's nachts niet slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Monnie, Jun 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monnie

Monnie Lid

Jun 5, 2007
    98
    0
    0
    Ons zoontje is 8 weken oud en is ieder nacht vanaf half 4 klaar wakker. Na de nachtvoeding (hij meldt zich) grote ogen, volop lachen. We voedden hem om de 4 uur. We horen hem constant, speentje wil hij dan niet. Overdag slaapt hij (natuurlijk) wel goed. Hoe doorbreken we dit patroon?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hoe lang zit er overdag tussen de voedingen en hoe lang slaapt hij? Je zou kunnen proberen 3 uur tussen de voedingen te doen en hem niet te lang laten slapen overdag, dus desnoods wakker maken voor een voeding.
    Aan de andere kant, het kan ook best vanzelf goed komen.

3. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Jep 's over dag veel regelmaat.. laten slapen op een lichte kamer..
    En de nacht op een donkere kamer slapen...

4. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Sofie heeft dat ook een hele tijd gehad. Gaat vanzelf over. Maar wel consequent zijn met overdag in de wagen beneden (met licht) en 's nachts in eigen bedje met gordijntjes dicht. Dan snappen ze het vanzelf wel.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier inderdaad ook overdag in het licht slapen en 's avonds/'s nachts in het donker.

6. Monnie

Monnie Lid

Jun 5, 2007
    98
    0
    0
    Hij wordt om de 4 uur gevoed, wordt wel eerder wakker maar gaat dan in de box met speen (anders schreeuwt hij alles bij elkaar) Dit op advies van het CB want hij kreeg nl te veel voedingen.
    Zal hem overdag in het licht laten slapen, deed ik nl. niet, luiken doe ik meestal dicht.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Allereerst gefeliciteer met je 47 weken zwangerschap! ;)

Goh, lijkt me een erg lastig probleem! Ik zou niet proberen om overdag je kleintje minder te laten slapen, vaak verergert het probleem dan. Misschien is inbakeren een optie? Hier heeft het ook geholpen om het avondslaapje niet te lang te maken. Soms sliep hij voor de laatste fles wel 5 uur, en dan begon hij dus al aan z'n diepe nachtslaap. Misschien het avondslaapje verkorten en dan eerder de fles? Masseren voor het naar bed gaan doet hier ook wonderen verrichten. Wordt ie erg rozig van. Eerst lekker in bad en dan leg ik hem op het schapenvachtje om te masseren. Hij heeft daar veel plezier aan en slaapt naar mijn idee een stuk rustiger. Succes!

8. Monnie

Monnie Lid

Jun 5, 2007
    98
    0
    0
    Knap he? 47 weken zwanger! Weet niet goed hoe ik mijn banner moet veranderen, vandaar.
    Hij is nu helemaal uitgeteld en slaapt. .....

Share This Page