Autorit naar Italië, dreumes 18mnd

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mimi1988, 6 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Hoi hoi,

    Wij gaan half juli voor 2 weken naar een camping aan het Lago Maggiore.
    Onze dreumes is dan 18 maanden. Met onze oudste zoon zijn we niet zo’n lange autorit gemaakt met 18 maanden. Daar voor en daarna wel.

    We vertrekken ‘S nachts rond een uur of 3 a 4 zodat ze nog even kunnen slapen in de auto. Maar daarna? Hoe houden we onze dreumes bezig? Oudste vindt liedjes luisteren, raamstickers plakken, boekjes lezen en de iPad leuk voor onderweg. Maar hoe vermaken we de jongste? We zullen elke 2 uur stoppen en tijdens slaapjes gewoon door rijden. We willen wel in 1x rijden. Tips zijn welkom!
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Af en toe achterin naast je jongste zitten dan kun je een boekje voorlezen. “Samen” iets bouwen met wat duplo. jullie oudste dan voorin. Kan die even naar alle auto’s kijken etc.
    De jongste zal nog wel wat slapen overdag. Komt goed!
     
  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Ik zou vliegen en daar een auto huren, veel relaxter
     
  4. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Wij hebben met deze leeftijd ook gevlogen en dat was echt relaxter (voor iedereen).
    We hebben het ook wel eens met de auto gedaan; dikke file in duitsland en 's avonds om 8 uur aankomen bij ons hotel in duitsland!! Dus met tussenstop... Wij vertrokken om 5 uur.
    Ik zou vlak voor zwitserland stoppen en dan over de pas, kost je 20 min extra maar dat is zoveel mooier en anders gewoon plankgas door de tunnel en dan hoef je nog maar 4 uurtjes, dan kunnen je kinderen erna lekker relaxen en daarna hun ritme weer pakken.
     
  5. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Wij hebben met 1 en 2 jaar ook langere autoreizen gedaan naar gardameer en zuid frankrijk.

    gardameer zijn we ook rond 03:00 weggereden. Zoontje sliep tot 07:00. Toen ontbeten
    Hij was toen 1 jaar. Vermaakt met af en toe een kadootje(koekje/speeltje) hij heeft nog een keer geslapen in de ochtend. 12:30 hebben we gelunched en om 13:30 waren we er.

    Zuid frankrijk was hij 2

    tegen 23:00 weggereden. 01:00 viel hij pas in slaap maar verwonderd door de lampjes buiten dus geen kind aangehad. 06:00 werd hij weer wakker 07:00 ontbeten
    Tussendoor kadootjes zoals speeltjes koekje knijpfruit roZijntjes.
    11:00 op bestemming
     
  6. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Wij deden het ook zo! Iedere 2uur even stoppen en zorgen dat je bij een Mc Donald stopt. Daar hebben ze altijd een speelgebeuren. Kinderen 15 min spelen, wij koffie en dan weer door. Verder genoeg eet en speelgoed in de auto. Zo nu en dan er even naast gaan zitten. Samen spelletje doen of boekje lezen. En genoeg appels mee! Die van ons gaven we een hele appel en dan was ze zo een uur aan het kluiven. En tussendoor deed ze veel dutjes. Autorijden is vermoeiend! En ze mocht haar slaapknuffel in de auto. Was ze ook altijd veel meer tevreden. En snachts zo vroeg mogelijk gaan rijden zodat ze een groot deel nog slapen.
     
  7. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Oh nee wij stopten alleen met ontbijt lunch en evt noodstop maar lekker doorrijden
     
    Butchke vindt dit leuk.
  8. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Autorit is vele malen prettiger dan vliegen met een dreumes. Alleen al dat de rest van de passagiers geen last heeft van een krijsend kind!!!

    Je kan bovendien stoppen wanneer je wil en hoe lang je wil. Je hoeft niet uren op een vliegveld rond te hangen... de afschuw.

    Wij rijden 2 a 3 keer per jaar met de kinderen lange vakantie ritten, al vanaf dat ze 5-6 maanden oud waren. Heeeeerlijk. Ze hebben het nooit vervelend gevonden.

    In de nacht slapen ze veel en overdag zijn ze goed bezig te houden met speelgoed en tablet.
    Nu ze ouder worden is het al helemaal geen probleem meer en knallen we flink door.
     
  9. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    En je kunt meenemen wat je wilt.... met kleintje heb je vaak de wandelwagen, evt campingbed of klein zwembadje voor bij de accommodatie mee....
     
    linkiepinkie, Butchke en Neuzeke vinden dit leuk.
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    vliegen hoeft echt niet zo te zijn als jij omschrijft. De kinderen kunnen lekker rennen op het vliegveld. Bij de douane krijg je vaak voorrang waardoor het wachten daar ook wel mee valt. De vluchten binnen eu zijn allemaal maximaal zo’n 3 uur. Dus veel korter dan Ca. 12 u in de auto. In het vliegtuig heb je ook beide je handen vrij ipv. Dat er 1 geconcentreerd op de weg moet letten. In alle tijd dat wij met onze kinderen hebben gevlogen hebben die van mij nog nooit de boel bij elkaar gekrijst. Af en toe even huilen of even jengelen is er altijd wel bij, maar op een vlucht zijn er ook altijd wel mensen die hard praten, of die stinken, jonge lui die hard grappen en gek doen.
     
  11. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Sorry wij hebben het echt anders ervaren. Veel meer stress. En ik hou er niet van om met 300 andere, soms stinkende en luidruchtige mensen opgesloten te zijn als sardientjes :oops:. Draagt niet bij aan vakantiegevoel. Daarnaast kinderen laten rondrennen op een overvol vliegveld, vind ik ook niet wenselijk.

    3/4 uur vliegen is natuurlijk alleen de effectieve tijd. 2 uur van te voren aanwezig zijn op het vliegveld en daarna 1 uur op je koffers wachten, dan nog transfertijd van en naar je accommodatie. Dus je bent makkelijk 9-10 uur onderweg.
    Dus wel appels met appels vergelijken;)
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  12. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Wij zouden zeker ook rijden en niet vliegen. Ik prop de auto tot de laatste centimeter. Vol dus een paar koffers red ik niet:D
    Zorg dat je zelf relax bent, dat scheelt al de helft. Knuffels mee bij de kinderen, tablet met standaard zodat ze films kunnen kijken en een tas eten en drinken tussen de kinderen in wat ze kunnen pakken. En verder regelmatig stoppen, bal mee en ff voetballen zodat ze ff rennen en spelen.
    Onze kinderen weten vooraf dat we de hele dag in de auto zitten en ja dat duurt lang maar het is maar 1 dag.
    Ts hoeveel km moeten jullie rijden en hoe oud is je andere kind?
     
    linkiepinkie en Butchke vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Auto tv.
    IPad filmpjes
    Nieuw speelgoedje
    De auto rit ook al als vakantie zien.
    Kijken naar leuke stop plekken.
    Iets eten, ijsje eten, wat rondrennen, benen strekken, toilet bezoek.
    Ik heb ook altijd een hele zak met lekkers aan mijn voeten staan.

    Door zo topics krijg ik zin in 2 weekjes vakantie.
     
    linkiepinkie en Butchke vinden dit leuk.
  14. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Wij rijden het liefst in de nacht. Afhankelijk van de afstand die we moeten rijden vertrekken we ergens tussen 19uur en 2.00uur. Tegen de ochtend ben je dan al een heel eind en dan inderdaad vermaken met filmpjes, liedjes, autobingo, luisterboeken, boekjes lezen (lukt hier niet ivm misselijkheid), speelgoed, etc.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  15. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Jaa als dat kan nog beter! Daarom rijden wij om 20.00u savonds en dan de hele nacht door. Alleen 1 jaar lukte dat niet. Dus toen deden wij het zo. Onze peuter kan normaal geen 2 min stil blijven zitten op dr stoel dus die moest tijdens de rit echt even uitleven in een speeltuin.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  16. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Enige nadeel was vorig jaar dat in verband met corona alle speeltuinen gesloten waren in Frankrijk. Dat zal dit jaar niet anders zijn denk ik. Was was echt heel vervelend vooral omdat ze de speeltuin zagen en er niet in mochten. Toch een klein drama :confused:
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  17. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Precies dit idd! Zo fijn. :thumup:
    Vakantiegevoel begint zodra we de auto starten, Spotify aan staat en de oprit afrijden.
     
  18. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Dat het voor jullie zo’n verschrikking is om te vliegen kan voor andere toch heel anders zijn. Dat wilde ik aangeven met mijn bericht.
    Natuurlijk heb je ook wachttijd en transfer tijd. Maar ik heb nooit 10 uur over een Europese vlucht+transfer gedaan hoor.

    Ik heb mijn tips voor TS ook gegeven voor het auto rijden. Ik ben niet pro een of anti ander, want wij doen het ook beide. En voor beide zijn voor en nadelen te bedenken! TS gaat lekker met de auto. En dat is prima te doen met 2 kinderen.

    Veel schrijven dat ze in de nacht rijden. Bij ons werkt dat niet zo. Bij ons gaan ze dan niet direct weer slapen. En zitten ze midden in de nacht wakker in de auto. En dan slapen ze op de dag en zit je in een gek ritme qua slapen de eerste paar vakantie dagen.
    Wij vertrekken dus meestal eind van de nacht uurtje of 4. En wij rijden nooit op zaterdag, het liefste vertrekken we op een maandag. (Wij gaan met eigen tent, naar campings waar je niet van zaterdag-zaterdag hoeft te boeken.)
     
  19. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Ik zeg ook niet dat iedereen hetzelfde moet ervaren. Dit is onze ervaring met vliegreizen, zoals ik dus schreef.


    We hebben 4x binnen Europa gevlogen met 2 kinderen en iedere keer vroeg ik me weer af waarom we hiervoor gekozen hadden. Partner idem!
    En ja wij waren telkens 8-10 uur onderweg voor een vliegreis binnen Europa, terwijl we met 7 uur rijden aan de Oostenrijkse grens staan.

    Maar prima als mensen het wel prettig vinden. Onze voorkeur heeft het zeker niet.

    Helaas dat we voor zonvakanties op bijv. de canarische eilanden, afhankelijk zijn van een vliegtuig:(
     
  20. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Het is net geen 1000 km. Onze andere zoon is dan ruim 4.5. Hij vindt het dan ook prima en is het al meer gewend dan de jongste. Onze jongste is iets minder dol op autorijden...
     

Deel Deze Pagina