Vandaag helaas niet gelukt om langs de garage te gaan. Zal meteen naar de banden laten kijken. Auto is paar weken geleden apk gekeurd, worden de banden ook gekeurd?
Ja, die worden ook gekeurd. Maar de eisen zijn laag. Meestal adviseert een garage al wel eerder om ze te laten vervangen.
Duur grapje. Ik heb laatst ook schade gereden en vooral het spuitwerk was niet mals en dat voor alleen een voorbumper (+ 300). Dit was wel incl. montage.
Hoi, heb mijn vriend er net even naar laten kijken. Hij zegt dat is een vervelende schade; - andere deur - achterscherm uitdeuken en spuiten, heb je een goede plaatwerker voor nodig, is geen gemakkelijk klusje. Hij schat de kosten op 750,00
Dank je wel jijenikke. 750 is al een stuk minder dan ik had gedacht, al blijft het veel geld natuurlijk.
Als de auto een paar weken geleden nog APK gekeurd is, dan zal het met die achterband echt wel goed zitten hoor. een achterband met bijna geen profiel meer laten ze echt niet door de keuring gaan. Tenzij je naar een heel dodgy keurbedrijfje gaat. Vwb de schade, dat wordt uitdeuken en overspuiten, ik schat dat je tussen de 1750-2000 euro kwijt bent als je het laat doen. Laat je het nog even weten? Ben erg benieuwd wie van hier er het dichste bij zat! Je verzekering betaalt het alleen als je all risk verzekerd bent. Ben je alleen wa of wa plus, dan moet je zelf de kosten betalen. In dat geval moet je even kijken naar de totale waarde van de auto en of deze het nog waard is om er dan nog zoveel geld in te stoppen. Aan de andere kant, voor dat bedrag wat ik noemde heb je ook geen redelijk ´nieuwe´.
Ligt er ook aan hoe hoog de schade is of je het wel op je verzekering moet verhalen. Ligt ook mede aan je schadevrije jaren. Als je de schade verhaald val je 4 tredes terug. Als de schade 700 euro is, maar je gaat per maand 20 euro meer betalen omdat je terugvalt, dan kan je het beter zelf gaan betalen aangezien het weer 4 jaar duurt voor je op hetzelfde maandbedrag zit als voor de schadedeclaratie.
Oei, das wel erg hoog Booey We zijn niet all risk verzekerd en kunnen het sowieso niet verhalen op de verzekering. Ik laat het nog wel even weten, al twijfelt man om hem nu al te laten maken. We willen binnenkort op vakantie en de auto heeft niet zo'n haast. Bedankt iig voor het meekijken/denken!