Autostoel 9 maanden..vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zia86, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hey meiden,

Ik had even een vraag, ons zoontje is als we op vakantie gaan 9 maanden.
    we gaan naar Noord-Italie naar het Gardameer, is dus best even rijden!
    We gaan snachts dan kan hij lekker slapen. Maar ik wilde hem dus in een autostoeltje vanaf 9 maanden plaatsen. Ik vroeg me af of dit een goed idee is, hij kan nog niet heel goed zelfstandig zitten langer als 1 minuut en dan "valt" hij om , maarja het duurt ook nog een maand. Moet hij nog wennen in zo'n auto stoel voordat we hem een hele nacht er in doen of hoeft dat niet. Of kan ik hem beter in de maxi cosi mee nemen. Wij willen hem graag in een autostoel omdat ons dat een stuk comfortabeler lijkt aangezien je hem op lig stand kan zetten en dat het beter voor zijn rug is. We hebben een Maxi cosi Priori XP.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!!

Liefs Manoe

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Zo lang mogelijk in de maxicosi laten wordt zowiezo aangeraden. Het is een stuk veiliger omdat het tegen de rijrichting in is.
    Als hij niet goed kan zitten zou ik hem zowiezo nog niet over doen op een opvolgstoel, al kan die misschien wel in ligstand dan nog. Om te slapen is een maxicosi ook prettiger. Ligt platter en meer omsloten.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Misschien kun je de stoel al wel vast vóór de vakantie aanschaffen? Het lijkt me nu nog te vroeg, maar het kan snel gaan. Dan kun je tegen die tijd kijken welke je gaat gebruiken. Je hebt hem tenslotte uiteindelijk toch nodig! Mocht het nog niet lukken, gebruik je gewoon de MC.

Zo'n stoel is wel leuker omdat ze wat meer kunnen zien, maar hij moet het wel vol kunnen houden.
    Het zal erom hangen, denk ik!

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

owja, en van die ligstand moet je je niet teveel voorstellen hoor, dat is bij onze stoel misschien 5cm. platter dan de 'zit-stand'... ook al heeft onze stoel 4 of 5 standen, het scheelt maar heel weinig

5. tulip

tulip Niet meer actief

Een autostoel is niet beter voor zn rug hoor. Het beste en veiligste is zolang mogelijk in de maxi cosi vervoeren. Ik heb dezelfde stoel als jij en de ligstand is voor een autostoel best lekker, maar de maxi cosi is veel beter. Zeker als hij nog niet lang zit.

Ik zou het dus echt niet doen. Ons meisje heeft er 16 maanden ingezeten en tijdens de reis naar Oostenrijk is het perfect gegaan. Ze heeft de hele nacht geslapen.

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Zolang mogelijk in de maxi cosi laten. Zolang het hoofdje niet boven de bovenkant uit komt past ie er nog in en is het de meest veilige manier van vervoeren. Bij een aanrijding word het kindje in de maxi cosi gedrukt waardoor er zo min mogelijk druk om het hoofdje en nek komen te staan.
    wanneer ze andersom zitten moeten ze stevig in de rug en nek zijn, dus al heel goed en stevig kunnen zitten. want bij een aanrijding krijgt het kindje dus wel een klap in de nek te verduren.

De maxi cosi is echt niet slecht voor de rug. De indicatie van 2 uur in de maxi cosi is alleen bedoeld zodat mensen hem niet gaan gebruiken als vervanging van een reiswieg.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou hem gewoon in de Maxicosi meenemen. Daar liggen ze veel beter in. Voor zo'n lange reis worden de wervels enorm belast als ze nog niet zo goed of lang kunnen zitten. Bovendien is het veiliger ze zo lang mogelijk achterwaards te vervoeren.
    Zo'n ligstand stelt inderdaad niet veel voor bij die stoeltjes.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De ligstand wordt door de fabrikant eigelijk beschreven als relaxstand. Deze stand is alleen bedoeld om het gewicht van het kindje naar achter te verplaatsen zodat het hoofdje niet naar voren gaat hangen wanneer het kindje in slaap valt.

Je hebt natuurlijk altijd kindjes die het dan nog voor elkaar krijgen om met hun hoofd naar voren in slaap te vallen. (voordat iedereen begint te roepen dat het wel kan ;)) Dus daar is die stand eigelijk voor bedoeld dat het ook echt werkt is een tweede natuurlijk.

9. Leetje1

Leetje1 Lid

22 aug 2008
    65
    0
    0
    Ik zou ook aanraden om hem in de Maxi Cosi te laten. Het is anders voor hem ook zo'n omschakeling tijdens zo'n reis om ineens zoveel te zien.
    Bovendien zit hij dan ook lekker "knus".
    Belangrijk is tijdens de reis wel, merkten wij aan onze dochter, om het ritme van thuis aan te houden.
    Dan zul je merken dat zo'n reis heel goed te doen is!

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Behalve dat een maxicosi veiliger is (als je kindje niet te groot is), liggen kindjes vaak ook veel prettiger in de maxicosi dan in een autostoel (das meer zitten). Zeker omdat jullie 's nachts rijden en hij dus het grootste deel van de tijd zal slapen.
    Vorig jaar zijn we met onze dochter naar Spanje gereden, ze was toen 6 maanden. We reden ook 's nachts en ze heeft geweldig geslapen in de maxicosi. Dit jaar zit ze in de autostoel, ben benieuwd hoe dat gaat, maar ze zal denk ik een stuk minder lekker slapen dan in de maxicosi.
    Fijne vakantie!

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ons jongetje is net 7 maanden en zit al een week of 2 in de opvolgstoel het gaat hartstikke goed maar bij ons was het echt het probleem dat hij echt niet meer in de maxi cosi paste hij zat helemaal klem, zo groot is hij niet een maand geleden was hij pas 67 cm en net geen 8 kilo, maar moet erbij zeggen dat hij in verhouding een heel lang bovenlijf heeft en erg brede schouders( heeft bijna niets van papa maar die brede schouders hadden net niet gehoeven zeg maar;))
    Hij zat echt helemaal klem dus het was ook alleen maar huilen en zijn hoofd kwam een 3 cm boven de maxicosi uit.
    we hebben toen een nieuwe autostoel gekocht maar 1 vanaf 0+ dus mogen ze al heel vroeg in en kan ook achterstevoren als een maxi cosi ook is de relaxstand een stuk verder naar achteren hij zit nu ook achterstevoren zeg maar en dan scheelt het heel weinig met de maxicosi, mnaar als hij nog past lekker daarin laten hoor.

12. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wij hebben er huist voor gekozen om Sem nog in de maxi cosi te laten (was 11 maanden toen we op vak. gingen)
    Juist omdat we snachts gingen rijden en hij dan lekker in de mc kon slapen, ik zou net als bovenstaande tips je kindje ook in de maxicosi meenemen!

Veel plezeir! :D

13. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hey meiden bedaankt voor al jullie reacties!!! Heb er veel aan en we hebben besloten om het dan toch in de maxi cosi te laten!!! Bedankt meiden!!!

Liefs Manoe

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

in de maxicosi kan een kind vaak veel lekkerder slapen dan in een stoeltje. Wij hebben toevallig ook een (2e) autostoeltje wat helemaal gekanteld kan maar dat heeft maxicosi niet.
    Als een kind nog in de maxicosi past, lekker erin laten. Het is lekkerder liggen maar vooral.... veel veiliger.

15. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hoi,

Wij zaten met hetzelfde toen wij afgelopen winter op vakantie gingen. We hebben er toen toch voor gekozen hem in de autostoel te doen omdat hij als hij wakker was lekker naar buiten en naar ons kon kijken, en wij hem beter konden zien. Als hij moe was sliep die wel dat maakte geen verschil met de maxicosi.
    Ik moet er wel bij zeggen dat ons mannetje wel al stevig kon zitten....

Alvast een Fijne vakantie! Wij zijn net terug uit Italie en hebben het heerlijk gehad!

Deel Deze Pagina