Alles wat ze thuis doet en kan doet ze op het kdv niet

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Deedee91, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Onze dochter gaat nu iets meer dan een maandje elke dinsdag naar de opvang. Vol trots schrijf ik elke keer in haar schriftje wat ze allemaal al kan. Ze heeft het draaien ontdekt en ligt altijd op haar buik op haar speelkleed of na haar slaapje. De slaapjes in bed gaan ook erg goed ondanks het hazenslaapjes zijn. Ook speelt ze erg graag met van alles en nog wat. Maar daar draait ze niet, slaapt ze erg onrustig en hoor ik niks over dat ze lekker gespeeld heeft.

Ze zit daar goed en de leidsters zijn lief maar vind het wel vreemd. Krijgt ze niet genoeg uitdaging? is het niet rustig genoeg daar?

Herkend iemand dit en hoort dit er gewoon bij? Ik haal er wel super vrolijk op.

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Denk dat ze zo geboeid is door alles wat er om haar heen gebeurd dat ze misschien met andere dingen bezig is dan thuis.
    Minder slapen op het kdv is heel normaal! Heel veel kinderen slapen daar minder goed dan thuis.
    Zal misschien ook nog een kwestie van wennen zijn.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Bedankt voor je reactie :) mischien is dat het ze is nogal nieuwschierig haha. Ik hoor de leidsters nooit over dat ze lekker op het kleed heeft gelegen. Hier doet ze dat best vaak en erg graag.

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Vraag het gewoon eens aan de leidsters als je haar komt ophalen of weg gaat brengen.

Nu is op de opvang vaak anders als thuis en dat is logisch op zich.

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik zou het inderdaad vragen! Dat het niet in het schriftje staat wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
    Leidster hebben liever dat je gewoon dingen vraagt ipv dingen in je hoofd haalt. Als je een beetje leuke leidsters hebt informeren ze je graag hoe en wat je kindje allemaal doet en niet doet.
    Ja het is anders als thuis! Dus het kan zijn dat ze andere dingen doet.
    Gewoon lekker gesprekje aanknopen dus.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Inderdaad even navragen.
    Ik geef het schriftje niet eens meer mee, er stond vaak of niks in, of zo minimaal, dat het voor mij weinig toevoegde. Het gesprekje met de leidster als ik hem ophaal (maar dat doe ik bijna nooit, mijn man haalt hem in principe altijd op, ik doe het alleen soms als mijn man over moet werken onverwachts) zegt mij meer. Geen idee of mijn man die gesprekjes ook voert :D maar ik vraag altijd even hoe het geweest is, en dan hoor ik vaak wel leuke dingen.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zou het gewoon even navragen.
    Misschien doet ze wel dingen die ze thuis ook doet maar communiceren ze dat niet goed door.

Voorbeeldje van hoe het bij ons gaat
    Mijn dochter gaat 2x per week naar mijn tante en daar is ze echt vreselijk lui ;)
    Hier staat ze, loopt rond de tafel, kruipt, eet dingen zelf en hoef ik der niet te voeren.
    Bij mijn tante, tijgert ze en word ze gevoerd omdat ze anders alleen maar naar der eten kijkt.

Bij mijn moeder die ook 2x per week oppast, doet ze wel weer alles wat ze thuis ook doet, maar als me moeder haar een vorkje geeft met een boterham eraan gaat ze zitten lachen, doet ze der mond open en blijft me moeder aankijken tot ze een stukje in der mond stopt.

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Idd gewoon navragen..

Hier staat er in haar schriftje enkel 'Fijn gespeeld', 'fijn buiten gespeeld', 'braaf geweest', 'geknutseld', ....
    Altijd kort en bondig

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier is het juist andersom😂
    Vol trots vertelden we dat ze langs de bank liep,bleek ze daar dus al lang te doen

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Haha ja zo kan het ook moonlight..

Inmiddels vorige keer voor het eerst gehoord dat ze zo leuk brabbelde. Deed ze hier al heel lang. Ach zolang ik haar blij ophaal is het wel prima.

11. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Haha! De kleine smiecht.

Deel Deze Pagina