de grote dag!

Discussie in 'De lounge' gestart door wachtend, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Daar zit je dan. Om half 5 smorgens in een kaal huis met maar 1 stoel en je kan gewoon niet slapen. Na 4 uur slaap zei mijn lichaam doe het zelf maar ik ben klaar.

Na 33 jaar ga ik vandaag mijn geboorteplaats verlaten en alles wat mij lief en ook vertrouwd is om te beginnen aan een heel ander leven in een hele andere plek. Stom dat ik dan toch even melachoniek word. Het huis waar ik nu woon is van manlief alleen. Ooit toen we elkaar tegen kwamen heb ik mijn huisje opgezegd en zijn we samen in zijn huis gaan wonen. En nu een nieuw huis, helemaal onze smaak. Mooi, ruim, 5 slaapkamers (waar we die voor nodig hebben???) en in een mooie omgeving en in een prima wijk.

En vandaag dan de grote dag! Weg van alles mijn ouders, vrienden die ik al jaren ken en veel kennissen. Op naar een heel ander avontuur.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Heel veel succes!

Ik heb precies het omgekeerde. Op mijn 22e verliet ik mijn geboortedorp, woonde 60 km verderop en nu na 11 jaar hebben we ons huis verkocht en komen we weer terug naar de geboortestreek. Heb me er nog nooit zo goed gevoeld en ben zo blij...
    Wonen tijdelijk bij de schoonouders in en zijn nu op zoek naar een nieuw stekkie. Ook melancholie dus... :D

3. wachtend

Hihi wauw dat is ook wel heel fijn! Helaas is mijn geboorteplaats behoorlijk aan het aftakelen qua criminaliteit etc :( ooit was het hier veilig en leuk! Een beetje het ons kent ons verhaal, heerlijk!!! Maar helaas naarmate de jaren verstreken werd het een stad en daarbij ook de stadse prikkelen.
    Nu naar een dorp verhuizen en een beetje zoals mijn vroegere geboorteplaats.
    Ik sprak met mijn nieuwe buren en voor ik het wist stonden er 4 andere buren omheen om zich voor te stellen, wauw! Hier is het meer "de zoek het maar uit" mentaliteit :(

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Succes!

Ik woon honderden kilometers ver van mijn geboorteplek. Ik ben daar ook blij mee.

Het is daar erg saai en helemaal niets meer te beleven. Hier in de stad heb ik alles binnen handbereik. Van scholen tot grote steden.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Wat dapper!
    Mijn man wil ook graag verhuizen, richting het westen. We wonen nu in het Oosten en ik woon hier al 38 jaar.
    Ik zie veel beren op de weg.. vooral omdat ik niet naar de grote stad wil, en ik mn familie hier heb.

petje af hoor! ik doe het je (nog) niet na!

6. DFPup

DFPup Nieuw lid

4 mrt 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel plezier in jullie nieuwe huis.... spannend hoor :D

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Heel veel succes! Ik hoop dat je je thuis mag gaan voelen in je nieuwe huisje!!

8. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend!

Ik snap wel hoe je je voelt, 3 jaar geleden ben ik ook vertrokken uit mijn geboorteplaats.
    Een dag voor de verhuizing was ik erg emotioneel, kon niks anders doen dan me groot houden.
    Mijn familie en vrienden wonen er nog dus kom er gelukkig met regelmaat. :)

9. wachtend

Dank jullie wel allemaal! Het was een pittig dagje de bib is ook ontzettend druk in de buik en ik ben totaal gesloopt maar...... We zijn over!!!!
    Overal staan dozen maar.... Zoon slaapt en wij kunnen ook slapen en zitten (is toch wel een enorme pre nu haha.

En nu lekker douchen en slapen!!

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat leuk! Hebben jullie toch de grote stap naar de VS genomen, jullie wilden toch naar Californië verhuizen? 😎

11. wachtend

Klopt maar helaas is dat het niet geworden. Mijn man kreeg bij zijn huidige werkgever ineens een boel goeie kansen dus zijn we wel dichter bij mijn man zijn werk gaan wonen. Helaas wel in het koude Nederland nog ;)

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh zo....dan wens ik jullie heel veel plezier in jullie nieuwe huis in Nederland! Ik hoop dat je snel een beetje zult wennen. :)

13. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Veel geluk en plezier in jullie nieuwe huis!
    En dat jullie huis maar snel een thuis mag zijn:D

14. wachtend

Het is hier heerlijk na maanden van slecht slapen (door stress) slaap ik nu ineens 9 uur per nacht! (Of ik ben gewoon moe van het klussen ;) )
    In ieder geval is het erg rustig in de buurt en zoals we nu merken is iedereen super aardig en beleefd.
    Ik wist niet dat in een dorp wonen zo relaxt was!

Deel Deze Pagina