Wij zijn beide vrij lang (1.85+) en hebben echt last van de autostoeltjes. Onze dochter zit nog in groep 0, gewoon in de gordels, en daarvoor kunnen wij amper zitten. Onze zoon zit in de Pearl van MaxiCosi in de familyfix en kan zijn benen niet kwijt omdat die tegen de stoel van de chauffeur aanstaat. we hebben geen hele kleine auto (station). Welke goede autostoel staat strak tegen de rugleuning aan en neemt daardoor minder ruimte in? Kunnen we allemaal beter zitten..
Ik herken het probleem, ook lang... Enige oplossing is een grotere, luxere auto. Amdere stoeltjes zal weinig oplossen.
Herkenbaar probleem... Wat bij ons de oplossing was de maxicosi in het midden zetten en dat hebben we ook gedaan toen ons kindje in de tobi ging dan kunnen de stoelen op de achterste stand staan en ons kindje heeft ook alle ruimte voor de benen want die komen tussendoor de stoel.
Misschien kun je proberen de jongste voorin te zetten met uitgeschakelde airbag en de oudste daarachter? Dan kan 1 van jullie achterin. Zoals je oudste nu zit, tegen de voorstoel aan, is niet alleen oncomfortabel maar ook gevaarlijk. Als je een aanrijding krijgt, klapt zijn gezicht tegen de voorstoel.
Wat een onzin zeg... kind zit vast in de autostoel en komt bij een aanrijding echt niet zover uit zn stoel, dat hij de voorstoel raakt met zn hoofd hoor. Dat is echt onmogelijk door de schouderbandjes.
Wij hebben een station en precies hetzelfde. Mn vriend rijdt meestal. Achter hem staat de romer stoel groep 1. Zoontje zit met zn voeten omhoog. Achter mij de maxi cosi groep 0, ik zit rechtop en ver naar voren. Onzevorige station had een. Achterbank die jeverder achteruit kon zetten, dat was ideaal
Een stationcar is niet altijd groter als een andere auto. Mijn ouders hebben een luxe stationcar maar niet meer ruimte achterin als wij in onze ford focus. Maar een andere auto is wellicht geen optie? Hoewel 2 nieuwe stoelen ook flink wat kost...
Moet je maar eens een crashtest filmpje kijken Het hoofd kan 50 cm naar voren komen bij een aanrijding... en dan ligt z'n gezicht echt wel tegen de voorstoel aan met alle gevolgen van dien.
Eens. En zeker omdat heel veel (ik zeg niet alle) ouders hun kinderen niet goed vast zetten in de stoelen. Bijvoorbeeld met jas aan, of sowieso te los.
wij hebben na de maxi cosie een kiddy stoel gekocht, zoek maar ff op. ideaal, neemt niet veel ruimte in, veel smaller als al die maxi cosie stoelen enzo en daardoor zit je kindje dus ook verder achter in de bank zeg maar... kost wat maar dan heb je ook wat! en ideaal vast te zetten met de gewone 3 punts gordel en ook nog te gebruiken als stoel verhoger straks dus voor ons geen nieuwe stoel meer kopen!
Hier ook. Ik ben zelf niet zo groot maar zt mn stoel zover naar voren dat ik zelf haast opgevouwen zit. En zoontjes voeten hangen een cm voor mijn stoel