Wie kan mij vertellen tot wanneer mijn mannetje veilig in de draagzak kan? Ik heb zo`n buikdrager van maxicosi. Maar ik kan nergens vinden tot hoeveel kilo hij er in mag? Mijn mannetje is 8 maanden en 8.5 kilo.
ik weet dat de babybjorn tot 11 kilo gaat. Gewoon even kijken hoelang je rug t volhoud met dat ding. Draagt niet echt fijn zeker niet als ze echt de 11 kilo halen. Ze zijn dan ook langer dus loop je tegen de benen van je kindje aan.
In zo'n draagzak draag je je kind relatief 'ver' van je af; het gewicht hangt dus echt aan je, en hoe zwaarder je kind, hoe minder lang je dat vol kunt houden. Of je krijgt rugpijn. Wat je misschien zou willen proberen, is zo'n geweven lange doek, die je omknoopt. Daarmee trek je je kind dicht tegen je aan, waardoor zijn/haar gewicht als het ware aan jou vast zit. Daardoor hangt het niet, en heb je er amper last van. Ik heb een heel slechte rug (helaas), maar kan met zo'n doek uren (ja, echt!) dragen (zoonlief ruim 9 kilo) zonder een centje last. In de babybjorn die we eerst hadden (heb dat onding gauw verkocht) had ik na 10 minuten al last (en zoonlief was toen 5 kilo ofzo). Voor je kindje zelf is zo'n doek (of ergonomische drager a la beco, ergo, manduca) ook beter dan een BB; in een doek/ergon.drager zitten ze op hun billen, met de knietjes hoger dan de billen, en het ruggetje bol. Dat is de juiste houding voor die ukken. In een BB (of soortgelijke drager) hangen ze aan hun kruis, met bungelbenen en een holle/rechte rug: niet fijn, en niet gezond. Als je meer zou willen weten of ergonomische dragers en doeken: :: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap Succes!
die wilde ik ook al aanprijzen maar ja niet iedereen kent t of vind t fijn. Ik heb de baby bjorn ook snel verkocht en ben draagdoek verslaafd
Idem.. Wát een zegen, zo'n doek! Hier ook rugklachten van de babybjorn, maar met de doek helemaal niets!! En als knopen niets is, dan kan 'n ergonomische drager natuurlijk een optie zijn... Maar goed, of dat allemaal nou info is waar de TS op zit te wachten.................
Dat is een goeie tip! En niet eens zo gek duur, ik ben er uit, ik ga vandaag nog op zoek naar zo`n doek! Dank jullie wel!!!