Ervaringen fietskar?

Discussion in 'De lounge' started by mamavanjuul, Aug 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Wie o wie?

We gaan morgen kijken voor zo'n ding en ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen.

Welke hebben jullie en past daar bijvoorbeeld een maxi cosi in?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

In sommigen past een maxicosy, daar zit verschil in. ie van ons niet, wij hebben zon babyschaal erin, inmiddels een poosje niet gebruikt.

We zijn er 2 jaar geleden mee op fietsvakantie geweest, de oudste was toen 2,5 en dat ging super. daarna weinig meer gebruikt.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja ideaal...het gaf mij vrijheid met een baby en een peuter.

Bij het uitlaten van de hond zaten zij lekker in de kar en kon ik dus altijd weg om uit te laten ( ik ben vaak een maand alleen)

Die van ons (KIDCAR) kan een maxicosie in maar ook een babyschaal. Daarna een dreumes zitting.
    Ook kan deze kar door de deur. Dat is erg makkelijk als je de stad in gaat. Dan koppel je af en rijd je zo de stad in net als een kinderwagen.

De kinderen zijn nu te groot ( fietsen zelf) maar ik heb hem nog steeds voor boodschappen :):):):):D:)

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Haha bosi, wij hebben een hele oude en gebruiken m voor boodschappen :D en de honden zitten erin, qua ruimte past er wel een mc in ja maar mijn man heeft m verbouwd ;)

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    in elke fietskar pas op 1 of andere manier wel een maxi cosi.
    ik had een goedkope fietskar waar geen speciale bevestigingen in zaten. wel ruimte voor 2 kinderen.
    maxi cosi kan je ook vastzetten met een spandband. stoeltje op de zitting zetten en het gedeelte waar normaal kinderen de voeten hebben, opvullen met een kussen zodat dat gelijk loopt aan de zitting van de wagen. (anders word de MC aan de voorkant niet ondersteunt en zakt hij weg)
    ik had er een dubbelgevouwen tuinstoelkussen onder zitten.
    ik had wel een aparte maxicosi voor de fietskar zodat ik die niet steeds eruit hoefde te halen. deze bleef dus gewoon vastzitten in de kar. gewoon een 2e handse a 7 euro waarvan het niet zo erg is als hij gejat zou worden.

ik vond het een handig ding. stabiel op de weg en kleine zat droog en uit de wind. ze vond het prachtig en zo kon ik toch nog met de kleine fietsen toen ze nog niet in het stoeltje mocht. er gebeurd niks als je zelf komt te vallen met je fiets. de kar blijft overeind staan.
    voor de boodschapjes had ik dan een draagzak mee.

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ja wij hebben een fietskar. Ik vond het in het begin wel eng, bang dat ze eruit zou vallen of de kar los zou schieten. Maar het is wel heerlijk om zo de fiets te kunnen pakken!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ja het lijkt mij ook wel eng om er mee te fietsen, maar anders moeten we lopen....en de middelste is niet altijd bereid om mee te werken ;)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Het fietsen went echt heel snel hoor. Mensen houden ook altijd rekening met je als je er mee fietst

En als je fiets om zou vallen... dan blijft de kar staan.

Je moet wel kijken voor eentje met een harde bodem.

@annethamar, ha ha...ja het is gewoon erg makkelijk. Wij wonen om de hoek bij een AH en met de auto is niet handig. Een eigen kar meenemen is echt super.

9. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Wij hebben nu 3,5j een Croozer Kid For Two (2-persoonskar) in gebruik gehad. Middenklasser gekocht om te ontdekken of het iets voor ons was, en ja hoor, we hebben er al veel aan gehad. Zowel achter de fiets, als duo buggy, als jogger en als alle terrein kar (wij gaan meermaals per jaar naar de bergen, zomer en winter gaat de kar dan mee). Voordeel bij de Croozer vonden dat er al 2 koppelingen, buggywiel en joggerwiel bijzitten. We kochten enkel nog een baby hangmatje erbij.

We overwegen nu een nieuwe aan te kopen, waarschijnlijk ofwel weer een Croozer maar dan de Plus (nieuwe versie, met betere vering) ofwel een Burley D'Lite (wat duurder, maar ook luxuezer en zou lichter fietsen en lopen). Wanneer ik bevallen ben, gaan we testen.

Er kan een Maxi Cosi in de Croozer, maar bevestigen en verwijderen is een heel gedoe, en dan past er ook geen kind meer naast de baby. Wij gebruikten dus een baby hangmatje en daar kon grote zus dan gewoon naast. Vanaf 6 weken gingen we ermee op pad (nooit heel lang, en ik had een draagdoek mee voor als het wat langer duurde) en baby sliep er altijd de hele tijd in. Vanaf 9-10mnd zat ze gewoon in het zitje, zo'n peuterzitje hebben we niet gehad. De kar wordt nog wekelijks gebruikt: voor uitstapjes met neefjes of nichtjes erbij, als bagagekar, voor boodschappen... We kunnen ze nog niet missen.

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik ben dolblij met mijn fietskar. Bevalt me echt heel goed. Toen ze jonger was hadden wij er een babyschaal in en nu een peuterschaal.

Share This Page