Autostoel ellende

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Sue87, Mar 24, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

#1 Sue87, Mar 24, 2018
    Last edited by a moderator: Mar 24, 2018
    Hi allemaal

Ik weet dat er recent een topic geweest is, maar die is dicht.

Ik heb een 2/3 autostoel gekocht maar helaas zonder slaapstand. Nu was zoon in slaap gevallen en hij hing helemaal voorover in de gordel. Terugduwen had geen zin.
    Nu was mijn stoeltje niet zo duur, maar ik ben in staat een nieuwe te kopen.
    Ik heb van die gordelkussentjes gezien.. heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ga in de zomer op vakantie met de auto (Midden/Zuid-Frankrijk ) en dan moet hij er wel lekker in kunnen slapen.
    Op de manier zoals op de foto is geen optie .

Wat raden jullie aan?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier hebben we dat probleem in het begin ook gehad, maar nu zeg ik tegen hem dat hij z'n hoofd naar achteren moet leggen en een beetje op zij, hij merkt nu zelf ook dat dat lekker ligt en dan blijft hij prima liggen. Net nog een autorit van een uurtje gehad en hij heeft heerlijk geslapen. Hier was het dus even wennen.

Maar voor een lange autorit, past je zoontje echt niet meer in een groep 1 stoel? Vind hem er nog best klein/ jong uit zien voor een groep 2 stoel? Anders zou ik dat doen als je op vakantie gaat, dan kan hij in elk geval wat onderuit.

3. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Ik zie dat je zoontje op de voorbank zit. Kun je de zitting van de gewone stoel niet wat schuiner zetten zodat de autostoel ook naar achter gaat?

Zet je wel de airback uit? Achterbank is sowieso veiliger voor een kind! En die staat meestal wel iets scheef.

Anders kun je eventueel een handdoek oprollen en onder de stoel leggen, maar ik weet niet hoe dat zit mbt de veiligheid.

4. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    #4 wishfulthinking, Mar 24, 2018
    Last edited: Mar 24, 2018
    Ik denk dat je mijn topic bedoelde?

Als ik jouw zoon vergelijk met mijn dochter dan zit mijn dochter eerlijk gezegd wel beter in de stoel

Kan ook aan het model stoel liggen hoor

Hij lijkt me ook nog erg klein?
    Net als @Olifantje1991 zegt kan hij mss niet meer in de vorige stoel?

Mijn dochter is 1.10 en komt net uit de maxi cosi axiss

Ik heb nu voor de rodifix airprotect gekozen ook omdat deze een slaapstand heeft maar vooral omdat ze hier het beste in zat..

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,344
    10,309
    113
    Ik zou een goede fijne stoel kopen, wij hebben ook een Rodi fix airprotec. Hij is super fijn en slaapt er heerlijk in (in de zomervakantie naar Italie geweest)

Offtopic ik zou hem ook op de achterbank zetten. De slaap kussen voor in de nek zou ik niet doen. Een dikke aan de gordel is vooral synthetisch en dat willen we onze uk niet. (Gevoelige huid, warmbloedig)

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

In zijn oude groep 1 autostoel kun je van achteren bijna de helft van zijn achterhoofd er bovenuit zien komen en qua breedte is het proppen.
    Ik dacht eigenlijk dat hij best goed in de stoel zat (zie foto), tot hij dus in slaap viel.
    Ik ben nu echt geneigd alsnog een Rodi te kopen omdat daar wel slaapstanden op zitten. Maar misshien is het anders op te lossen?

Hij zit overigens bewust op de voorstoel, omdat het voor mij makkelijker is, mocht er wat zijn. Daarbij vind ik het veiliger. Ik heb een ienieminie auto zonder noemenswaardige kreukelzone aan de achterkant.
    Uiteraard staat de airbag daar uit!

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Zijn schouders zitten net onder de zijkanten van de hoofdsteun.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier de Rodi met slaapstand, maar die helling is voor mijn oudste niet genoeg om haar hoofd naar achteren te houden tijdens het slapen.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    De slaapstand van een groep 2 stoel stelt over het algemeen weinig voor... Hier kiepten ze ook allebei voorover met het slapen en nog steeds... Ik duw ze steeds terug en als het heel erg is dan stop ik en ‘leg’ ze dan goed neer, voor zo lang als het duurt. ;)

10. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik vind hem ook nog (te) klein ogen voor een gr 2/3 stoel. Misschien viel jouw type groep 1 stoel klein, hoe lang is je zoontje? Mijn dochter is lang en pastte tot 1.12 m in een Maxi Cosi Priori (ruim 4,5 jaar). Groep 1 stoel is echt beter/veiliger, zou ik zo lang mogelijk proberen. Tot een gemiddelde leeftijd van 4 jaar zou dat wel moeten lukken, zal je een ander groep 1 stoeltje nodig hebben/lenen.

En anders, kan de rugleuning van de autostoel inderdaad nog wat naar achter gekanteld?

Ik heb ook weleens stoeltjes gezien (dacht van Cybex) waarbij je alleen het plankje achter het hoofd (tussen de zijsteunen zegmaar) naar achter kan kantelen als slaapstand, zodat het hoofd meer naar achter valt als kind in slaap valt.

Mijn dochter zit nu in een Rodi (zonder slaapstand) en een Kidfix (met slaapstand) maar daar slaapt ze beide goed in, al zal dat ook erg van de auto afhangen.

11. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dank voor de tips!
    Hoe zit het dan met zijn lengte in de groep 1 stoel? Qua breedte past het straks wel met zomerjas of alleen t-shirt, maar die lengte vind ik wel zorgelijk.

Misschien eens kijken naar een 1-2-3 stoel waarbij de bovenkant ook verstelbaar is.
    Iik had hiervoor de cybex pallas M, maar die was echt afgrijselijk. Ik heb na een paar maanden de huidige stoel 1 gekocht, omdat hij daar goed in zat bij een vriendin. Het is de luxe prenatal stoel.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik denk ook dat hij nog veel te klein is voor een groep 2/3 stoel. Zijn knieen komen halverwege de zitting, zo kan hij nooit zijn benen buigen. Hij is pas 2,5 toch? Dan zou ik nog minstens een jaar wachten, liefst nog langer.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ja, die benen vielen mij ook op, hij lijkt nog erg klein voor deze stoel...

Mijn dochter van3,5 past nog in haar groep 1 stoel, en ze is niet klein ofzo. Hoofdsteun staat ook nog niet op de hoogste stand.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ja mij ook, daarom vroeg ik het ook gelijk in het 1e bericht.
    Onze zoon is net over maar wel lang, draagt nu maat 104/110, dus lengte zal daartussen zitten.
    Ik vind het er gewoon niet ideaal uit zien en zou dus terug gaan naar een groep 1 stoel.

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Onze dochter is nu ruim 4 en de laatste keer was ze 105cm. Ze zit nog prima in dr maxicosi axiss.. Ze draagt 110/116 qua kleding.
    Ik hoop op een groeispurt ergens zodat ze in een nieuwe autostoel past als dr zusje uit dr maxicosi gegroeid is:rolleyes:

16. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Bedankt voor alle tips!
    Ik heb besloten toch voor een andere stoel te gaan kijken.
    Ik ga me goed laten adviseren, maar ik denk zelf aan een 1-2-3 stoel, zodat hij nog de voordelen van 1 heeft, maar al wel de lengte in kan. Of, als het al past, voor een Rodi te gaan.

Tot die tijd gaat hij terug in de 1 stoel.

17. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn dochter van 3.3 jaar zit ook al een jaar in de groep 2/3 stoel.
    Ze is 1m20 bij 21.8 kilo.
    Als ze in slaap valt valt ze soms ook naar voren met haar hoofdje.
    Meestal houdt broer van 10 jaar dan haar hoofdje naar achteren zodat ze niet steeds naar voren kan met haar hoofd.

18. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    Ik zie dat je nieuwe stoel wil gaan komen, maar ik wilde nog even zeggen dat ik ook dacht dat je misschien dan een andere groep een stoel zou moeten hebben. Mijn dochter van net vijf is 1,12 m en 18,5 kg en zit nog steeds in de maxi-Cosi groep één.

Share This Page