Meiden, Ik vroeg me af wanneer je de baby voor het eerst voelde tijdens je zwangerschap waarbij de placenta voor lag/ligt.. Ben erg benieuwd! Liefs
Ik voelde de kleine met de 18/19 weken ik denk miss minder hard als iemand die het niet heeft maar wel duidelijk te voelen me blaas was vaker het slachtoffer
Vanaf ongeveer 19 weken voelde ik van die kleine plopjes binnenin, een beetje alsof er lucht door m'n darmen ging Maar het echt vanaf de buitenkant kunnen voelen was pas met een week of 21
Bij mij heeft het nooit uitgemaakt, ik kon R al voelen fladderen met 16 wk en mini-schopjes met 17. V nog veel eerder, die voelde ik al met 13 weken fladderen en al heel snel heel duidelijk schoppen (ook van de buitenkant met de hand te voelen). Beide keren placenta aan voorzijde gehad, nu waarschijnlijk ook weer.
Ik voelde vanaf week 15 gefladder, week 20 schopjes aan de binnenkant en week 21 schopjes aan de buitenkant die mijn partner ook kon voelen. Met 22 weken ging ze ook naar onze hand als we op een plek lichte druk uitoefenden. En nu met 37 weken ben ik blij met die placenta aan de voorkant. Schrik wel eens van een trap/ beweging maar niks is echt pijnlijk en ben zeker nergens beurs.
Eerste zwangerschap placenta achter, nu ligt ie voor en voelde beide kindjes rond dezelfde termijn en ook ongeveer hetzelfde gevoel.
Ik Voelde haar vanaf de 18/19 weken ongeveer. Vanaf de 22 weken voelde mijn vriend haar ook schoppen. Pfff als ik het zo typ voelt het al weer zo lang geleden.
Bij mijn eerste drie zwangerschappen lag de placenta achter en die voelde ik met 17, 17 en 14 weken. Bij de vierde lag de placenta voor en die voelde ik pas bij 22 weken. Dit maakte mij heel onzeker.
Als ik jullie reacties zo lees hoeft het dus niet of niet veel te schelen wanneer de placenta voor of achter ligt.. Hoe zouden jullie dat gevoel beschrijven als je het voor het eerst voelt, waar zou je het mee kunnen vergelijken? Liefs
Rond 15 weken voelde ik de baby en met 18 weken wat het duidelijk aan de buitenkant te zien en voelen Hier ook de placenta aan de voorzijde De gyn heeft ook gezegd dat het er mee te maken heeft dat ik bij de eerste een keizersnede heb gehad waardoor alles gevoeliger is