Hoi meiden, Zaterdag mag ik mijn foto's ophalen bij Bellphoto. Krijg er 1 gratis en de rest mag je natuurlijk voor een godsvermogen kopen. Geloof 25,- per foto of zoiets! Nu zag ik op de site en op de bon staan dat je voor 37,- een cd-tje kunt krijgen waar alle opnames opstaan. Zijn er hier die dat cd-tje hebben gekocht en staan dan inderdaad alle foto's erop? Het lijkt me zo goedkoop! Dan zou iedereen toch die cd kopen en zelf ergens anders de foto's laten afdrukken? Dan ben je veel goedkoper uit! Wat zie ik over het hoofd?
erg slim van ze dan! kost je wel heel veel vind ik. Heb bij een vriendin een foto gezien van ze (de gratis foto) erg mooi, maar 25 euro??? nee vind ik te duur.
Het kan ook zijn dat ze op dat cdtje de kleine bestanden zetten? Dat houdt dan in dat je eigenlijk niet genoeg pixels hebt om een fatsoenlijke afdruk te maken....
Wij hebben pas geleden ook een reportage laten maken van onze dochter. De prijzen zijn echt torenhoog. Ze beloven heel wat met cadeaufoto etc etc Eerste afspraak was alleen hubbie gegaan en deze kon niet kiezen, hij kwam met zijn keuzes op 200 euro. Later nog een afspraak afgezegd. Toen werden we gebeld of we de foto's nog wilde anders werden ze vernietigd, 12 foto's voor 125 euro. Wij zijn ze toen wezen halen, ze echt heel erg mooi en de prijs viel uiteindelijk mee, zeker als de eerste kijken 6 foto's voor 200 euro was. De cd kreeg je voor klein prijsje bij de foto's, niet los
Zo dat scheelt nogal! 12 foto's voor 125 euro is weer niet zo duur want het zijn vrij grote afdrukken. Nou ik ben benieuwd... ik zag helaas al dat er 1 foto is die ik wel écht wil hebben en dat is natuurlijk niet de gratis foto.
Ik denk inderdaad dat je de cd alleen kunt kopen als je zowiezo al een aantal foto's koopt. Nouja, we zullen zaterdag wel zien. Laat ik hopen dat er maar 1 of 2 écht mooie foto's bijzitten haha. Ik had er op hun fototoestel namelijk ook al een paar gezien die leuk waren maar niet zo leuk dat ik ze zelf niet ook kan maken. Ik ben niet zo van in zo'n sinaasappel kistje en met oude afgeragde blokjes met letters erop. Dat kan ik zelf ook en dan doe ik het mooier.
ik heb gehoord dat daar website resoluties opstaan dus kleine afmetingen waarmee je dus geen fatsoenlijke afdruk kan maken (en al helemaal geen canvas ofzo) Ik was vorige keer geweest en vond het echt belabberd gaan, de fotograaf zei zich zelfs te schamen voor deze foto;s maar zei dat hij zich verplicht voelde ze te laten zien... Ze waren echt ugly en dat met mijn kids erop hahahahaha
Ik heb het maandag ook laten doen. Ik heb een bonnetje meegekregen en daar staan alle prijzen op. Ik vind het ook heel erg duur, maar had op het toestel inderdaad al een paar hele leuke gezien. Ik mag 26 februari de foto op gaan halen en ik ben bang dat ik er ook in trap en nog extra foto's wil.
@Mammie van Roy; Jij komt binnenkort maar gezellig bij mij langs dan maak ik gratis leuke foto's voor je (ik wil op zoldertje een kleine hobbymatige studio maken namelijk) en gewoon voor de leuk erbij doen.. Dan neem jij taart mee
De foto's van Bellphoto vind ik persoonlijk niet echt geweldig. 't Is nogal dertien in 'n dozijn werk met negen van de tien keer: softboxje links, softboxje rechts en klaar... Dan kun je je 200 euro beter naar 'n echte fotograaf brengen. En dan is zo'n prijs wel degelijk redelijk, gezien 't werk wat er in zit.
pff als ik zo die prijzen lees dan ben ik blij dat ik connecties heb met fotografen en nu al een aantal fotografen zich hebben aangeboden om strax van ons kleintje foto's te maken... overigens zijn er ook genoeg goede fotografen die voor minder foto's maken en ze afleveren (b.v 10 foto's op cd (groot formaat) + wat afdrukken voor 30 - 40 euro)
Jee, wat 'n belachelijk lage prijzen! 40 euro? Mijn uurloon alleen al is hoger! Maar goed, tegenwoordig is iedereen met 'n leuk cameraatje gelijk 'fotograaf' geloof ik...
@ mijkeltje, kun je tips geven waar je op moet letten bij een goeie fotograaf? Ik woon zelf regio rotterdam, misschien ken je hier iemand? Ik zou over een tijdje wel bij een goeie fotograaf wat foto's willen laten maken. Zoals ik al zei; vond het hier een beetje knullig met die sinaasappelkistjes enzo
Ik vind het ook belachelijk duur hoor.. heb de gratis foto gedaan en één van me dochter en was 30,- kwijt maar ze waren erg mooi en me dochter wil bijna niet op de foto dus dit was een mooie kans!
Mijkeltje, zie dat je ook in Gelderland woont. Maak je ook fotoreportages van kinderen, voor particulieren? Kan je mij eventueel wat info pb-en, dochterlief wordt eind maart 1 jaar. En nee, ik ben niet zo'n Hollander die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, betaal dus idd graag voor kwaliteit. Bedankt alvast!
Ehumm ik spreek hier niet zomaar over gewone mensen die even een cameraatje pakken....... Dit zijn mensen die het doen omdat ze het leuk vinden en er niet persé aan hoeven te verdienen.... Ik zelf doe regelmatig wat shoots (ik betaal daar niks voor) om mijn portfolio uit te breiden en veel van die fotografen (nogmaals: niet zomaar mensen die een camera in hun hand pakken) vragen dus voor gewone particulieren 40 euro puur en alleen omdat ze er niet aan willen verdienen maar het gewoon leuk vinden om te doen! Maar goed als mensen liever 200 euro uit willen geven dan moeten zij dat zelf weten... overigens is het hier bij de fotozaak in de buurt ook iets van 35 euro om leuke portretfoto's te laten maken van je kindje! Daar zitten dan wel geen foto's bij de prijs inbegrepen maar is ook proffesionele kwaliteit en daar betaal je echt geen 125 euro voor nabestellingen etc.
Ik ga hier geen discussie op gang helpen over broodroof etc. Laten we 't maar weer over BellPhoto hebben... 'k Heb er overigens, voordat ik fotograaf werd, zelf ook 'n serie foto's van m'n oudste van gekocht. Ik vind het jammer dat 't zulk productiewerk is bij bellphoto en natuurlijk is 't nogal vernökeratief dat ze verleiden met méér, maar ach, 't zijn best schetige plaatjes geworden toen..