Autorijden met -1 zonder bril

Discussie in 'De lounge' gestart door carpediem2010, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik had al maanden last van mijn ogen met kijken en dan vooral in de avond met tv kijken. Had hele tijd het idee dat het wazig was en ging dan zitten knipperen om die waas weg te krijgen. Na maanden klagen heeft mijn vriend me meegenomen naar de opticien (wilde eerst niet, want ik wilde geen bril bla bla) en bleek - 0.75 aan beide ogen te hebben. Dus ik dacht van tja, ik dat nou de moeite om het voor te doen. Maar ja, mijn vriend zei ook van je komt hier omdat je last hebt en als het nou a'vonds net even prettiger maakt waarom niet. Dus ik heb heb met frisse tegenzin vanmiddag mijn bril opgehaald. Het scheelt idd aanzienlijk maar ik moet er wel even aan wennen hoor om er door heen te kijken en zo'n ding op mijn neus te hebben.

2. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ik had vroeger -11 en -13 Ik zag dus echt niets.
    Ik heb mijn ogen laten laseren, daarna had ik nog -2,5 en -2 maar ik dacht dat ik geweldig goed zag.
    Totdat mijn man me erop wees dat ik eigenlijk erg laat reageerde op borden op de weg.
    Maar ik had zelf de indruk dat mijn zicht super was.
    Ik heb ze daarna nog 1x laten laseren nu heb ik -0.5 maar draag geen bril of lenzen. En dat gaat prima.(volgens mij)

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Gewoon zorgen dat je 'm in het begin heeeeel veel draagt! Dan ben je er snel aan gewend en kun je 'm daarna eventueel altijd nog voor 'soms' houden. Werkt in mijn ervaring het beste :)

Succes!

4. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb min 1,25 en kan en met bril rijden. Alleen met bril is meer ontspannen

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou ik heb -8 en ik rij echt niet zonder lenzen

6. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is dat mensen zonder bril (die het wel nodig hebben) denken dat ze alles zien, totdat ze eindelijk echt een bril dragen en beseffen wat ze allemaal niet zagen. Blaadjes aan bomen, de lijnen van de stoeptegels, een kind dat half achter een geparkeerde auto staat etc.

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb die post later ook nog toegelicht......

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ja dat probeer ik ook, hem hem nu ook op. Als ik straaks naar buiten ga gaat hij af:p

Deel Deze Pagina