Vandaag voor het eerst alleen met de baby in de auto weggeweest, heel fijn om samen weg te zijn, maar vond het vervelend dat ik niet in de mc kon kijken. Nu zie ik op internet dat er speciale spiegels zijn, heeft iemand hier ervaring mee? Hoe werkt het en welke is goed/handig?
Ik heb er een in de vorm van een lieveheersbeestje. Ik vind het fijn. Eerste keer kon ik ook niks zien en vond het erg vervelend, dus dag erna meteen een spiegel besteld. Stond ook op mijn lijstje om nog aan te schaffen maar was ik nog niet aan toegekomen. Ik ben er erg blij mee.
Deze week toevallig een speciaal spiegeltje gekocht bij de digros was maar 2 euro zit een zuignap bij voor je achterruit of een klem voor aan je hoofdsteun.
Mischien een domme vraag, maar dan heb je toch twee spiegels nodig? Eentje onder je achteruitkijk en eentje aan de zetel, aangezien de maxi cosi met de rijrichting mee wordt geplaatst, toch?
Ik heb er twee, 1 naast mijn binnenspiegel om mijn peuter te kunnen zien. En nog 1 op de hoofdsteun achterin waar mijn baby in de mc zit. Ik heb ze beide bij de babydump gekocht en het bevalt mij uitstekend.
Goed om te weten dat het handig is! Ik denk dat ik die bij babydump ga bestellen, maar kijk nog even verder.
Klopt. Dus tegen de rijrichting in. Wij hebben een Luca Berenspiegel. In het begin hadden we die spiegel op de hoofdsteun van de achterbank bevestigd. Nu Aiden wat ouder is en in de vervolgstoel zit, hebben we hem over de hoofdsteun van een voorstoel gehangen zodat hij zichzelf in de spiegel kan zien.
Inderdaad als het donker is zie je nog niets (heb ook de luca). Als ik alleen ben kan de mc ook voorin want ik kan de airbag uitzetten voorin.
Als hij uit kan, mag de mc idd voorin, maar zet de stoel dan wel zo ver mogelijk naar achteren. Achter de bijrijdersstoel (die steol dan wel ao ver mogelijk naar voren) is wel de veiligste plek, dus als je het met een spiegel ook prima vindt, zou ik dat doen.
Onze airbag kan ook uit, maar de MC mag dan alsnog niet voorin... op de site van MC staat een schemaatje welke MC op welke plaatsen mag staan in de auto. Ligt dus ook nog aan het model!!
Ik heb er ook 1 Bij babywalz besteld! Vind het ideaal.. Heb er 1 die je om de hoofdsteun kunt doen. Mc mag inderdaad wel voorin als airbag uit staat. Ik heb een familyfix en die staat achter mijn stoel. (zijn ook zo ideaal hoeft mc er alleen maar op te zetten en klaar) was een tip van de kraamhulp om dat als je een ongeluk krijgt de schade meestal! aan de andere kant van de auto is