We hebben deze en die werkt heel erg goed ... https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/ijskrabber-raamtrekker.html
Wij hebben een krabber van de Hema, met handschoen. Deze werkt prima en je handen zijn gelijk beschermd tegen het ijs dat van de ruiten komt.
cd hoesje werkt goed, en een ouderwetse krabber. De-icer werkt ook, maar is slecht voor rubbers, en als het op is, en je hebt het niet, moet je alsnog je cd hoesje gaan zoeken, om te krabben. warm water doe ik ook nooit, omdat je ruit dan kan springen. ik start wel altijd alvast de motor, omdat de binnenkant van mijn ramen anders nog beslagen zijn tegen de tijd dat ik weg wil rijden. en dan is ook de achterruit verwarming aan, zodat ik die niet hoef te krabben.
Klopt als je heet water gebruikt, maar dat moet je natuurlijk niet doen. Koud water is niks mis mee en werkt prima
Mja, maar in 15 jaar tijd nooit gebeurd. Dus daar maak ik me geen zorgen om. Mn man zn elektrische auto wordt op een bepaalde tijd elke ochtend warm gemaakt. Dus die hoeft nooit te krabben.
wat is daar anders aan dan dat je na 100 meter stil staat voor een stoplicht...? Je motor is in t begin altijd koud, of je nou voor een stoplicht staat of je ramen aan t krabben ben..
Ik spray, maar het is wel rotzooi op je ruit. Het liefst zet ik de auto 5 min. voor tijd al aan. Dan is ook de rest van de auto warm en beslaan de ruiten niet meer. Anders zie ik de eerste minuten geen steek omdat alles dicht gaat zitten
Voor de de-icer gebruikers, ik heb het ook gebruikt, alleen blijft er dan altijd een flinterdun laagje zitten met als gevolg dat binnen no-time mijn ruit weer vol zit met ijs. Hetzelfde effect heb ik met antivries ruitenvloeistof. Hoe doen jullie dat? Ik gebruik dus ook gewoon weer een krabber met handschoen. dat is wel erg prettig
Volgens mij maakt dit geen fluit uit. Ik doe altijd met draaiende motor krabben. Zie ook niet wat dat slecht zou moeten zijn. Ja voor het milieu is het slecht maar niet voor de auto.Het is mij nog nooit ten strengste afgeraden in elk geval en ik rij al 16 jaar auto...
Dank voor alle tips dames De water en alcohol spray ga ik es proberen (weet iemand wel nog ongeveer de verhouding?) en de krabber van de ANWB lijkt me wel wat
Zet ook auto aan en ga weer naar binnen voor een bak koffie.....of onverwacht dan lauw water. Heb een vochtige auto dus met een beetje pech is de binnenkant van de voorruit bevroren,dan moet ik dus zowiezo de auto voorverwarmen.
Voor de vochtige auto's een goedkope oplossing; kattenbakkorrels in een sok doen en in je auto leggen Wij hadden ook van die fijne buren die de auto aanzetten en dan binnen weer koffie gingen drinken. Om 6 uur 's ochtends! Heerlijk die ronkende motor als jij nog in je bed ligt. Echt zó asociaal!
Wij gebruiken een spray en knallen de ruit verwarming aan, werkt prima ben altijd eerder klaar dan de buren
Uh hoezo slecht? Ben ik even benieuwd naar. Ik krab al jaren niet meer. Ik wil eerst weten of mijn auto start voordat ik ga krabben. Anders moet ik op de scooter. Zoja dan blijft hij aan en ga ik een bak koffie drinken en als ik dan kijk is de auto ontdooid. Oh ik heb een goedkope krabber van de action.
Ik start de motor, zet alle blowers aan en ga dan krabben. Als ik klaar ben met krabben is meestal de binnenkant van de ramen nog gedeeltelijk beslagen dus dan is het nog even wachten tot ik weg kan rijden. Als ik pas de motor zou starten na het krabben zit ik nog langer in m'n auto te wachten tot de ramen aan de binnenkant niet meer beslagen zijn. Kortom, krabben en de motor laten draaien zijn beiden noodzakelijk voordat ik weg kan rijden.
Motor aan, vol blazen op de voorruit en achteruitverwarming aan. Even naar binnen, kids in de jassen en schoenen en alles, in de auto zetten en dan nog even de zijruiten krabben. Werkt prima. Kan ook de motor pas starten als ik er in zit, maar dan zit ik als nog te wachten tot het niet meer beslagen is en heb ik nog meer moeten krabben ook. Voor krabben gewoon een krabber van de bouwmarkt, goedkoopste. Wbt de kattenbakkorrels, ik heb 3 gevulde sokken in mn auto liggen. Het is wel wat minder, maar heb er nog steeds wel last van.
Bij mijn vader sprong een keer de voorruit met lauw water, absoluut niet heet. Ik doe dat dus nooit. Gewoon ouderwetse krabber hier, bankpas werkt ook goed. Zo gepiept.
Een hard plastic krabber heb ik. Volgens mij een uit een kerstpakket van vriend haha. Werk prima, als het maar een stevige is. Verder voorruitverwarming, dat is pas ideaal. Vind dat de meest vervelende ruit om te krabben.