Ja hoor, de zomer is weer in aantocht, dus ik ben van mijn lage laarzen weer naar een pump met hakjes gegaan. Heb ook nog wel schoenen met hogere hakken aan. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik merk (net als de voorgaande jaren natuurlijk) dat wanneer ik mijn koppeling in moet trappen ik met mijn hak vastzit. Nou kan ik er wel mee autorijden, want dan hou ik mijn hak van de grond af, tijdens het schakelen. Niet heel moeilijk, ik kan wel rijden zo, maar ik vraag me af hoe de andere dames dit doen? Ik heb het mijn schoonzussen eens gevraagd, die hebben autoschoenen. Die wisselen dus steeds als ze op de plaats van bestemming zijn, lijkt mij weer niet handig. Dus hooggehakte autorijdende dames van ZP, hoe doen jullie dat?
Ik ga toch voor het wisselen. Neem dan een paar schoenen zonder hakken mee voor het rijden en wissel ze om als ik op de plaats van bestemming ben. Is overigens ook ideaal als je toch blaren krijgt of vermoeide voeten hebt, want je hebt altijd een paar "platte" schoenen bij je
Het gaat hier ook prima, maar het viel me op dat ik dus mijn voet helemaal in de lucht hou hahahaha, sterk linkerbeen krijg ik zo Het scheelt wel dat ik heel veel op de snelweg rij, dus dan haal ik mijn voet wel van de koppeling natuurlijk, maar ik vroeg me dat zo af, ik rij nl toch al wel zo'n 20.000 km op jaarbasis nl.
Ik bezit geen schoenen zonder hakken . Of ja, wel sportschonen en slippers enzo, maar geen 'echte' schoenen. Ik vind het rijden met hakken alleen maar fijner, maar dat is natuurlijk wat je gewend bent. Door de hak staat mijn voet ook wat hoger ten opzichte van de pedalen en kan ik dus makkelijker indrukken. Maar hoezo blijf je hak steken?
Ik heb nog nooit gehad dat hij bleef steken, maar met hoger dan 10 cm doe ik ze vaak uit, rij ik met blote voeten.
Geen idee, mijn rechtervoet gaat altijd prima, maar die blijft natuurlijk constant op dezelfde plaats (of rem ik nou ook met rechts??? automatisme, ik weet het niet eens ) Ja ik rem met rechts, nou dan snap ik het helemaal niet hahaha. Misschien is het omdat ik mijn voet aan de zijkant zet en hem pas op de koppeling zet bij nodig of zo, hahaha Ik weet niet eens HOE ik het doe, je doet dat nl automatisch. Maar jij hebt daar geen "last" van? Misschien zit er een ribbeltje in mijn mat of zo, waar mijn hak achter blijft steken, toch eens kijken.
Ik heb dan nog geen auto rijbewijs, maar mag volgende maand wel afrijden. Rijden met hakken vind ik zelf helemaal niet fijn, ik denk dat ik dus instappers in de auto leg zodat ik van schoenen kan wisselen als ik moet rijden.
Nu ik erover na denk, doe ik dat ook maar ik moet zeggen dat ik meestal rijd voor m'n werk en dan platte schoenen draag. Zo vaak gebeurt het niet
Nou zit ik te denken, ik heb een citroën c5, en de koppeling zit hoger dan het gaspedaal, want ik weet dat ik hem net had, dat ik merkte dat ik hierdoor rustiger de bocht door ga, omdat het gaspedaal lager zit (niet dat ik anders door de bocht scheur)
Ik denk dat het toch of aan je mat of aan je hak ligt, want anders blijft een hak niet zomaar ergens in steken Ik heb tijdens de rijlessen mijn hoogste hakken aangehad, om het meteen goed aan te leren , dus kan nu op alle mogelijke en onmogelijke schoenen rijden. Heb je dit op alle schoenen met een hak? Misschien gewoon even oefenen, of je mat nakijken op gaten. Er zijn inderdaad ook vrouwen met 'autoschoenen', maar dat lijkt me niet praktisch. Want als je dan hakken aanhebt kun je alleen je eigen auto rijden. Rijdens op blote voeten heb ik ook weleens geprobeerd (na een enorme blaar), maar dat was geen succes, ik heb dan te weinig grip.
Ja, ik heb het wel met alle hakken, maar hoe hoger, hoe "moeiiijker" alhoewel dat wel meevalt. Ik denk dat het aan het hoogteverschil in koppeling/gaspedaal zit. Ga ik van de week eens uitproberen in mijn man zijn auto, die heeft dat verschil niet. En met blote voeten rijden kan ik ook niet, en ik rij ook niet met slippers, ik ben altijd bang dat mijn slipper uitschiet tijdens het rijden
ik merk geen verschil of ik met hakken of platte schoenen rij. weet ook niet of ik het anders doen met hakken. denk het niet haha
Ik zou ook niet weten hoe ik het doe, autorijden met (hoge) hakken. Het is gewoon een automatisme geworden, gezien ik bijna geen schoenen zonder hakken heb. Wel heb ik weleens last dat mn hak in/achter de mat bleef hangen. Zou die dus even nakijken op gaten of hapers en of hij goed recht ligt.
ik kan juist niet rijden met platte zolen draag altijd hakken dus als he zomer word en ik slippers ofzo draag ben ik een gevaar op de weg .. nee dan wissel ik ze om voor een hakschoentje liggen er altijd wel en paar in de auto...
Ik heb er geen last van als ik met hak rijd, merk weinig verschil. Soms vind ik het überhaupt irritant om met schoenen te rijden, dus dan gaan de schoenen gewoon uit en ga ik op sokken of blote voet verder.
Autoschoenen?? Nooit van gehoord. Ik eigenlijk met allerlei soorten schoenen, hakken, slippers, laarzen, sleehakken.