Dan heeft jou mannetje het inderdaad fout... Ik ben zelf rij instructeur, maar je mag je gordel onder geen voorwaarde zo dragen. Het is zo nog gevaarlijker als dat je hem gewoon omdoet.
ik heb nooit last gehad van de gordel, in het begin niet en nu niet. Maar ik snap niet waarom je hem niet normaal zou dragen. Voelt ongemakkelijk? Nouja wel meer dingen tijdens de zwangerschap voelen ongemakkelijk. Het gaat wel om je veiligheid en om die van het kind. Je buik kan heel wat hebben, maar als jij door de voorruit gaat e n kritiek komt te liggen dan kan jou kindje niet overleven zonder jou. Gewoon omdoen dus. en als je zegt de politie ziet het toc niet, wie hou je dan voor de gek? Die agent intereseertd het niet of jij je kapot rijdt hoor, dat zou je zelf moeten interesseren. sorry als ik hard reageer, maar ik kan me nie voorstellen dat je jezelf en je baby in gevaar bent voor een beetje comfort
Die heupgordel zit er niet voor niets aan. En van verloskundigen heb ik gehoord dat vrouwen die een vrij heftige aanrijding hebben gehad en die wel hun gordel om hadden zelf wel wat schade hadden, maar de baby niet. Als je maar zorgt dat het heupgedeelte goed laag zit (dus onder je buik, richting je schaambeen) en het borstgedeelte tussen je borsten, dan is de kans minimaal dat de baby wat overkomt |(en jou ook)
mijn zus heeft toen ze zwanger was ook de gordel in de auto gewoon om gehad alleen deed ze dat gene dat om je buik zit achter langs en dat van heup naar schouder voorlangs, zat erg prettig zij ze
Susanne, lees de antwoorden hierboven... dat mag dus niet...Gewoon de gordel dragen zoals die bedoeld is. Bij Sam frotte ik die heupband zo ver mogelijk naar beneden en daar had ik nooit last van. Meer last had ik van de stoel, die moest ook elke keer een stukje naar achteren.
Tsja dat onderste deel vind ik niet zo'n ramp; gewon lekker heel laag onder je buik manouvreren. Maar... dat schuine deel wat over je borst heen gaat.... Mn borsten zijn flink gegroeid em als gevolg dat het steeds naar boven (richting mn hals) glijdt.. En dat leek mij nu ook weer niet echt veilig als je een ongeluk krijgt... Dat deel onder je oksel?
@ Marywoods: Je kunt van die hoesjes kopen (o.a. bij Halfords)die je over de gordel kunt doen om je nek te beschermen. In mijn andere auto had ik ze ook omdat daar de gordel niet naar beneden kon en hij dus altijd in mijn nek zat te schuren. Ze zitten ook in de maxicosi.. Met het autorijden heb ik zelf geen last gehad van de gordel, maar ik kan me voorstellen dat het ongemakkelijk zit. Maar ja, veiligheid voor alles, vind ik!