Hallo , Ik ben opzoek naar een autostoel voor mijn dochter. Mijn dochter is 4+ jaar en ik heb nu een Maxi Axiss voor haar. Inmiddels moet zij krom zitten om de gordels nog 'goed' te kunnen bevestigen. (Allang ) tijd voor een nieuwe dus! Alleen heb ik niet zoveel ervaring met autostoelen die hierna komen. Welke gebruiken jullie en waarom hebben jullie daarvoor gekozen? Enige twee eisen: Veiligheid & Isofix Groet, Olicha
Wij hebben ook de Axiss als groep 1 stoel. De jongste zit daar nog in, maar de oudste hebben we vanaf 4 jaar in een maxi cosi rodi xp (inmiddels xp2). Beetje tussenklasse qua prijs maar wel net wat luxer dus veel comfort vooral voor langere afstanden. Voor de jongste ook net weer zoeen besteld.
Ik keek zojuist naar de Rodi Xp (klopt het dat deze met gordel is inplaats van isofix?). Weet jij toevallig ook het verschil tussen Rodi XP2, Air of Rodifix Air. Ik kan dat zo 123 niet halen uit de text of afbeelding.
Wij hebben de Römer Kidfix II XP, deze kwam als beste getest bij de ANWB. Wij zijn er erg blij mee omdat het in plaats van een driepuntgordel, een vierpuntgordel is waardoor je kind nog veiliger in de stoel zit dan met een driepuntgordel. Deze stoel heeft isofix maar kan ook in een auto zonder isofix worden gebruikt. Het is erg makkelijk in gebruik en geen zware stoel wanneer het overgezet moet worden in een andere auto.
Een extra gordel (of 4punt) is wel echt handig. Zowel dochter als zoon maken zich telkens los van de driepuntsgordel die zij nu hebben. Verder ziet het er robuust uit (youtube). Zijn deze stoelen ook beschermd tegen voor-, achter- en zij- botsing?
Volgens mij is er ook een uitvoering met isofix dat is inderdaad de Rodifix. De toevoeging van Air is een andere/betere/meer vulling in de kussens waardoor nog meer bescherming.
Dan kun je ook voor een 1-2-3-stoel gaan die heeft zowel een 3-punts als een 5-punts gordel. Maakt een kind van 4 kun je toch prima uitleggen dat ze van de gordel af moeten blijven?
Wij hebben voor de oudste 2 de Maxi-Cosi Rodifix Airprotect Autostoel. Erg tevreden over. Isofix en kan nog iets kantelen voor als ze in slaap vallen of s' avonds rijden View attachment 555743
Van 4 en 2, beiden zijn ze grenzen aan het opzoeken op het moment dat ik aan het rijden ben. Eenmaal (en enigszins gestresst) aan de kant gestopt doen zij de gordel weer snel om . Het is dus nog een work in progress.
Wat ik zie is dat de xp voor de gordel is en rodifix airprotect is met isofix (wij hebben deze en is heel fijn)
Geen idee... geen isofix hier dus daar heb ik me nooit in verdiept. De Rodi xp bidt meer bescherming in de kussens dan de goedkopere versie van maxi cosi (naam even kwijt)
Wij hebben een Kiddy cruiserfix. Omdat 'ie isofix heeft, een gordelgeleider c.q. armleuning heeft, en een relaxstand (mits je auto genoeg ruimte heeft daarvoor), er mooi uitziet, goed getest is, niet te groot is, zitting is diep en beensteun is uitschuifbaar.
Mag ik vragen in welke/wat voor auto (grootte) jullie het hebben? Ik zoek een autostoel voor mijn auto (Kia Rio), dus niet heel groot, maar hopelijk ruim genoeg. Eventueel als het heel goed bevalt is het ook iets voor mijn man die een andere/ grote auto heeft. Ik kende dit merk nog niet, maar het ziet er comfortabel uit. Ik zal even kijken of ik meer informatie erover kan vinden.
Ook deze zien er comfortabel uit. Kan je wellicht wat meer vertellen waarom jij deze hebt gekozen? Voor of nadelen?
Ze zijn daar inderdaad tegen beschermd. De stoel is in verschillende standen te zetten op een makkelijker manier en handig te verstellen met 1 handeling. Hier staat meer informatie https://www.babyhuyswebshop.nl/nl/romer-kidfix-ii-xp-sict-black-series-cosmos-black?dfw_tracker=20762-44354&gclid=EAIaIQobChMIjJDY69nj2AIVqLftCh1CyQMSEAQYAiABEgLTzvD_BwE maar ook als je via Google kijkt kun je veel informatie vinden.
Hangt er ook van af op welke plaats je m bevestigd in je auto, en hoeveel beenruimte de stoel voorin nodig heeft. Ik heb lange benen en dl zit achter mij. De stoel kan je een stuk naar voren trekken, dan kantelt 'ie naar achter in slaapstand. Zie deze video, op 1:44 demonstreren ze dat.
We hadden hiervoor ook een Cybex en dat beviel goed. Voordelen: heeft een vrij breed zitvlak (neemt daardoor wellicht wat meer ruimte in beslag dan een andere stoel). Bekleding kan gewassen worden. Ook kan het stoeltje wat gekanteld worden/ligstand, maar dat gebruiken wij niet. En de stoel kwam goed uit de testen. Nog geen nadelen gevonden.