Welke regio/streek is aan te raden? Liefst: mooi weer, moet aangenaam zijn voor gezinnen met kleine kinderen (beetje rondkuieren, ijsjes eten,...) Liefst niet: uiterste zuiden (want te lang rijden), streek met veel wind (weet dat dat ergens zo is in Frankrijk maar weet niet waar). Hoeft niet aan zee te zijn. Groetjes
In vind de Bourgogne erg fijn. Max. 8/9 uur rijden, lekker weer en veel te doen, afhankelijk van waar je zit, want de Bourgogne is best groot .
Dan zou ik zeker voor de Vendee gaan. Niet te lang rijden, een mild klimaat met veel zonuren, en fijne stranden. En echt meer dan genoeg te doen voor de kids! Wij zijn er nu 3 x geweest, op verschillende plekken, en het is elke keer weer goed bevallen. Echt een aanrader!
Omgeving Sarlat is inderdaad superleuk. Helaas hadden wij beide vakanties regen regen regen. En 2 jaar geleden mijn vriendinnetje ook. Dus wij nemen de gok niet meer
De laatste keer zaten we hier : Campingvakantie Zagarella, Familie strand vakantie in LONGEVILLE SUR MER Landen van de Loire, camping Franceloc Fijne stranden,paar leuke dorpjes, aquarium in la rochelle, we zijn naar zo'n kasteel geweest met een ridder-paarden-show De keren daarvoor zaten we meer zuidelijk, in de omgeving van la palmyre. Een echte aanrader is de brug naar Ile de Re nemen, en daar een dagje te fietsen. Eerst koffie drinken aan de haven, fietsen huren en lekker de hort op. Er zijn fietspaden aangelegd dus dat gaat prima. Langs de kust, langs de zoutpannen, af en toe even stoppen. Van de schattige franse dorpjes. Lekker lunchen. We waren deze vakantie met schoonzus/zwager en hun 2 kids, was echt een geweldige dag en uberhaupt een topvakantie
Dat is jammer, het verschild heel erg idd. Wij hebben in 2013 heerlijk weer gehad. Geen druppel regen en een erg leuke camping: le pech charmant. In 2014 naar Bel Ombrage geweest en minder weer gehad maar ik geloof dat het dat jaar overal in die regio niet mooi was. Maar ook veel mooie dagen gehad met zon. Dit jaar naar Le Soleil Fruite geweest. Erg mooi weer gehad, super leuke camping. Heel gezellig en de meiden van de animatie waren erg leuk en lief.
De Vendee, en dan in de buurt van Les Sables d'Olonne. Net iets minder dan 1000 km rijden. Het is een leuke grote badplaats met een echte boulevard, en ontzettend veel te doen in de omgeving voor kleine kinderen.
wij zijn afgelopen zomer vlakbij perigeux geweest, camping la grand dague. heel mooi weer gehad, mooie (grote en nederlandse) camping en mooie omgeving. dit was voor ons 1000 km aantal jaar terug in cote de azur geweest, ook heel mooi maar wel een stuk verder rijden.
De Morvan is mooi, Vézelay. Ik weet niet welke leeftijd je kinderen hebben? Burgkasteel Guédelon is leuk, ook voor volwassenen. En er zijn verschillende leuke plaatsjes en markten te bezoeken. Wijn en eten zijn goed, maar dat is natuurlijk voor de ouders heel fijn . Wat trouwens ook gaaf is, is het Loiredal met alle kastelen. Dan zit je weer wat westelijker.
In de Ardèche is camping le pommier een aanrader. Leuke animatie stromend beekje naast de camping. Super groot zwembad met veel te doen voor jong en oud.