alyssa heeft een hele droge huid, ik heb al heel veel geprobeert, maar het werkt allemaal maar ff. ik heb de zeepvrije douchegel de olie en de bodylotion van natalis (zat in het kraampakket) gebruikt en dat ging het eerste half jaar goed. toen dat niet meer werkte ben ik overgestapt op natusan, dat ging goed en toen heb ik bodylotion van de etos geprobeert ging ook een tijd goed. nu lijkt het wel of niks meer werkt. alyssa is een behoorlijke smeerpoets en wil graag zelf eten en drinken en ze zit dus lekker te kliederen waardoor ze iedere dag wel gewassen moet worden. ik doe nu een klein drupje douchegel in het water en als ik met haar douche worden alleen dr haartjes met shampoo gedaan en haar lijfje was ik dan gewoon met water. wie heeft er een oplossing voor me? liefs doris
Van Natusan heb je ook olie die je op de natte huid doet, en dan afdrogen/droogdeppen. Dat werkt hier heel goed!
Wij gebruiken hier balneum en dat gaat erg goed aaron heeft haast geen droge huid meer en doen verder niets smeren. Hij had een hele erg droge huid maar ging met een paar dagen al erg goed.
Bij het cb zeiden ze dat je voor een droge huid beter olie kan gebruiken dan bodylotion. Bodylotion droogt namelijk uit. Ik heb de oliegel van Zwitsal die ook voor massage is en werkt prima. Trekt ook goed in. Ik zou ook niet teveel zeep en gels onder de douche gebruiken ivm uitdrogen. Maar iets van olie ofzo.
Mijn kindje heeft eczeem/erg droge huid. Hier was de tip: neutrale douche-olie. Eerst alleen water, en als je kindje er al een paar minuten in zit, dan pas de doucheolie erin. Dan wordt er mooi een laagje op de huid gelegd wat in kan trekken. Daarna niet wrijven met afdrogen, maar deppen. Bodylotion droogt uit (gek he), je kunt inderdaad beter olie gebruiken. En liever niet iets wat geparfumeerd is. Zarqa is vaak ook erg goed. Neutraal en geen parfum, ook een babylijn. Wat ook goed helpt is neutrale vette creme zoals lanette of cetomacrogol. Kun je kopen bij de apotheek.
Onze dochter had ook een hele droge huid, toen gaf het CB de tip geen zwitsal te gebruiken, schijnt troep te zijn. Nou dat was het dus, we gebruiken nu natusan en balneum en ze heeft nergens meer last van.
Mijn zoontje heeft ook hele droge huid en heb van de dokter een zalfje gekregen voor twee keer per dag vasaline cetomacrogol Helpt super
Neutral is ook een goed merk voor mensen met een extreem droge huid, eczeem en overige huidziekten.. Zelf heb ik ook een extreem droge huid.... Mijn huidarts zegt: niet douchen met zeep... niet te vaak douchen en als ik wat gebruik: Neutral! Van Neutral heb je ook een babylijn! Ik hoop dat het bij jouw kindje ook helpt... Bij mijn zoontje en dochter werkt het super!
onze dochtertje heeft ook een erg droge huid en op sommige plekken ecseem. wij gebruiken balneum en vaseline. dat helpt erg goed, voor de ecseemplekjes heb ik nu zelf gekregen bij de huisarts en dat werkt erg goed. Bij cb zeiden ze juist tegen mij niet met olie insmeren maar met lotion, vaag he? op haar hoofd is ze ook erg droog allemaal schilfertjes (geen berg), hoe krijg je dat het beste weg?
Onze dochter heeft ook eczeem, en had ook die schilfertjes. Dit kan het begin zijn van eczeem. Ook hier kan je balneum opsmeren (wel vette haartjes, maar ja). Let wel dat de eczeem niet "kapot" gaat (nat wordt) en je er dan balneum opsmeert. Mijn dochter gilde het toen uit toen ik er balneum opsmeerde. Dit is namelijk geen "neutrale" lotion, vandaar.
geen pure vaseline, maar zoals hierboven al een paar keer wordt genoemd: Cremor vaseline cetomacrogol. De Lanette stinkt meer en deze is vetter. Kan gekocht worden in apotheek, maar de arts kan hier ook een recept voor maken! Dit helpt bij mij zelf super en bij mijn kleine ook. Het is een neutrale vette zalf, zonder parfun erin! succes
Hier precies hetzelfde, als het voorgeschreven wordt wordt het ook nog vergoed! Met een droge huid adviseer ik je toch maar 2 a 3 keer per week te douchen of in bad te doen. de rest van de week met een washand, je maakt het echt erger met water. Dano is ook ssn smeerpoets maar het is niet anders, gewoon zijn edele delen, zijn gezicht handjes en oksels even met de hand. Na elk badje of douchbeurt die vaseline erop en zijn huidje voelt als net geboren!