Autorijden met hoge hakken

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik rij zelfs met sleehak met plateauzool... ;) je moet er alleen rekening mee houden dat je niet met je hak blijft haken als je de koppeling intrapt

2. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    rijd prima. Ik vind het met mijn wandelschoenen een ramp. daar 'voel'' ik de pedalen dan helemaal niet. Nou heb ik ook geen extreem hoge hakken hoor.

Vraag me dan bij de verzekering wel af ook er ook een hoogte van hak in staat. Zal het eens een keer opzoeken. kan nu ivm zwangerschap toch geen hakken aan.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik kan sowieso al niet op hakken lopen dus zie je me er ook niet mee rijden ;), zelfde geldt trouwens voor slippers.

Wandelschoenen gaan ook niet aan als ik moet rijden, rijdt echt voor geen meter omdat je de pedalen gewoon niet goed voelt.

Ooit een ernstig ongeluk gezien bij mijn ouders in de straat, de beste dame droeg slippers,was van de pedaal afgegleden en met de voet vast tussen het gas en rem pedaal komen te zitten, is toen tegen de kerkmuur aangereden en over de kop gegaan.

4. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Dit :D
    Deed mn moeder vroeger al met haar hakken, ik nu met de mijne haha

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik gooi ze ook gewoon even uit. Moet ik echt ver dan neem ik slippers mee

6. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Eerlijk gezegd vind ik autorijden met hakken of slippers aan nogal gevaarlijk. Vooral als je plotseling moet reageren. Doe het zelf om die reden niet.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bij de meeste verzekeraars staan niet de schoensoortwn vermeld maar is er sprake van degelijk "schoeisel"

De verzekeraar bepaald dan achteraf hoe en wat en of dit te wijten is aan je schoeisel of het ongeval voorkomen had kunnen worden bij ander schoeisel.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hmm dus je hakken/schoenen slijten sneller. Dat vind ik echt zonde :)
    Heb nu met blote voeten gereden en dat was ook wel ff wennen, maar denk dat dat idd een betere optie is dan met hakken aan!

9. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Rij zelf altijd in de winter met hakken (heb gewoon bijna geen platte schoenen). Zomers rij ik dan weer met mijn sandalen aan. Zelfs op blote voeten gaat het goed.

10. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik rijd altijd met hakken aan. Heb volgens mij niet eens platte schoenen :s vind het heerlijk. Mijn rij instructeur zei toendertijd ook dat hij geen bezwaar had tegen rijden met hakken.

11. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik rijd gewoon met hakken aan. Ik loop sowieso altijd op hakken, nu nog, met 38 weken zwangerschap. Ik vind juist rijden met slippers onhandig omdat die niet "vast" aan je voeten zitten. Dat is voor mij dus wel belangrijk met autorijden, dat mijn schoenen niet zomaar uit kunnen vallen of scheef kunnen gaan zitten.

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik draag gelukkig niet zo vaak hakken omdat ik van mijzelf al redelijk lang ben en mijzelf anders echt een reus vind, maar de keren dat ik met hakken aan weg moest met de auto heb ik ze wel moeten vervangen voor balarina's.
    Ik voel mij net een beginner als ik met hakken aan rijd :D.
    Als je echt liever niet wilt wisselen van schoenen dan kan je proberen of het lukt om gewoon met de voorkant van je voeten te remmen/gassen.

Deel Deze Pagina