Ik rij zelfs met sleehak met plateauzool... je moet er alleen rekening mee houden dat je niet met je hak blijft haken als je de koppeling intrapt
rijd prima. Ik vind het met mijn wandelschoenen een ramp. daar 'voel'' ik de pedalen dan helemaal niet. Nou heb ik ook geen extreem hoge hakken hoor. Vraag me dan bij de verzekering wel af ook er ook een hoogte van hak in staat. Zal het eens een keer opzoeken. kan nu ivm zwangerschap toch geen hakken aan.
Ik kan sowieso al niet op hakken lopen dus zie je me er ook niet mee rijden , zelfde geldt trouwens voor slippers. Wandelschoenen gaan ook niet aan als ik moet rijden, rijdt echt voor geen meter omdat je de pedalen gewoon niet goed voelt. Ooit een ernstig ongeluk gezien bij mijn ouders in de straat, de beste dame droeg slippers,was van de pedaal afgegleden en met de voet vast tussen het gas en rem pedaal komen te zitten, is toen tegen de kerkmuur aangereden en over de kop gegaan.
Eerlijk gezegd vind ik autorijden met hakken of slippers aan nogal gevaarlijk. Vooral als je plotseling moet reageren. Doe het zelf om die reden niet.
Bij de meeste verzekeraars staan niet de schoensoortwn vermeld maar is er sprake van degelijk "schoeisel" De verzekeraar bepaald dan achteraf hoe en wat en of dit te wijten is aan je schoeisel of het ongeval voorkomen had kunnen worden bij ander schoeisel.
Hmm dus je hakken/schoenen slijten sneller. Dat vind ik echt zonde Heb nu met blote voeten gereden en dat was ook wel ff wennen, maar denk dat dat idd een betere optie is dan met hakken aan!
Rij zelf altijd in de winter met hakken (heb gewoon bijna geen platte schoenen). Zomers rij ik dan weer met mijn sandalen aan. Zelfs op blote voeten gaat het goed.
Ik rijd altijd met hakken aan. Heb volgens mij niet eens platte schoenen :s vind het heerlijk. Mijn rij instructeur zei toendertijd ook dat hij geen bezwaar had tegen rijden met hakken.
Ik rijd gewoon met hakken aan. Ik loop sowieso altijd op hakken, nu nog, met 38 weken zwangerschap. Ik vind juist rijden met slippers onhandig omdat die niet "vast" aan je voeten zitten. Dat is voor mij dus wel belangrijk met autorijden, dat mijn schoenen niet zomaar uit kunnen vallen of scheef kunnen gaan zitten.
Ik draag gelukkig niet zo vaak hakken omdat ik van mijzelf al redelijk lang ben en mijzelf anders echt een reus vind, maar de keren dat ik met hakken aan weg moest met de auto heb ik ze wel moeten vervangen voor balarina's. Ik voel mij net een beginner als ik met hakken aan rijd . Als je echt liever niet wilt wisselen van schoenen dan kan je proberen of het lukt om gewoon met de voorkant van je voeten te remmen/gassen.