Wie is/was er bij je bevalling aanwezig?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Gelukje7, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Hoi meiden,

Helaas ben ik nog niet zwanger maar vind het wel erg leuk om te weten of jullie (naast je partner) ook nog iemand anders bij je bevalling willen of hadden.
    Ik heb zelf het bijzondere moment meegemaakt dat ik (naast haar vriend natuurlijk) bij mijn zus der bevalling mocht zijn. Ik liep toendertijd stage op de kraamafdeling dus ik mocht erbij zijn. Dit vond ik erg speciaal alhoewel er toch weer reacties zijn geweest van mensen die het maar niets vonden. Hoe hebben jullie het gedaan of hoe willen jullie het? Alleen je partner bij je bevalling, of nog een speciaal iemand erbij?? Als ik ooit zwanger mag zijn, weet ik nog niet wat ik doe, maar vind het toch wel heel speciaal om mijn zus nu ook bij mijn bevalling te laten zijn, ook nu zij het zelf ervaren heeft en het is toch 'mn grote zus' haha!:D
    Liefs Melanie

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Bij mijn was mijn man aanwezig, natuurlijk, en mijn moeder :)

3. Rietc

Rietc Actief lid

22 nov 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is nog ver weg maar ik wil dit echt alleen met mijn man doen. Is ons wondertje. Met z'n 2tjes gemaakt wil ook dat wij 2 tjes ons kindje als eerste zien en het intiem houden. Opa.s en oma,s bellen we daarna en kunnen dan gelijk langs komen.....

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Bij mijn eerste was mijn man aanwezig.
    Eigenlijk zouden mijn schoonmoeder en moeder ook bij de bevalling zijn (was afgesproken) maar omdat het allemaal niet wou en de bevalling erg lang duurde en er complicaties optraden (duurde 4 dagen + langdurig gebroken vliezen,ontsluiting die langzaam ging,persen wat lang duurde) hadden we besloten dat het beter was om toch gewoon alleen met zijn 2en te zijn.
    Buiten mijn man had ik 2 zusters en een gyn op mijn kamer tijdens de daadwerkelijke geboorte.

Vrijdag word ik opnieuw ingeleid en dit keer gaan we het weer alleen doen zeg maar dus alleen ik en mijn man en de verpleging en vk/gyn.

Als het eenmaal geboren is of het staat op het punt geboren te worden laten we bellen naar mijn ouders die op onze oudtse passen zodat we het eerste uur echt met z'n 4tjes als gezinnetje zijn en de oudste zijn kleine broertje als eerste ziet (die mag ook de naam bekent maken).
    Na ongeveer 1 uur (of gewoon de tijd die wij nodig vinden op dat moment) als gezinnetje samen mag de rest komen kijken al zullen ze vast wel in de gang staan te wachten en trappelen :p

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Mijn vriend zal er natuurlijk bij zijn. Misschien dat ik mijn moeder er ook wel bij wil hebben, maar daar hebben wij het nog niet over gehad. Aan de ene kant vind ik ook wel dat dit iets is voor ons samen. Alleen mijn vriend is niet zo goed in mij kalmeren, dus wat dat betreft is het wel handig als mijn mams in de buurt is :D haha!

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Bij alle bevallingen mijn man en een heel o.k team.

7. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Bj mij zullen mijn man en moeder erbij zijn

8. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn vriend was erbij en 2 gynaecologen (1 in opleiding) en 2 zusters.

9. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    bij onze eerste was het een drukke gezellige boel ik had mijn man erbij en mijn moeder en 2 van mijn zussen waar ik een onwijs goede band mee heb

dit keer wil ik graag mijn moeder en 1 van mijn zussen er weer bij hebben en natuurlijk mijn man mijn andere zus kan helaas er niet bij zijn omdat ze zelf ook zwanger is en er maar 2 weken tussen ons in zit dus dat word lastig

10. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Wij willen dit met z'n tweetjes beleven, alleen mijn man en ik dus. Het is ons wondertje en de eerste momenten wil ik dan ook alleen met hem meemaken.

11. Kreeft15

Kreeft15 Actief lid

24 okt 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil mijn man, moeder en zus!Bij mijn zus ben ik ook 2 keer geweest en was heel bijzonder..Gun ik haar ook;) Zelf merk ik die mensen niet eens op denk ik!

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'De bevalling'

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Op het ´hoogtepunt´, mijn eigen verloskundige, de verloskundige van het ziekenhuis, de gyneacoloog, de kraamverpleegkundige en mijn man.

14. marijelansink

marijelansink Actief lid

26 jul 2009
    401
    0
    0
    hier bij allebei de bevallingen mijn man en mijn moeder
    en bij een derde en 4 de asl dit aalemaal voor ons is weggelgd ook vast weer!!

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb echt geen idee. Eens kijken.. eerst de vk en de stagiaire en m'n man.. toen in het ziekenhuis overdracht naar de vk van het zkh en er waren ook 2 verpleegsters die regelmatig even kwamen kijken, meepuffen en aanmoedigen. Toen was er een wisseling van shift dus nog minstens 3 anderen. En toen mn placenta niet los wilde werd de gyn er nog bij gehaald. En er werd nog wat in en uit gelopen, ik denk door verschillende verpleegsters? Dus in totaal denk ik zo'n 12 verschillende personen...

Maar ideaal gezien zou ik bij de volgende bevalling het liefst alleen zijn met mn man en de vk.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

De eerste bevalling mijn man, de gyn en de vpk.

De tweede bevalling mijn man en zusje. Vk was te laat.

17. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    partner, verloskundige, in ziekenhuis extra verpleegkundige

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik had al genoeg aan mezelf...haha!
    Mijn man was er natuurlijk wel bij, maar ik zou er niet aan moeten denken om mijn moeder en/of schoonmoeder erbij te hebben! Ook al hou ik verschrikkelijk veel van ze en is de band vooral met mijn moeder, heeeeeeel goed!

Daarnaast een arts-assistente/co-assistente en verpleegkundige!

19. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Intiem en bijzonder moment die ik ook alleen met m'n man -en uiteraard het ziekenhuispersoneel- wil beleven.

20. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Bij mij zijn mijn vriend en mijn moeder erbij. En natuurlijk de nodige profs :p
    Dat mijn moeder erbij gaat zijn vind ik, buiten dat ik het heeeeel fijn vind om er een heel vertrouwd en ervaren persoon bij te hebben, nog een speciale lading. Ik ben zelf met de keizersnede geboren, en mijn moeder heeft die geboorte niet meegemaakt omdat ze onder narcose was. Dat ze er bij mij bij mag zijn, geeft haar het gevoel dat ze het via mij toch een beetje mee kan maken. Vind ik een mooie gedachte!

Deel Deze Pagina