Hallo allemaal, Ik heb een vraagje m.b.t. mijn zoontje. Hij heeft last van verborgen reflux. Gelukkig hoeft hij geen medicijnen meer en is het vrij goed onder controle te houden met JBPM. Wanneer voeding te dun is komt het namelijk nog makkelijk terug. Nu vraag ik mij af hoe andere mama's dat met refluxkindjes in de zomer doen? Op de warme dagen word geadviseerd om je kindje wat extra vocht te geven, dus af en toe wat water te laten drinken. Mijn zoontje krijgt nu 4 flessen op een dag dus met die hitte een aantal keer wat water geven lijkt me wel verstandig. Maar water is natuurlijk hardstikke dun dus dat komt er zo weer uit.... Daarnaast heb ik het al een keer geprobeerd met de kleinste speen en nog verslikte hij zich erin omdat hij dat dunne niet gewend is. Geven jullie toch water in de hoop dat het binnen blijft of is hier een andere oplossing voor?
Oh ik wist helemaal niet dat dit gewoon door het water kon zonder dat er melk bij zat! Aantal schepjes dat je ook door de melk doet of iets extra?
Dat lijkt me niet echt helpen. Hij is namelijk van 07.00 tot 20.00 wakker. Tussendoor slaapt hij 3 keer een half uurtje. Ik kan me voorstellen dat hij op de zeer warme dagen net zoals ons ook een droge mond krijgt of een verkoelend slokje water wil. Aangezien hij maar 4 flessen op een dag krijgt lijkt me dat hij met warm weer vaker op een dag vocht moet binnen krijgen dan 4x per dag. Wij pakken immers ook meerdere keren per dag iets te drinken. Het gaat er dan niet om dat hij telkens hele flessen water opdrinkt maar ieder uur of iedere 2 uur een paar slokjes ofzo.
Oke ik wist niet dat hij maar 4 keer drinkt, das niet zo vaak nee. (Met BV toch zeker 8 keer) Hij wil geen kleinere flesjes? vaker? Als hij toch zolang wakker is, wil hij niet meer slapen trouwens? Weinig zeg, dat zal niet altijd meevallen! Sorry dan geen tips!
Je mag 5 flessen van 180/6 geven... Kies er dan voor om op echt hete dagen een extra flesje te geven of inderdaad wat kleinere flessen met wat extra water? Gaat om de totale hoeveelheid vocht ivm mogelijk uitdroging bij warm weer. Hier ging ze pas bij 11 maanden wat anders (= water) drinken naast haar flessen.
Van water krijgen ze een vol gevoel waardoor ze minder goed de fles willen soms. Beetje jammer op die leeftijd, dan moeten ze lekker groeien. Ze drogen niet zomaar uit, het is net een dag iets warmer maar wie zegt dat we een hittegolf krijgen Dan kun je altijd nog kijken hoe het gaat.
Cb gaf vorige keer bij ons aan dat extra water geven pas nodig is als het een aantal dagen 30 à 35 graden is. Anders even je cb om raad vragen ?
Jup gewoon Nutriton aan water toevoegen, zelfde hoeveelheid als bij melk... Dus 1 schepje voor 50 ml water
Hallo dames dankje voor de reacties! Even wat antwoorden : Kleinere flesjes neemt hij helaas geen genoegen mee. We hebben qua voeding vanalles aan de hand gehad. Nu heeft hij gelukkig een vast ritme waar hij het goed op doet. Sinds eergisteren zelfs de flessen gaan ophogen omdat hij niet meer genoeg nam aan 4 x 180. Nu dus 2 x 180 en 2 x 210. Wanneer hij een fles krijgt waar minder in zit dan blijft hij huilen totdat hij weer een fles krijgt. M.b.t. slapen: hij is de eerste 3 maanden echt een huilbaby geweest. Nu sinds 2 weken hebben we andere voeding waardoor hij al heel veel is veranderd. Vrolijker, huilt stukken minder en de ontwikkeling gaat ook beter. Maar hij is nog altijd veel wakker. Slaapt na zijn flesjes half uur tot 3 kwartier en dan word hij wakker en wil hij "spelen" etc. Alleen hij kan zichzelf nog niet entertainen dus we hebben de handen best vol Het gaat mij ook niet om die paar warme dagen die er nu aan komen maar wanneer echt de zomer begint, dus wanneer het een langere periode warm is. Wel zo makkelijk als ik het vantevoren al weet en niet dan nog moet uitzoeken dankje voor je antwoord. Met kleinere flessen neemt meneer helaas echt geen genoegen. Dit hebben we al eens geprobeerd toen hij ineens ging doorslapen. Met 3 maanden sliep hij door en kreeg hij nog maar 4 i.p.v. 5/6 flessen. Toen hebben we geprobeerd kleine flessen verspreid over de dag aan te bieden maar hij blijft huilen totdat hij zijn 180 heeft gehad. En sinds eergisteren dan 210. Ik wilde het CB bellen maar die hebben vrijdag pas weer spreekuur. Ik dacht dat voor die tijd een aantal mama's misschien tips hadden en dat hebben jullie ook
Mag ik je het boek 'baby in een droomritme' aanraden? 3 keer een half uur tot 3 kwartier is erg weinig en dan 's nachts ook maar 11 uur slaap.... (herkenbaar hoor, hier ook dergelijke taferelen). Nu we qua gezondheid eindelijk alles onder controle lijken te hebben, helpen de tips en de kennis uit dit boek enorm om een beter ritme te ontwikkelen