autorijden

Discussion in 'Zwangerschap' started by eef1980, Oct 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eef1980

eef1980 Lid

May 14, 2007
    72
    0
    0
    Hoi,

Mijn schoonmoeder was zeer verbaasd dat ik in de gordel zat in de auto.
    En had een heel verhaal dat het heel slecht was enzo.
    Nou ik heb hier nog nooit wat over gehoord, en zij kletst wel meer, dus ik dacht misschien dat hier iemand weet of het echt zo slecht is.
    Wat moet je anders niet in de gordel?
    Iemand een idee?

2. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Nee joh, je kindje zit echt goed opgeborgen hoor en het vruchtwater beschermd goed. En als het niet meer zo lekker zit, draag je'm gewoon onder je buik door. Geen gordel dragen is pas een risico! En nog kans op een boete ook.

3. eef1980

eef1980 Lid

May 14, 2007
    72
    0
    0
    Dat dacht ik dus ook.
    Ik vond het ook al een raar idee.
    Had er ook nog nooit over gehoord.
    Maar ja schoonmoeders reageren soms zo hysterisch hahaha.

4. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

Dec 11, 2006
    504
    0
    0
    Toen ik zwanger was heb ik ook een aantal keer te horen gekregen dat ik de gordel maar niet meer om moest doen. En dat ik daar dan geen bekeuring voor zou krijgen want als je zwanger bent hoef je geen gordel om :(
    Of het waar is? Geen idee... ik heb altijd gewoon de gordel omgedaan. Ten 1e leek het me veiliger, en ten 2e is het een gewoonte. Vind het maar een raar gevoel om zonder gordel te rijden.[/list]

5. eef1980

eef1980 Lid

May 14, 2007
    72
    0
    0
    Had nog ff snel op google gekeken.
    hier stond het volgende:

Dragen autogordel

Begin 2006 is de wet op het gebruik van de autogordel aangepast in die zin dat er géén uitzondering meer is voor vrouwen die zwanger zijn. Voorheen deden veel zwangere vrouwen de veiligheidsgordel deels achter de rug om, zodat er alleen een heupgordel overbleef. Vanaf nu is dat niet meer toegestaan. Ook als je zwanger bent moet je de driepuntsgordel dragen zoals het bedoeld is.

In de praktijk

De veiligheid van je ongeboren kind valt of staat met je eigen veiligheid. Dat betekent dat je jezelf altijd maximaal zult moeten beschermen en dus de autogordel op de juiste manier moet dragen. Doe je dit niet dan loop je onnodig veel risico's in geval van een aanrijding.

De foetus zit goed beschermt in je buik door het vruchtwater en kan best wat hebben. Een tip voor je rijcomfort is om het onderste deel van de gordel zo laag mogelijk onder de buik te plaatsen.

6. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Je kan ook eerst je gordel vast maken dan zitten en alleen het schuine gedeelte om doen! dus over je hoofd doen alleen!

dat doe ik en is veel prettiger!
    en zo mag het ook ;)

7. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik vond het verschrikkelijk zitten en gebruikte alleen het gedeelte dat over/tussen (jullie weten wel wat ik bedoel) je borsten heen zit.. Dus niet het heup gedeelte, dat had ik achter me zitten (standaard gordel vast dus, ook al zit je er niet in). Meneer agent kan niet zien of je 'm helemaal om hebt!

8. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht

Dat mag dus ook niet meer!

9. greetje82

greetje82 Bekend lid

Jul 11, 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Als je je gordel vervelend vind zitten kun je ook een speciale gordel voor onder je buik kopen.

http://www.hetrietje.nl/index1.html ( even besafe family intoetsen en dan diversen kiezen)

Ik heb hem ook gebruikt en was er heel tevreden over.

10. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany

ja mijn mannetje zegt van wel ;) die heb er voor geleerd :)

11. pollywol

pollywol Actief lid

Aug 14, 2007
    264
    0
    0
    Ook al mag het (de heupgordel achter je rug): niet doen! Is heel onveilig, bij een botsing schiet je onder je gordel door onder je dashboard en je buik/kindje komt heel hard tegen het stuur aan! Gewoon gordel om, staat in de wet en is het veiligste. In de eerste maanden moet je inderdaad wat stunts uithalen (apart dingetje kopen, onder je broekband stoppen) om hem onder je buik te houden, maar na een maand of 6 heb je buik genoeg, dan blijft hij er echt wel onder zitten ;).

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Volgens mij mag je deze ook niet meer gebruiken...

Gewoon gordel zo laag mogelijk doen, inderdaad het heupgedeelte gewoon omdoen, anders kan je net zo goed geen gordel dragen. Je buik kan echt wel wat hebben.

13. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Zelf draag ik hem toch liever achter me, die gordel die voor je buik zit. (nu nog niet maar als ik wat verder ben) Zit toch tussen m'n oren dat als je een ongeluk krijgt, die kleine er best een klap van kan krijgen. Tja en of dat nu mag of niet....alsof ze het zien als je rijdt of je die heupgordel aan hebt.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik rij nog altijd...niet zo veel meer....maar wel keurig met gordel.
    Ik heb ook gehoord dat er van die hulpgordels zijn...dat is zo'n flap en dat zou ook wel fijn zittten.
    Wie weet is dat een idee voor je.
    Elmo

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh...zie dat dat alweer achterhaald is....

16. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Gewoon de gordel om hoor! Ik heb er zelf geen last van, maar m'n zus vond het wel vervelend, maar zij heeft de gordel wel altijd correct gedragen. Dan maar wat ongemak. Het gaat toch om je eigen veiligheid en die van je kindje!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik denk dat je een grotere klap maakt als je er onderdoor schiet... en tuurlijk ziet de politie het niet (tenzij je in een fuik terecht komt), maar dat lijkt me minder belangrijk dan je eigen veiligheid (en die van je kindje dus).

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    de bedoeling is dat je de heupgordel onder je buik door laat lopen, en het borstgedeelte moet precies tussen je borsten door lopen, dan zit hij goed.

en tja de kleine krijgt wel een klap van de heupgordel, maar die klap is nog altijd minder dan dat hij tegen het stuur aan knalt.
    de schade blijft het meest beperkt als je de heupgordel dus onder de buik draagt.

er komen binnenkort ook testpoppen die een zwangere vrouw voorstellen, zo kunnen ze bij de crashtesten ook kijken wat de schade is als de vrouw zwanger zou zijn.

joyce

19. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht

Nou dan heeft hij het mooi mis!

www.politie.nl daar kun je er ALLES over vinden!
    En daar staat:

'Ik hoef de gordel niet te dragen, want ik ben zwanger…'
    Ook wanneer je zwanger bent, ben je verplicht de gordel te dragen. De gordel beschermt jou en je baby tegen letsel bij een aanrijding. Zorg ervoor dat de heupgordel ook daadwerkelijk op je heupen zit en de rest van de gordel op de normale manier.

Gr Esther

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik dacht al dat ik gek werd :( vind alleen maar info dat je de gordel moet dragen zoals deze bedoelt is, zwanger of niet!

Share This Page