baby ong. 10 weken slaap niet overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ons zoontje van bijna 10 weken (4 weken te vroeg geboren) slaapt de laatste anderhalve week slecht overdag.
    Zodra het donker wordt, gaat het (gelukkig) wel goed, maar overdag slaapt hij uiterlijk een half uur tot drie kwartier.
    Ik laat hem na zijn voeding meestal nog even in zijn box spelen, maar als hij tekenen van moeheid gaat vertonen (gapen meestal), leg ik hem in zijn bedje (tegenwoordig wacht ik zelfs nog iets langer...)
    Soms gaat hij dan gelijk huilen en soms gaat hij dan slapen (uiterlijk een half uur tot drie kwartier)
    Ik heb al veel geprobeer: eruit halen en bij me nemen, laten huilen en iedere 10 minuten in zijn bedje troosten, babybjorn, in box, maar niks helpt echt:(
    Meestal wil hij door mij beziggehouden worden.
    Voorheen sliep hij juist best veel, meestal gelijk en dan toch wel 2 uur lang.
    Kan het (nog steeds) te maken hebben met een sprongetje.
    Gaat het wel weer over?
    Hij lijkt ook wat last te hebben van zijn darmpjes en is erg winderig, wat hem misschien ook wakker houdt??
    Wie herkent dit? en wat helpt? en gaat het over?
    Hij gaat meestal wel slapen als je met hem wandelt.
    Hij blijft ook erg moe en gapen. Maar slapen wil hij dus niet.
    Momenteel ligt hij even in de box te slapen;)

2. novanne

novanne Niet meer actief

Herkenbaar

Dit heb ik bijn mijn dochter en zoontje ook gehad.
    Hier hielp het goed om de armpjes in te bakeren zodat ze niet meer lagen te maaien met hun armpjes.

Dit deed ik met een hydrofielluier (is wel afhankelijk van grootte van de baby anders is zo'n luier niet groot genoeg)

Ik heb ook goede verhalen gehoord over bijv de bakerzak.

Als hij last vna zijn darmpjes heeft, kan een andere voeding helpen.
    Of evt en probiotica. dit hebben wij gebruikt bij ons zoontje die laast had vna darmkrampjes. Dit heet Orthiflor start van Ortica. Hielp ook goed.

Succes

Deel Deze Pagina