Hallo, Ik heb een zoontje van 3 maanden, die duidelijk van de 3 RRR'en houdt. Dus dat doen we. Ik geef BV, maar hij komt netjes om de 4 uur. Maar het inslapen is dus een probleem. Hij geeft duidelijk aan dat ie moe wordt, wat jengelen en gapen, dus we leggen hem in bed. We hebben hem ingebakerd in bed liggen, want zijn armen zwaaien nog alle kanten op. Nu hoopten we dat we daar het probleem hadden opgelost, nou nee dus.............. Hij wil geen speen, dus we geven de pink, dan valt ie inslaap. Je ziet alles ontspannen en je haalt ook zonder problemen je pink uit zijn mond. En dan dus binnen en 0-5 minuten, helemaal over de zeik. Ga je er naast zitten en geef je de pink weer....stil. Hij lijkt ook gewoon nog te slapen, zijn ogen zijn nog dicht. Nu ben ik eens in zijn kamer blijven staan, en bij elk schokje, harder zuchtje of wat dan ook wat hij zelf maakt schrikt hij wakker. ' s Avonds is het dus geen probleem, na de laatste borstvoeding om 21:00 gaat ie naar bed en valt gelijk in bed (dan ligt ie in zijn puckababy, overdag in de swaddel me) en slaapt hij tot 6/7 uur Wat doe ik fout?, kan ik iets anders doen of moet ik geduld hebben tot hij zijn lijfje meer onder controle heeft??. Die pink geven dat is echt niet het probleem, hij valt binnen een minuut in slaap. (en echt ik heb alle soorten spenen in huis, difrax combi en dental, dodi, bibi, nuby kers, nam, avent en alles wordt geweigerd) Jullie zullen begrijpen dat dit veel tijd en tranen kost, zowel bij hem al mij. En ik heb er nog 1 rondlopen die ik niet aldoor alleen kan laten. TIPS iemand????
Hi Pip! Wilde je alleen even een knuffel geven! KNUF! Misschien overdag ook in de Puck? Een flesje water voor het slapen gaan zodat hij nog iets langer kan sabbelen? Bij Pom breken we de 19:30 voeding op in twee delen omdat ze duidelijk nog even wil sabbelen. Oja, ken je misschien mensen in Spanje? Daar hebben ze grotere spenen met een bolletje aan het einde.. Kick wilde ook nooit een speen tot we met 14 weken op Tenerife waren en daar spenen kochten! DE oplossing!
Dankje Cyg! We hadden hem dus overdag in de puck, maar dat werkt niet. De swaddle gaat beter. Voeding gaat in de avond ook in tweeën, eerst om 19 uur en dan nog ff om 21 uur en dan pit ie. En zo'n speen als je bedoelt die heb ik dus gekocht, Nuby verkoopt die, helemaal rond. Maar nee hoor, hij gaat er heeeeeeeeeeeeel vies bij kijken8)
Zou hij mss zijn duimpje nemen als hij hier de kans toe zou krijgen overdag? Mijn zoontje wou ook geen tutje maar sinds hij duimt, slaapt hij overdag wel véél beter.. 'k Weet het, het is niet ideaal maar hij doet het echt alleen maar om in slaap te vallen dus ik kan er wel mee leven.
Nou mijn dochtertje begint nu pas de speen een beetje te accepteren. En heb haar nooit in een bakker zak of wat dan ook gelegd. Weet er zijn er velen die er bij zweren. En heb er ook verder niks op tegen. Maar een ander schreef als hij idd misschien de kans had om zijn duim of vingertjes in zijn mond te doen zou dat niet iets zijn. had wel eens ergens gelezen dat je de armpjes los kon risten of iets? Of zit er verschil in die bakkerzakken. enz. Weet ze hebben ook andere namen. Maar in elk geval veel succes en sterkte en je doet niks fout.
Het enige dat ik kan bedenken is dat je hem de pink misschien niet meer moet geven. Inbakeren en RRR gaat uit van het aanleren van het vermogen om zelf in slaap te vallen. Door de pink te geven om in slaap te vallen kan jouw kindje dat dus niet zelf. Bijna alle kinderen zijn tijdens het in slaap vallen nog regelmatig wakker, bij die van mij uit zich dat in een paar gilletjes en schreeuwtjes. Maar ze valt daarna uiteindelijk wel in slaap. Jouw kindje begint te schreeuwen om de pink om zo weer in slaap te vallen. Over zuigbehoefte: mijn dochtertje heeft nooit een speen gehad (dat kan niet vanwege schisis) en dus nooit ergens op gezogen, en daar heeft ze geen last van gehad, dus het voldoen aan de zuigbehoefte is geen absolute must, mocht dat de reden zijn dat je hem je pink geeft.
Wij hebben dit probleem ook gehad, maar zijn gestopt met het geven van de pink toen we gingen inbakeren, idd omdat ze zelf in slaap moeten kunnen vallen. Dus wij hebben hem toch maar gecontroleerd laten huilen af en toe. Soms had hij gewoon even nodig om een kwartiertje te huilen en viel dan zelf in slaap. Na een week of 2 was het voorbij en ging zelf zonder hulen slapen. Succes.
dank voor jullie mee denken. @piemie: hoe lang lieten jullie je zoon huilen @pink geven: is echt puur voor het in slaap brengen. Als hij wakker is hoeft hij ook echt geen pink, alleen als hij dus moe is. Mijn dochter heeft ook nooit een speen oid gehad. @duim/vingers: als hij wakker is sabbelt hij wel wat op zijn knuistje, maar verder niet echt. Maar als we hem gewoon in bed leggen, zwaait hij zich zelf iedere keer met zijn armen wakker, die knalt ie op zijn hoofd @buikslapen: tja dat durf ik dus niet echt, maar is wel een goeie. Zijn zus heeft vanaf dat ze een maand of 7/8 was bedacht dat dat lekker was, dus ja kan er in zitten. Ik heb het wel eens gedaan, overdag, maar dan ik de box. Maar dat is ook niet echt rustig, ik heb er nog 1 van 21 maanden rond rennen
Irem schrikt vaak van zichzelf wakker door zo'n valbeweging die ze dan maakt als ze bijna slaapt. Maar als ze op haar buik ligt, kan ze die niet maken en dat scheelt hier een hele hoop. Sowieso slaapt ze gemiddeld langer als ze op haar buik ligt en dat komt denk ik toch doordat ze minder bewegingsvrijheid heeft dan als ze op haar rug ligt. Als je zoontje goed zijn hoofd kan optillen zou ik er niet zo'n moeite mee hebben. Anders probeer je het eerst een keertje overdag, dan kun je ernaast gaan zitten of regelmatig even spieken of het goed gaat.
Eylem wat jij beschrijft! Helemaal hier net zo!!! Vanmorgen is hij aan de borst inslaap gevallen! Dus ik heb hem op zijn buik in bed gelegd en hij heeft dik anderhalf geslapen!! Ikke helemaal blij!! Ik heb de babyfoon op zijn allergevoeligd gezet en bij hem in bed. De ontvanger beneden op zijn hardst! Kon ik iedere ademhaling horen, hihihi!
Hey wat super!! Heerlijk zeg! Irem kan ook wel op haar rug slapen maar dan is 't max een half uurtje, op haar buik slaapt ze zo een uur, of anderhalf, of twee of zelfs weleens drie overdag dan. Echt geweldig, ik heb totdat ze 10 weken was bijna de hele dag met haar rond moeten lopen dus dit is zo luxe!
Wat lekker! Buikslapen is vaker veel vertrouwder voor die kleintjes. Maar zoontje sliep alleen maar op de buik goed, en nu nog steeds trouwens...
Hé Pip, Geweldig zeg! Mijn neefje (komt vandaag logeren) is ook een echte buikslaper, al bijna 9 jaar lang!! Hopelijk is dit het helemaal! Nu nog zelf in slaap komen
Zo nog een overwinning! We hebben hem gisteren laten huilen (wakker in zijn bed op zijn rug). Hij heeft het 12 min volgehouden......................en toen was het stil. Om half twee werd hij overstuur wakker, toen heeft mijn man hem gekalmeerd en kon hij verder slapen!
Wat goed! SOms hebben ze het huilen ook even nodig om de dag te verwerken. Mijn dochtertje had ook altijd haar huilmomentje en dan sliep ze verder. Mijn pink heb ik op een gegeven moment ook niet meer gegeven. Nu pakt ze haar duim, dus het kan best dat jouw zoontje ook z'n duimpje wil! Zij lag ook altijd ingebakerd, maar met 3 maanden zijn we ermee gestopt omdat het goed ging zonder. Eerst overdag uitgeprobeerd Buikslapen: nooit doen als hij nog ingebakerd is!!! Dit wordt altijd afgeraden i.v.m. het niet goed kunnen omdraaien en natuurlijk het gevaar op stikken. Dus alleen gaan doen als hij niet meer ingebakerd is! Hopelijk houdt hij het nu zo vol en gaat het nu goed met slapen!
Super hoor! En dat huilen wordt steeds korter! Irem huilt nu telkens nog maar 1 of 2 minuutjes, terwijl dat 2 weken geleden echt nog veel langer was en ik haar telkens moest gaan troosten, dat hoeft nu niet meer. En als ze dan toch blijft huilen is er echt wat, zoals net een boertje wat dwars zit.
Heey super ik lees dat je de oplossingen al hebt gevonden, en nu dus geen pink meer haha... Wij lieten ons zoontje niet langer dan een kwartier huilen, en idd hij huilde steeds korter en nu bijna nooit meer. Gister toevallig toen hij bij oma ging slapen en ik de deur dicht deed, 5 min heel hard huilen en viel toen in een diepe slaap.. Toch blijft het moeilijk hem dan te laten liggen hoor.