Mijn enter toets werkt ineens niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn enter doet het niet meer op mijn laptop. Ik heb al wat gegoogled maar kan geen oplossing vinden. Heeft iemand dit ook wel eens gehad en hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Ik heb een virusscan gedaan en heb geen virus oid.

2. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Als de Enter toets het niet meer doet zal dat waarschijnlijk komen door het toetsenbord, dus een hardware matig probleem. Misschien zit er vuil onder? Er kan ook water onder zitten? Ik zou de laptop meenemen naar een bedrijf met een technische dienst ( Dixons? ) misschien willen zij even kijken of iemand anders die daar handig mee is!

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maak je je toetsenbord regelmatig schoon? Even met de kruimeldief of stofzuiger (op zachte stand!) het toetsenbord uitzuigen.
    Je kunt ook met plakband of een post-it 'flossen'. En een keer op z'n kop houden, zachtjes schudden en de toetsen indrukken. Dan kan het vuil er tussenuit.

Heb je de laptop al eens helemaal opnieuw opgestart? Soms wil dat wel eens helpen. Werkt dit ook niet, dan de driver voor het toetsenbord een keer opnieuw installeren (dan is het dus een softwarefout). Het kan ook een bekend probleem zijn. Ik had 4 specifieke toetsen, die het niet deden (niet de enter toets). Bleek vaker voor te komen bij het model dat ik had. Laptop 2 weken kwijt geweest, kreeg hem terug met een nieuw MoBo en alles deed het weer.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hij is gewoon schoon. Opnieuw opstarten helpt ook niks helaas. Hoe kan ik die drivers opnieuw installeren? :)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Had ik een keer op mijn werk (werk op een klein kantoortje en we maken zelf schoon). Ik wilde ijverig alle toetsenborden schoonzuigen, vergat ik de stofzuiger zachter te zetten. Floep, toetsje van het toetsenbord zo hoppakee in de stofzuiger! :$ Kon ik in die vieze stofzuigerzak gaan graaien..., maar heb hem wel weer teruggevonden gelukkig.

TS, is het knopje helemaal lam, of kun je het wel gewoon indrukken maar reageert 'ie gewoon niet?
    Toetsenbordinstellingen staan wel helemaal goed? (Dat zal vast wel, anders had je ook problemen met andere toetsen moeten hebben).

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Er blijkt wat drinken overheen gevallen te zijn ;) Ik heb nu nog een toets ontdekt die niet werkt. Zal zeker wel duur zijn om dit te laten repareren? :(

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Is een nieuwe printplaat waarschijnlijk. Ik schat zo € 40,- tot € 50,-.

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Washandje om de stang van de stofzuiger ;)voor eventuele los schietende knopjes, hoef je ook niet te graaien ;)

Ontopic, ik heb helaas geen oplossong voor je.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ah dat valt nog wel mee. Ik ga eens kijken waar ik hiervoor terecht kan :)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    In ieder groot dorp (of groter) zit wel een klein computerwinkeltje waar ze ook 2e hands computers verkopen. Anders bij de MyCom of zoiets.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien zit er vuil onder.

12. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Wanneer is er drinken overheen gevallen? Ik heb dit ooit gehad en toen moest het eerst even 5 dagen goed drogen, daarna deed alles het weer.

13. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Vloeistoffen zijn heel slecht voor je computer. Onder je toetsenbord zit alles wat je computer laat werken. Ik zou ervoor zorgen dat het water niet verder kan komen, het kan namelijk kerosie (roest) veroorzaken en dan zou het kunnen dat je computer over een tijdje kuren gaat vertonen. Zoals ik meteen al zei, een computer winkel in de buurt aan doen. De kosten kun je nu nog niet beroordelen, misschien valt het allemaal wel mee.

En nogmaals, een knop die niet werkt komt nooit door virussen of software, dat kan niet.

Deel Deze Pagina