Hallo, Weet niet zo goed waar ik het plaatsen moet eigenlijk, want ik zoek op zich algemene tips. Wij krijgen als het goed is een 2e baby als onze jongste nog maar anderhalf is. Heeft iemand tips? Wel of geen duowagen? Aanschaf nieuwe babykamer of oudste al op ander bed? 1 of 2 commodes? Etc. Etc. Als hier al tips over zijn in een ander topic, dan verwijs me daar maar naar toe hoor. Groetjes en bedankt
Hoi Sneeuw, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, hoe ver ben je? ik zit in de zelfde situatie als jij, ben nu bijna 38wk zwanger vd 2e en ons dochtertje is nu 17 1/2 mnd. Wij hebben voor de nieuwe baby wel het een en ander aan moeten schaffen, oa zelfs een nieuw huis bij gebrek aan ruimte / kamers... Ons dochtertje lieten we direct na haar geboorte in de ledikant slapen, daar slaapt ze nu nog in. De nieuwe baby gaat in de oude wieg waar mijn man nog in heeft gelegen, en hopelijk is ons dochtertje dan tegen de tijd dat baby uit de wieg groeit toe aan peuterbedje.... zoniet dan lenen we een 2e ledikantje tot het wel kan in een peuterbedje. We hebben wél een 2e commode aangeschaft, de slaapjes van baby en dreumes zullen zover uit elkaar liggen dat ik niet wil dat ze elkaar wekken tijdens een verschoning van de ander. En we hebben een duowagen aangeschaft, dochter loopt pas paar weken los namelijk. Verder uiteraard lakentjes en wiegbekleding nieuw moeten kopen. Vergeet ik nog wat? Hmmm denk ik even niet, maar zal aanvullen als ik meer bedenk! Eef 16
Hier toevallig hetzelfde "probleem" Hier al de vraag over het wel of niet een duowagen met de voors en tegens, ervaringen en verschillende wagens! http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/278373-duowagen-anders-op-lossen-new-post.html Over de andere dingen: ik denk dat wij gewoon gaan voor een complete 2e babykamer erbij.. de jongste heeft nog niet veel aan een nieuwe kamer en slaapt dan voor mijn gevoel nog t fijnst in zn ledikant en de commode gebruik ik dan ook nog wel denk ik. dus houden we zijn kamertje zoals ie is en dan krijgt hij gewoon een nieuwe kamer als ie ouder is!
Spannend hoor Eef, jij bent er al bijna.......... Ik ga jou in de toekomst wel stalken met vragen als jij al ervaringsdeskundige bent, haha. Ik ben nog maar 5,5 week ver, maar ben me gewoon es aan het verdiepen. Zeer gewenst, maar toch nog niet verwacht eigenlijk, dus tja, dan ben je kosten aan het berekenen pffffffffffff, das niet mis. Wij moeten hier ook weer compleet verbouwen ivm ruimtegebrek. Pampapilio, jij ook van harte! Dus wel een compleet nieuwe babykamer? Tja misschien wel het handigst, de onze kan nog maar net kruipen, dus zie hem dan ook nog niet op een peuterbed liggen eigenlijk. Maar vond het zo zonde van de centen om alles weer nieuw aan te schaffen. We zullen ons beraden, haha
Mijn zoon was precies 18 maand toen onze dochter geboren werd, Wij hebben extra aangeschaft : zoonlief ging verhuizen naar een anderen kamer, met groot bed hij was 15 maand toen hij hierin ging. meisjeskleding, meisjesdecoratie voor de babykamer, verf om de muur van groen naar roze te verven, duowagen(gekregen van mijn ouders) fietskar ( gekregen van schoonvader) nieuwe maxicosi de andere hadden we al verkocht. nieuwe flesjes een extra babyfoon en een grotere auto commode hebben we wel op de babykamer, maar gebruiken we eigenlijk niet, verschonen doen we beneden, dus daar hebben we er geen extra van aangeschaft.
wij hebben de zelfde situatie meegemaakt, we hebben voor de oudste een groot bed en grote kamer gekocht. Ik zou eerst een kamer lenen van een vriendin, maar meneer klom uit zijn bed met slaapzak en al. En gaat prima. Met een commode red ik me prima.... ik kan de oudste ook al zo aankleden maar kan ook op de commode als de baby wakker is. Savonds doen we hem zowiezo op de commode. We pakken dan de spullen en kleden hem aan. Luiers heb ik wel standaard in de commode voor beide. Ook heb ik een aankleedkussen beneden, dan kan ik hem ook makkelijk verschonen of aankleden. Duowagen, tja kan niet zonder. Ik had er geen, ik nam wel een plankje. nou ik heb 3 weken naar de bevalling met een gillend kind gestaan die niet meer op het plankje wilde en ik hem moest dragen. Dus we hebben een duowagen 2e hands gekocht. Ik wist niet hoelang we hem nodig hadden en of ik het wat zou vinden. beste aankoop ooit. Onze oudste is nu 2,5 en gaat nog in de duowagen, in de dierentuin, maar met boodschappen doen enz. Voordeel is dat hij nu mee loopt, maar als te ver is, hij wegloopt 9echt een wegloper) dan gaat hij in de wagen. Het is stuk makkelijker winkelen. Ik heb een kees.... Voorlopig blijf ik hem rijden. We hebben ook een duo fietskar, handig, je kan ergens naar toe fietsen en dan veranderen in een buggy. Gelukkig hebben we een garage, want ik heb dus duowagen, gewone kinderwagen, duo fietskar, buggy Ik heb getwijfeld over een extra babyfoon. Maar achteraf niet nodig. Mijn zoon roep me zachtjes en tegenwoordig kom hij zelf uit bed. Andere aanrader is bij ons dan een triptrapstoel tegen de commode. Zodat hij mee kon helpen zorgen (mocht bij mij bv de voetjes wassen). En kijken. gefeliciteerd trouwens!@
Dank. Altijd handig die tips van moeders met ervaring! Ik twijfel zelf ook al over een 2e commode. Lijkt me niet echt nodig, misschien dat praktijk anders uitwijst. Maar ik ben inderdaad van plan om een aankleedkussen en alles beneden neer te leggen, dus als baby slaapt, kan ik meneer daar verschonen lijkt me. Tja, wel of geen groter bed, als ik nu naar hem kijk is het nog zo'n minimensje, maar ja, in een half jaar kan er veel gebeuren natuurlijk. Dus wel of geen nieuwe babykamer (al dan niet met commode) aanschaffen is nog wel belangrijk te overleggen. En een duowagen leek mij ook eerst niet nodig, maar als ik het verhaal zo lees van Brenda, dan is het dus toch wel wenselijk. Marktplaats dan inderdaad maar want langer dan een jaar zullen we die niet gebruiken lijkt me. 2e Babyfoon vroeg ik me ook af inderdaad. Kamers zullen wel naast elkaar liggen, maar ook daar gaan we nog es even over nadenken. Mejojo, hoe ging het met jouw oudste op het grote bed dan? Willen ze er dan niet steeds af als ze nog zo klein zijn?
En nog even een algemene vraag? Hoe vonden jullie het, 2 zo dicht opelkaar? Vonden jullie het eind van de zwangerschap zwaar? Vraag me af of de mijne dan echt al goed kan lopen namelijk. En is het veeeeeel drukker dan met eentje? Zo raar, kon me bij de eerste baby veel meer voorstellen hoe het zou gaan dan nu eigenlijk. Maar wel prachtig hoor!
Ik ben ook erg benieuwd! Bij ons zit er straks ook ongeveer 1.5 jaar tussen en twijfel nog steeds over allerlei dingen of we die nou wel of niet aan moeten schaffen. We wilden eerst geen 2e babykamer, maar ik zie mijn dochter echt nog niet in een groot bed slapen. Dus toch maar een tweede babykamer via mp denk ik. Duowagen was ook zo'n punt inderdaad. Het lijkt mij wel heel handig. Mijn dochter loopt nog niet. Maar mijn man had het over een draagdoek/zak, omdat hij het zonde vindt om voor zo'n korte tijd een duowagen aan te schaffen. Ben benieuwd welke tips er nog meer voorbij gaan komen!
Ik heb er 19 mnd tussen ongeveer, dus bijna hetzelfde. Ik vond het eind van de zwangerschap heel pittig, had gewoon 0,0 energie om met Lucas dingen te doen. En nu vind ik het ook nog wel pittig, maar goed te doen. Het is net als met je eerste, als de baby er eenmaal is, is het alsof hij/zij er altijd is geweest. Ik maakte me voor de bevalling best druk over hoe het dagritme er dan ongeveer uit zou zien enzo, maar eigenlijk voegt zich dat vanzelf. Je hebt met je oudste meestal al wel een duidelijk ritme qua eten en slapen en de jongste die komt daar gewoon tussendoor. Soms moet de oudste even wachten, soms de jongste, want mama heeft maar 2 handen . Dan wordt er meestal wel even wat gehuild of gedramd, maar ja, dat hoort erbij en daar leren ze ook van, denk ik dan maar. Ik had verwacht dat het zwaarder zou zijn dan dat ik het nu vind. Wat ik wel moeilijk vind is als 1 van de 2 van slag is (zoals gisteravond de jongste huilde van 6 tot 12 ), dat je dan weinig tijd overhoudt om tot rust te komen.
hier zit er ook 1,5 jaar tussen de kindjes als het goed gaat. -commode: hebben we geen plek voor, aankleedkussen ligt in de badkamer op wasmachien en de spulletjes op de droger die ernaast staat. Wil daar nog wel plank op hebben zodat het meer commode word en er niks achter kan vallen. (nog niet zolang geleden verhuist dus komt nog) -bedje: baby komt eerst in de wieg en dan kijk ik wel hoever daniel is en of er een extra ledikantje bij moet komen. -duowagen doen we niet. hebben gewone kinderwagen en een buggy. Duowagen is niet handig aan boord (ervaring schoonzus) Wil wel een draagdoek erbij -babyfoon: bij daniel bijna niet gebruikt dus ga er geen extra bij aanschaffen -extra/andere kleertjes en hoe ik het vind 2 zo dicht op elkaar: tot nog toe heel leuk was bewuste keuze hier. Maar moet er wel bij zeggen dat daniel voor mn gevoel eigenlijk geen "babybaby" is geweest, rolde met 7weken, kroop/ging zitten met 4 maanden, stond en liep rnod met 6maanden en liep met 11maanden echt goed los. Voor mn gevoel was het meer een "dreumusbaby" En hij is gewoon een heel makkelijk kind over het algemeen, dat scheelt denk ook wel. Zwangerschap is soms zwaarder (als daniel slechte nacht heeft) maar voel me lichamelijk beterder dan bij daniel dus kan meer hebben
Leuk te lezen guppekop! Maak er een leuke laatste weken van! En ik zal je vast wel volgen met andere vragen die je ook nog zult krijgen als de kleine er is.
ik ga hier in ieder geval een wiegje aanschaffen. Wat betreft duowagen wacht ik het nog even af, hoe Jason het dan volhoudt op alleen een meerijdplankje. En anders gaat de baby in de draagzak, als dat lukt. Het is toch ook weer een hele uitgave zo'n duowgen, die wil ik alleen als het echt nodig lijkt te zijn. Ledikantje ga ik zeker nog niet kopen. Jason ligt voorlopig nog wel heerlijk in zijn ledikant en wie weet tegen die tijd in een meegroeibedje. Commode twijfel ik nog erg aan.. zou het wel makkelijk vinden, vooral omdat Jason een slaapkop is en ik hem niet zou willen wekken als ik een luier van de baby moet verschonen.
Mijn tweede was 7 mnd oud toen nr 3 zich aanmelde. De oudste moest toen nog 3 worden.... De oudste hebben we toen dus verhuisd naar een groot bed en voor nummer 2 heb ik op Marktplaats een tweedehands bedje en linnenkast gekocht. Geen commode, want ik had in de badkamer beneden een commode en natuurlijk nog 1 op de babykamer. Van dat tweedehands kamertje heb ik heel veel plezier gehad. Toen het ledikantje niet meer gebruikt werd heb ik aan 1 kant de spijltjes er uit gehaald. het matrasje er in laten liggen en een leuk geruiten hoeslakentje gekocht. Een hoop fleurige kussens er op en het was een schattig leeshoekje voor op de peuterkamer. Ik had al een duowagen van nummertje 1 en 2, dus daar gingen nr 2 en 3 gewoon in. Ik had niet eens anders gekund, want nummer 2 liep nog niet toen nummer 3 werd geboren. Ik vond het trouwens echt een tropentijd, met een 3jarige, 1jarige en een baby. Nu zijn ze inmiddels 8,6 en bijna 5 en hebben ze heel veel aan elkaar. Ons kleine kadootje van 7mnd komt ook geen aandacht te kort, maar ik merk wel dat ik meer tijd voor haar heb nu ik haar alleen thuis heb en de 3 oudsten op school zitten. Dat had ik natuurlijk niet toen nr 3 baby was.
Oh je, ik ben al bang dat ik het straks druk ga krijgen! Maar wel een gezellig boel bij jou lijkt me, Eliza!
Geen persoonlijke ervaring, want mijn kindjes schelen 2,8 jaar. Maar ik heb laatst wel een super coole kinderwagen gezien. Bugaboo donkey, die kan in en uit elkaar schuiven en de reiswieg of extra zitje plaatsen. En ziet er ook nog tof uit als er maar 1 zitje of reiswieg op staat, want dan plaatst je een boodschappen mand, superhandig.
Wij hebben voor onze dochter die net 2 is een ledikantje bij Ikea gekocht. Wij zagen het nog niet zitten om in een bedje te laten slapen. Ze is 's nachts nog wel eens wakker en we zijn bang dat zij anders naast het ledikantje van de baby staat als hij ''s nachts huilt. De baby heeft de babykamer, mijn meisje nieuwe inrichting ( verf, wandschilderij) en meisjes kamer met een ledikant waar straks een zijkant vanaf kan zodat dat als peuterbedke kan dienen. De commode gebruikte we alleen na bad 's avonds. De rest doen we beneden op de bank. Dus verder geen nieuwe commode enzo voor de baby. Tot nu toe gaat het goed en als hijslaapt kleed ik haar ook wel eens aan op commode hij slaapt gewoon door. Wij hebben wel een triptrap met newbornset (gekregen) en is ideaal als we eten. Kan hij erbij zitten. Verder heb ik in mijn slaapkamer ( op zolder) een ladekast omgetoverd tot commode. Hij slaapt nu in Wiegje naast mij 's avonds en ik hoef dan niet naar beneden.