Gewicht obsessies?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hanna Mom, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    De laatste tijd vraag ik me af, zijn wij als Nederlanders (Vrouwen) de laatste jaren niet telkens meer en meer geobsedeerd door ons gewicht? Zoveel mensen op dieet, schamend voor hun gewicht, te dik, te dun. Ik heb het idee dat dit telkens meer gaat spelen.

Ook in mijn vriendinnenkring (ook bij mezelf hoor!) hoor ik iedereen, eten dit, laten staan dat. Is dit echt de laatste tijd meer of verbeeld ik me dat?

Ik doe het zelf ook en merk dat ik daardoor ook meer op de lichamen en uiterlijkheden van anderen let. Natuurlijk heeft je uiterlijk invloed op een eerste indruk, maar... Is het nog steeds niet zo dat je innerlijk het belangrijkst is? Een knappe vrouw met een ideale maat die arrogant is, vind ik 'lelijker' dan een vol iemand die 'gewoon' in het leven staat. Tenminste, ik hoop wel dat ik daar meer op 'oordeel'. Wel lastiger, want het innerlijk komt vaak pas later naar voren toe.
    Waarom die 'obsessie' over het uiterlijk? Waarom oordelen we hier toch (onbewust?) elkaar hier op?

Hoe staan jullie hierin?

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Volgens mij is dat al 30 jaar zo hoor!
    We willen nou eenmaal graag slank zijn,althans de meeste vrouwen wel denk ik...

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is al zo lang dat ik me kan herinneren. Ik ben met je eens dat innerlijk het belangrijkste is maar uiterlijk is toch het eerste wat je ziet helaas.

Deel Deze Pagina