Nieuw bed, wat voor matras?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Strandbal, 30 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    hallo dames

Volgende week gaan wij een stapelbed kopen voor onze kinderen.
    Nu zit ik een beetje te kijken naar matrassen maar ik heb geen idee wat voor soort matras we het beste kunnen kopen. Ik zie voornamelijk foam- of binnenveringmatrassen.
    Momenteel slaapt mijn dochter in een ledikant op de vyssa skont van ikea en mijn zoon in een meegroeibed op de kleinste stand met vyssa vinka matras.
    Maar die heb je niet voor bedden van 90x200.
    Ons budget is max €100 per matras. Heeft iemand ideeen of tips voor een goed matras?

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn beide kinderen hebben binnenveringsmatrassen vd ikea. Ik kies altijd een middenmoot; niet de goedkoopste en niet de duurste. Ik weet zeker dat ze niet duurder waren dan €100. Ze slapen beide prima.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Zit er allergieën in de familie? Ja dan zou ik gaan voor een koudschuimmatras, zo niet kun je uit beide kiezen.

Wij hebben een koudschuimmatras van de ikea die was volgens mij 100 euro. Deze kan je aan beide kanten gebruiken. Ook de matrasbeschermer hebben we van de ikea zo wel voor onder het matras als op het matras.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee geen allergieën dus dat is geen probleem.
    We gaan het bed bij Ikea kopen dus we zullen daar denk ik ook meteen de matrassen halen. Dan kunnen we in de winkel ook kijken welke ons het beste bevalt.
    Maar ik vind het zo lastig. Als ik op internet revieuws kijk dan is de 1 heel enthousiast terwijl de ander weer heel negatief is.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Ja maar dat heb je bij alles wat je koopt. Je moet ook er aan denken dat het een kind is wat er op ligt en niet een volwassen persoon.
    Het matras wat we hebben is fijn en omkeerbaar en dat kan makkelijk zijn bij ongelukjes en overgeven.
    (Tip matrasbeschermer, even opgezocht, is kungsmynta met lyocell, ademend en beschermd je matras)

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wij hebben voor onze zoon het Malvik matras van Ikea (foammatras). Wel de middelharde versie want de stevige was veel te hard. Hij heeft er nog maar een paar keer op geslapen maar hij zegt dat het lekker ligt. Dat de tijk eraf kan en uitgewassen kan worden vind ik heel handig i.v.m. ongelukjes. Prijs was 99,95 euro.

Strandbal vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina