Daadwerkelijk verbruik diverse maten luiers?

Discussion in 'Verzorging' started by tinkywinky, Jul 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkywinky

tinkywinky Actief lid

Sep 10, 2009
    303
    0
    0
    NULL
    Iets waar ik (en ik denk ook andere (toekomstige) mama's) een beetje een idee van zou willen hebben, puur ter "wat gaat er straks allemaal komen?", is het verbruik van luiers in de verschillende maten.

Uiteraard is dat voor iedereen verschillend, maar het geeft toch een beeld.

De vraag is dus:
    Hoeveel pakken zijn er bij jou door heen gegaan per maat (maat 1, 2, 3, 4 etc)
    Hoeveel luiers zaten er in dat pak? (is namelijk per merk verschillend)
    Hoelang heeft jouw kindje(s) daar in gezeten (maand x tot maand x)

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hadden pampers, geen idee hoeveel er van welk pak in zaten.
    Volgens mij hebben wij een stuk of 6 nr 1 luiers gehad. Een stuk of 12 nr 2. En dan nr 3 en nr 4 heel veel. Een aantal maanden wel...

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik denk dat je niet heel erg veel met deze antwoorden kunt, sorry.

Elk kind is anders en je kunt niets ervan zeggen. Mijn dochter was maar 2890 gram en groeide nooit hard, we hebben 12 pakken maat 1 gebruikt. Maar dat is uitzonderlijk. Ze was met 2j2mnd zindelijk en nooit verder gekomen dan maat 4.

Ook een reden om niet nu al flink in te gaan slaan, ondanks het feit dat je mooie aanbiedingen ziet. Is dat je niet weet waar je kindje tegen kan of juist niet. Mij dochter kon niet tegen huggies.

En qua pasvorm is het ook verschillend, mijn dochter is smal en bij haar zaten pampers en huggies goed terwijl etos veel te breed was en het ging lekken.

4. tinkywinky

tinkywinky Actief lid

Sep 10, 2009
    303
    0
    0
    NULL
    Het gaat ook niet om in willen slaan of dat alle kindjes anders zijn, maar om een klein beetje een beeld te krijgen van wat ons straks allemaal te wachten staat.
    Er is genoeg info te vinden over wat je in huis "moet" hebben voor bij de geboorte, maar daarna is alles een groot leeg veld.
    Wat staat je te wachten, hoeveel wordt er eigenlijk verbruikt? Zo gek is de vraag toch niet?

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ok, je gebruikt ongeveer een pak luiers per week. Ongeacht hoeveel er in zitten, want bij elke maat gebruik je weer wat minder luiers per dag (in het begin verschoon je wel 8-10 keer per dag).

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Heel precies weet ik het niet, maar ongeveer dit (met een flinke groeier, en bijn 8 pond bij de geboorte):

1,5 pak nr 1 (pampers, 28 per pak) (tot 4,5 kilo/0,5 maand)
    1 maand nr 2 (bumblies, 44 per pak) (tot 5,5 kilo/1,5 maand)
    3 maand nr 3 (Bumblies/LIDL, 56 per pak) (tot 8 kilo/4,5 maand)
    10 mnd nr4 (LIDL, 50 per pak) ( tot 13 kilo/15 maand)
    5 mnd nr4+ (C1000, ? per pak) (tot 14 kilo/20 maand)
    15 mnd nr5, (LIDL, 44 per pak) ( tot nu, 15,5 kg/35 maand)

Zoiets ongeveer. Hoeveel pakken dat zijn? Denk gemiddeld 7 luiers per dag (in het allerbegin misschien 8 of 9). Dus een heleboel ;)

De verschillende merken:
    LIDL: past goed, geen uitslag
    Bumblies: Past slecht bij grotere maten, uitslag
    pamper: past goed, wel uitslag
    C1000: 4+ tussenmaat handig, past goed, beetje uitslag

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ze zeggen: een week per pak, maar dat is me nog nooit gelukt!
    Hier gemiddeld 5 dagen per pak.

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,029
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Luiers nummer 1 new born: 3 pakken
    Luiers nummer 2 new born: 4 pakken
    Luiers maat 3: veel pakken, daar heeft ze zeker vanaf 10 weken tot 8 maanden in gezeten.
    Luiers maat 4: vanaf 8 maanden tot geen idee, ze zit er nu nog in (20 maanden)en ze passen nog prima.
    Luiers maat 4+: gebruik ik 1 van per dag, alleen voor de nacht.

Ik ben tevreden over de luiers van Lidl, Aldi, en C1000.
    Kruidvat en etos zijn ook prima, maar zitten iets minder mooi en zijn sneller vol.
    Pampers gebruik ik niet meer, hier lekt ze s'nachts doorheen en ze gaan erg stinken.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

ene dag gebruiken meer luiers dan een andere dag, gisteren bijvoorbeeld 10 stuks en vandaag 5
    doe gemiddeld max een week met een pak, maat 4 weet niet hoelang omdat ik altijd meerdere pakken los heb liggen inde kast

me schoonzusje zegt dat ze 1 maand met 93 luiers kan doen, vind ik weinig luiers per dag maar ja

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,128
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Kijk, handig topic dit. Ik zie geregeld van die aanbiedingen voor 3 pakken pampers. Maar ik zat me inderdaad al af te vragen of het dan wel slim is om 3 pakken van de kleinste maat mee te nemen, omdat je geen idee hebt hoe lang je ermee doet.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ligt er aan hoe zwaar je kindje is enz.

Maat 4 gaan van 9 tot 18 kilo ofzo dus daar kan ik voorlopig wel mee voort.
    Hier doe ik ongeveer een week met een pak mits ze geen tanden luiers heeft enzo.
    Ze hebben periodes dat ze 100 keer per dag poepen....
    In de kraamweek verschoon je voor elke voeding ivm controle....

En heel eerlijk..........ik hou het niet bij.
    Ik heb pampers omdat ik die gewoon lekker vind in het gebruik.
    Ja ze zijn duurder dan gemiddeld maar dat is dan een keus die je maakt

12. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb ook pampers. Maar zo veel duurder zijn ze niet hoor... ik koop ze altijd in de aanbieding of met lekker in het leven bonnen (ik heb nog nooit de volle prijs betaald) en dan ben ik vaak goedkoper uit dat bijv. kruidvat luiers.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik gebruik altijd Pampers, koop ze altijd in de aanbieding of met kortingsbonnen nou dat zijn ze niet of nauwelijks duurder dan andere luiers.

Wij hebben heel lang met maat 1 gedaan, tot 2 maanden heeft Irem maat 1 gedragen. Dat zijn dus ongeveer 9 pakken, ofzo. Nu zit ze net in maatje 2.

14. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Zoals al gezegd ligt het heel erg aan je kindje. Hier 9 pond bij geboorte, maar groeide voor geen meter dus heeft vrij lang in luiers 1 gezeten.
    Inmiddels is ze 1,5 jaar, net 9 kg, maar ik vind de 4-tjes nog veeeeel te groot voor haar. Doordat ze al 1,5 jaar is, en qua lengte wel in het gemiddelde zit is zij met 9 kg heel smal in de heupen, terwijl ons buurjongetje van 9 kg en 8 maanden best een propje is en die al lang in de 4-tjes zit.

Verder hier alijd pampers, vind dit voor smalle kindjes erg fijne luiers. Bumblies vind ik echt helemaal niks (onze buren zweren erbij, al hoewel minstens 3x per week hun kindje van boven tot onder doorlekte ;)), wat een piep dingen, ah vind ik ook vrij breed. Maar dat ligt dus echt aan de pasvorm van je kindje.

Wat ik meestal deed met de aanbiedingen (bij de makro, ging per doos) 2 dozen 3-tje en 1 doos 4-tjes. Inmiddels staan er dus 3 dozen 4-tjes boven :) Gebruik de 4-tjes trouwens wel al voor de nacht. Zo lang je nog niet weet of je kindje er geen uitslag oid van krijgt zou ik niet teveel van 1 merk inslaan.

15. tinkywinky

tinkywinky Actief lid

Sep 10, 2009
    303
    0
    0
    NULL
    Net wat jij zegt Tupp, je hebt eigenlijk geen idee hoelang je er mee doet.

Tuurlijk is ieder kindje anders en is het maar afwachten welke luiers hem/haar prettig zitten, of hoelang je met een maatje doet, maar ik ben er heel eerlijk in, ik had er zo weinig inzicht in, dat ik dacht dat er minder pakken door heen gingen.
    Dan is het toch wel erg handig als je eens van andere mama's kunt horen hoeveel pakken zij nu per maat hebben verbruikt. Krijg je toch een beter beeld van wat je straks te wachten staat.
    Vind ik persoonlijk heel prettig.

Hopelijk sluiten nog meer mama's zich aan met de verhalen over hun aantallen :D

16. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier begonnen met Pampers.
    Nr 1: 5 pakken
    Nr 2: 4 pakken
    Nr 3: nog steeds.

Gebruik sinds nr 3 Aldi luiers. In het begin gebruik je zo'n 8 luiers per dag. Nu 5 denk ik. Doe 2,5-3 wk met een pak (90 voor 11,50). Ben hier dus zo'n 15 euro per maand kwijt aan luiers dus dat valt alles mee.
    Nr. 3 wordt hier wel iets krapper, ze heeft hele stevige bovenbenen en een breed buikje. Maar nr. 4 van de Aldi is nog te ruim, die krijg ik dan bijna niet 'strak' om haar benen.

Share This Page