbij vind ik het ook weleens fijn om om 12.30 uur te pauzeren, maar door het stiekem verschuiven van de pauzes kom ik voortaan meestal om 12.00 uur uit. Ik moet er bij zeggen dat het een heel klein bedrijfje is en dat we allemaal heel persoonlijk met elkaar om gaan, ook buiten het werk. Hierdoor ligt het waarschijnlijk ook gevoeliger.
Je zou dan kunnen vragen of hun samen met iemand om 12.00 kunnen gaan en jij en een andere collega om 12:30
Hier hebben we allemaal tegelijk pauze in de grote kantine, en zitten ook altijd dezelfde groepjes bij elkaar aan de tafel, dus altijd bepaalde collega's bij elkaar, aan 1 tafel kunnen ongeveer 6 mensen en aan de grote 12. Ik en de dames van mijn afdeling zitten met zn drieen aan een kleine tafel terwijl we best bij de rest aan een grote tafel passen, maar wij willen het nou eenmaal over dames-dingen hebben, dus zitten we appart. Daar let ook niemand op. Ik zou dus die twee altijd samen inplannen voor de pauze, misschien zijn ze elkaar na een poosje wel zat, haha, of komt het de werksfeer juist ten goede als die twee samen pauze hebben, wie weet...
Ja klopt, terwijl ik eigenlijk beter zou moeten weten. Het maakt me onzeker, en ik weet niet goed wat ik er mee aanmoet... Ik ben ook bang, dat als ik er iets van zeg, de onderlinge band dan verslechterd.
ik snap je ergens wel hoor maar bij ons was dat ook vaak. twee vrouwen hadden altijd samen pauze maar die rookten ook dus gingen dan ook buiten samen roken.
Maar als je er mee zit en de band is zo goed, is er dan geen ruimte om het bespreekbaar te maken? Bijv: goh, kan ik vandaag om 12.30 pauze houden dan kan ik nog even verder of als de band nog beter is aan 1 van de dames vragen wanneer jullie weer eens samen pauze houden? Ik snap je gevoel, maar denk dat als het zo voelt jij er zelf verandering in moet brengen, want hun vinden het blijkbaar prima. En misschien is het een optie om samen met hun pauze te houden? Dan blijft het nog steeds 2-3 toch?
Ik snap je ook wel..alsof zij graag altijd met zn tweeen zijn ipv ook met 1 van jullie. Als ik de chef was zou ik een roulatie systeem houden met pauze.
Ja, dat snap ik. Maar ik denk dat de band nu al slechter wordt en dat jij hier op den duur niet gelukkiger mee gaat worden. Juist omdat je zegt dat de band tussen alle 5 collega's goed is zou het toch bespreekbaar moeten zijn. Wat vinden je andere 2 collega's hiervan, zitten die er ook mee? Je onzekerheid kan ik me voorstellen, maar ik denk dat je het niet bij jezelf moet zoeken, maar bij hen. Zij trekken erg naar elkaar toe, maar dat betekend niet dat jij iets fout doet of ze jou niet mogen en daarom liever samen gaan of zo.
Boeiend! Als ik met iemand goed op kan schieten, zou ik het ook leuk vinden om samen pauze te hebben.
Dit zou ik ook doen. Snap het ook wel. En aangeven dat je ook om 12.30 pauze wil. Moet kunnen als je goed met elkaar overweg kan
Dat is dus het probleem, we kunnen allemaal goed met elkaar overweg, maar blijkbaar hun iets meer met elkaar. Ik had alleen niet gedacht dat dat zo veel meer zou zijn waardoor pauzes verschoven zouden moeten worden.
Ja klopt, het knaagt aan mij en ik voel me een soort van buitengesloten. Net alsof ik weer op school zit. Inmiddels ben ik natuurlijk een volwassen vrouw dus ik moet wel een manier zien te vinden waarbij ik het naast me neer kan leggen. Ik ben onzeker omdat wij eigelijk altijd een soort van driehoeksverhouding hebben gehad en nu wordt het meer eenrichtingsverkeer van mijn kant uit, heb ik het idee. Mijn andere collega die is meer met zichzelf bezig en volgens mij heeft die er ook geen erg in. En dan is er nog een leerling, haar was het ook al wel opgevallen...