Ja indd vroeg ik mij ook af.. wij hebben ook 2 auto's en in mijn auto zit ik eig alleen met luca in.. plus dat ie geen 4 deuren heeft (cabrio) en voorin dus ruimer zit. Heb 2 autostoelen besteld, afgelopen dinsdag gekregen... en eentje al in de auto gezet, en hij vondt het prachtig. Luca is net 8 maanden. Weet wel dat als je hem achterin doet dat achter de bestuurder de veiligste plek is want statistisch gezien wordt die kant minder vaak aangereden.
Silvester is bijna 6 maanden en weegt ruim 8 kilo. Hij pas al bijna niet meer in de bak van de kinderwagen...... :-0 Ik moet me nu dus laten informeren voor een autostoel. Welk merk hebben jullie gekocht, wat was de prijs en hoelang kunnen ze erin? Heb gelezen dat er ook stoelen zijn waar ze tot hun 12de in kunnen? Zou dat iets zijn? Liefs, Qwizzle.
wat ik gelezen en gehoord heb is dat de kinderstoel altijd achter de bijrijders stoel moet staan ivb veiligheid bij een ongeluk is dat de veiligste plek in de auto. en achter naast de bijrijder of voorin is niet verboden geloof ik maar ze raden het wel af omdat je natuurlijk automatish steeds naar je kindje gaat kijken en dan let je niet op de weg.
Lisa zit achter mij en als Tim straks in diezelfde autostoel overgaat, gaat Lisa naar de bijrijderskant. Vooral praktisch gezien. Lisa zit nu overigens al in de Rodi sps autostoel...al niet meer in de Priori. Tim zit voorlopig nog in de Cabrio.