Ik heb een klein vraagje. Onze 'grote' man is dan 2,5 als de kleine geboren wordt. Is het dan nodig om een 2e babyfoon te doen? Nu slaapt hij nog overdag. Snachts horen we hem sowieso omdat er een dunne wand tussen de slaapkamers in zit.
hier ook zoontje die ong 2,5 jaar is als de baby geboren wordt en ik heb voor alle 2 een babyfoon... dit omdat ik het toch nog ff fijner vind om me kleine man te horen.
Wij hebben het wel gedaan, mn dochter word wakker en gaat stilletjes zitten spelen. Op den duur roept ze "mama?" Zonder babyfoon hoor ik haar alleen als ze hard huilt en als ze bv niet in slaap kan komen roept ze soms ook even mama, even aai en kus en weer klaar.
Wij hadden nog een babyphone staan. Een keer gekocht toen onze goede babyphone kapot was en 4weken weg was voor reparatie. Dus die hebben we bij onze zoon op de kamer gezet. Tot op heden staat hij er nog steeds. Ik vind het wel prettig dat ik hem kon horen. En hij lag altijd zo ontzettend lief tegen zn knuffels te praten als hij ging slapen 's middags! Heerlijk vind ik dat,ga ik lekker met een kop thee op de bank zitten en luisteren
Mijn oudste is 5, maar daar gebruiken we nog steeds een babyfoon voor! ALs er iets is, roept ze wel, maar dat hoor ik echt niet beneden en ze komt zelf haar bed niet uit. 's Nachts staan ze uit, dan lig ik in de kamer ernaast...
Ja wij hebben er ook twee. Om zijn lieve verhalen te kunnen horen en ook omdat hij kletsend wakker wordt en ik hem anders niet hoor tot hij gaat huilen.
Ik weet niet wat voor een je hebt. Ik heb een luvion met camera en die kan je uitbreiden. Dus heb ik op mp een losse camera gekocht zodat we op de ontvanger beide kindjes kunnen zien.
wij hebben ook een camera babyfoon van motarola die je kan uitbreiden.. hij staat nu op de kamer van de 2 kinders (slapen samen) en ik kan de camera beneden heen en weer bedienen om te zien hoe ze liggen in bed en of ze opnieuw ingestopt moeten worden omdat ze anders wakker worden van de kou. we kopen er straks een losse camera bij voor de kleine. vind het gewoon een fijn idee de andere 2 ook nog in de gaten te kunnen houden.
Wij hebben ook een luvion met camera. We gaan straks bij de 2e ook een extra camera kopen. Oudste gaat namelijk naar zolder en is dan nog geen 2 jaar. Vind het wel fijn om hem te horen als we beneden zitten
nee zou ik niet doen. ons zoontje wordt vlgde maand 2 jaar en slaapt al meer als een jaar zonder babyphone. Wij horen hem wel als hij savonds huilt (en snachts al helemaal) (al horen anderen het vaak niet gelijk als ze bij ons beneden zitten)
Snachts staat de babyfoon hier uit omdat hij in de kamer naast ons slaapt.. maar overdag als hij een dutje doet staat hij wel aan beneden. Vaak zeg ik dan als hij wakker is door de babyfoon 'ga maar even spelen mama komt je zo halen' als ik adt niet doe en bijv het onderaan de trap roep dan istie gelijk overstuur haha. Ik heb deze : Philips Online Shop Nederland - Babyfoons - DECT-babyfoon met temperatuuralarm - SCD525/00 die kan helaas niet uitgebreid worden.
wij kregen een tweede babyfoon bij aankoop van het kamertje voor nr 2. babyfoon voor de oudste staat weinig aan, maar we gebruiken de babyfoon ook als muziekje bij het slapen gaan. Muziekje duurt 15 minuten, dat is toch langer dan een muziekdoosje!
Wij hebben nu voor ons eerste kindje een babyfoon met camera van Luvion en die kun je uitbreiden straks met losse camera's, waardoor je tot 4 camera's kunt aansluiten en dan ook 4 camera's tegelijkertijd op het beeldscherm kunt bekijken. Ideaal dus als je meerdere kids hebt of van plan bent om uit te breiden. Wij hoeven straks voor een tweede, als de tijd daar is , dan alleen nog een camera bij te kopen.
Ik denk dat het heel persoonlijk is. En hoe gehorig je huis is. Mijn 4e kindje was bijna 2 jaar toen de 5e geboren werd en ik heb wel gekozen voor een 2e babyfoon. Als hij boven huilt of uit zijn bed klimt hoor je dat niet zonder babyfoon. Tenzij hij heel hard huilt maar zover wil ik het eigenlijk niet laten komen. Hij weet ook dat ik hem kan horen via de babyfoon dus nu kan hij mij gewoon roepen als er wat is. Sinds kort slapen ze samen op 1 kamer maar ik had de afgelopen tijd niet zonder 2 babyfoons willen doen.
Als J, boven ligt te huilen hoor ik hem niet, ik zou hem denk ik dan pas horen als hij al zwaar overstuur is.
Wij hadden een babyfoon met muziekjes en de mogelijkheid om tegen de baby te praten. Wij hadden er dus twee.
Dat ligt echt aan je situatie. Mijn dochter gaat gelijk mama schreeuwen als ze wakker is overdag. Wij hebben houten vloeren dus dat hoor je meteen. En s nachts hoor ik haar ook goed. Dus is het niet nodig. Maar bij mn ouders wordt er nog wel 1 gebruikt omdat ze daar op zolder slaapt en dat hoor je beneden echt niet. Dus ligt volledig aan je eigen situatie, wat voor kind je hebt en wat voor huis. Als je om financiële redenen geen tweede wil halen. Dan zou ik overwegen de 'zender' van de babyfoon op de overloop te zetten. Misschien dat je 2 kamers dan kunt horen als je em heel gevoelig instelt.
Oudste zoontje zal bijna twee zijn als broertje geboren wordt. Hier in het appartement nog niet direct een tweede babyfoon nodig. Kleinste zal nog paar maand beneden bij ons slapen. Maar we verhuizen als het kleintje een paar maand is naar een huis waarbij ze boven elk hun eigen kamer hebben en we gaan ze dan zeker niet horen beneden dus we gaan toch een tweede kopen. Wil zeker zijn dat we ze gaan horen wenen.