Is ze klaar voor zindelijkheid?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Spiegel, Jan 11, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spiegel

Spiegel Lid

Nov 18, 2019
    67
    11
    8
    Female
    Ik had eigenlijk voor ogen om te beginnen met zindelijkheid van mijn dochter (nu net 2) in april wanneer mijn verlof begint. Maar ze is wel heel voorspelbaar met poepen. Dan zegt ze bij voorbaat "Daagg!!" en dan moet je vooral niet in haar buurt komen. Is het handig om haar gewoon op de wc te zetten?

Ik twijfel zo omdat ik verwacht dat zindelijk worden stroef gaat verlopen. Ze komt namelijk nooit melden als ze een poep of plas luier heeft. (Als baby al gaf ze geen kick). Aan de andere kant vind ik het ook een open deur nu met dat poepen.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Ik zou het gewoon proberen. Alles wat op de pot/wc gaat is mooi meegenomen.
    Eventueel met boekje of filmpje zodat ze wat meer ontspant.

Spiegel likes this.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Ik zou het ook gewoon proberen. Ik heb ze zelf vanaf anderhalf tussen het verschonen door erop gezet. De middelste heeft toen hij begin twee was zelf besloten dat hij er helemaal klaar voor was en dat de luier niet meer aan ging.

Je zou luier broekjes kunnen halen als je dat nog niet hebt. Dan kan ze het makkelijker zelf overnemen zodra het kwartje valt.

Spiegel likes this.
  4. Spiegel

Spiegel Lid

Nov 18, 2019
    67
    11
    8
    Female
    Goede tips van het luierbroekje en iets geven om te ontspannen. Ze poept nu altijd onder het spelen. Ze is dol op de telefoon, maar die krijgt ze zelden in haar hand. Ik zal het eens uitproberen. Meteen op de wc met een tiktak ;). Zo wordt poepen wel een feestje voor haar. Dat is natuurlijk onwijs stimulerend.

Bedankt voor de tips!

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Gewoon proberen!
    Mijn jongste poepte al op de wc sinds 1,5 jaar. Ze vond het vies in haar luier. Toen ze 2 jaar en 3 maanden was was ze dag en nacht zindelijk. Had eerder gekund maar nog even gewacht i.v.m. de zomervakantie.

Mijn oudste was met haar 3e verjaardag dag en nacht zindelijk.
    Bij beide geen moeite ervoor gedaan, alleen heb gevolgd in wat ze aangaven.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hier een meisje waarbij we meerdere meteen gewoon de wc eens geprobeerd hebben zonder succes.
    Met2 jaar en 2 maanden wilde ineens ze geen luier meer aan.
    Nu is ze bijna 3 en ook de nacht steeds vaker droog.

Ik zou zeggen gewoon vast introduceren. Leuk boekje over de wc, samen onderbroekjes kopen en je kunt beginnen

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Mijn jongste begon ook met poepen op de wc, dat voelde ze beter aan dan plassen. Ze vond het ook geen moment spannend eigenlijk. Na een paar succesjes de luiers uitgelaten en ze was binnen een week helemaal zindelijk - ook ‘s nachts.

8. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    gewoon een paar dagen zonder luier laten lopen en zien waar het schip strand.

9. Neilia

Neilia Niet meer actief

Gewoon proberen.
    N loopt inmiddels al een half jaar zonder luier thuis.
    Gewoon in zijn blootje.
    Dan voelt ie het aankomen en gaat ie naar het potje.
    Je merkt gauw genoeg of ze het oppakt.

Share This Page