Wij hebben 4 honden en hopelijk binnenkort een kleintje op komst. Wat ik me afvraag al een tijdje afvraag... Hoe doen jullie dat met de hond(en) en kinderwagen? Misschien handige dingetjes of trucjes om hey makkelijker te maken? En hoe hebben jullie de hond laten wennen aan het lopen naast/met kinderwagen? Gaat dat goed? Wat zijn de ervaringen?
Ik zou mijn honden nooit en te nimmer aan de kinderwagen vast maken...wat als ze inene gaan trekken? Ligt je baby inene op de grond, lijkt me niet ideaal... Ik heb ze gewoon opgevoed zodat ze braaf aan 1 kant lopen zodat ik met mijn andere hand de kinderwagen kon duwen, zo doe ik het straks ook weer, zorg dus voor een wagen die gemakkelijk met 1 hand te besturen is, en lekker wendbaar.
Als je een hond hebt die niet aan de riem trekt en daar volledig in de vertrouwen is lijkt het me niet zo'n heel groot probleem, maar ik snap wel wat jullie bedoelen. Maar goed je bent er zelf ook bij he. Ik heb mijn begin post even aangepast en de vraag iets veranderd..
Mijn hond heb ik aan mijn arm. Heb bewust een kinderwagen uitgezocht die makkelijk met een arm/hand te besturen is. Verder loopt ze veel los, maar daar is ze op getraind. Kan me voorstellen dat dit met een roedel moeilijker is. Ik had haar vroeger ook wel eens aan mijn broekriem, misschien is dat voor jou iets?
Wij hebben maar 1 grote hond, die heel makkelijk is. Ze kan al naast de fiets, dus weet dat ze niet voor de wielen moet lopen. En ze trekt niet, dat hebben we haar van het begin af aan goed aangeleerd. Een jog-riem (zo,n broekriem zeg maar) is wel heel handig, dan heb je je handen vrij. En verder veel naar losloopgebieden
Ja natuurlijk... Mijn honden lopen ook naast de fiets! Daar had ik helemaal niet echt bij nagedacht! dat scheelt dus alweer.. Een heupgordel heb ik maar daarbij bevestig je de hondenriemen aan de voorkant, op je buik zeg maar. Omdat hij in de rug extra verstevigd is kan ik hem niet naar de zijkant dragen dus dat lijkt me niet heel praktisch. Misschien eens kijken naar een andere heupgordel dan ofzo..
Ik heb m'n zoon vaak in een draagzak tijdens het uitlaten. Zo heb ik m'n handen vrij voor de hond en kan ik ook op de smalle paadjes wandelen.
ik had aan elke kant van de wagen 1 hond, de kleinste bond ik wel aan de wagen, maar die trekt ook niet en al trekt hij wel de wagen krijgt hij niet om. mijn grote heb ik op een gegeven moment aan een flexriem gedaan, zodat hij wat meer vrijheid had met lopen, mag graag die in de bosjes of aan de rand van het water poepen. met 4 honden ging ik het bos in, niet alle 4 tegelijk met de wagen dat was geen doen vond ik ( 3 hele grote honden)
Wij hebben drie honden twee grote en een kleintje. Ik loop eigenlijk nooit met alle drie tegelijk maar dat ligt aan de honden zelf. Twee zijn nog erg jong en hebben alle opvoeding nog nodig. Ik loop dus met de oudste hond (die loopt altijd los) en een van de jonge honden. En dan twee rondes. Eerst de ene en dan de andere jonge hond. Zo kan ik ze alle aandacht geven en correct leren luisteren. Maar waarom ga je niet gewoon eens lopen met de honden en de (lege) kinderwagen. Dan kun je oefenen wat jij het makkelijkste vind om te doen het is namelijk gewoon een handigheidje wat je moet ontwikkelen.
Wij hebben er maar 1tje, maar wel met een hele sterke speurneus die alles om zich heen vergeet als hij een spoor ruikt. Ik oefen al sinds het begin van mijn zwangerschap met rust tijdens de wandelingen. Ook dat hij soms eerst in alle rust moet wachten. (bij de voordeur en in het losloopgebied voordat ik de riem eraf klik). Ook trekken aan de riem sta ik zo min mogelijk toe. Hoe lastig ook En ik heb een draagzak gekocht. Voor de wandelingen tussendoor lijkt me dat ideaal. Hopelijk vind ons ventje het fijn in zo'n draagzak. Zo'n riem die je zelf draagt en daar de riem van de hond aan vast lijkt me ook erg handig.
Ik laat mijn honden nu inderdaad ook al regelmatig uit in 2 keer, steeds 2 tegelijk mee. 2 van mijn honden hebben inderdaad ook wat extra aandacht nodig en zijn nog erg jong. Dus ik neem dan een stabiele oudere hond mee, samen met een van de jonkies. Dat zal ik dan straks ook blijven doen denk ik. En ik ben natuurlijk niet alleen, maar mijn vriend werkt overdag dus ik zal ze ongetwijfeld ook es alleen uit moeten laten. Oefenen met een lege kinderwagen voordat het kindje komt is ook een goede tip. Dat ga ik zeker doen! En een draagzak is misschien ook wel een goed idee, helemaal in het begin als de kleine nog echt klein is... Dank jullie wel allemaal voor de reacties! Ik kan er zeker wat mee!
Wij hebben 2 kleine hondjes die ik aan een duo lijn doe. Kan dan gewoon de wagen duwen met de lijn in mijn hand maar onze wagen is ook heel gemakkelijk te duwen met 1 hand
Ik heb 2 kleine hondjes waarvan 1 klein klein. Ik kleinste heb ik aan een flexriem en hang die vaak aan de rem van de Bugaboo. De grotere heb ik aan een korte lijn langs de wagen lopen. Het ging eigenlijk vanzelf en heel goed.
Interessant om te lezen. Wij hebben ook 4 honden en had me al vaak afgevraagd hoe dat straks te gaan doen. Alle 4 tegelijk mee in mn uppie is niet te doen. Dan maar per 2 uitlaten. Ze kunnen /mogen niet los. En 1 is nogal pittig met andere honden dus niet ideaal. Fijn om hier ervaringen van andere te lezen.
Wij hebben een Jack Russel. Inderdaad gewoon veel met hem en de kinderwagen lopen zodat hij er aan kan wennen. Ging eigenlijk vanzelf, hij wou geen seconde wijken van de baby .. En (makkelijk met een klein hondje) als ik een winkel in moest had ik hem aangeleerd in het mandje onderaan de wagen te springen