Ervaring duo wagen of plankje achter kinderwagen?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door me87, 19 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik zit in dilemma.
    Heb een dochter van ruim 2,5 jaar en dochter van 4 weken. We hebben zo'n 3 in 1 combi kinder wagen die ik nog altijd als buggy gebruikte voor oudste, maar nu dus met de bak of maxi cose voor de kleinste. Wat dus betekent dat de oudste moet lopen en ik me nu best wel beperkt voel. Kan niet te ver want dan wil ze gedragen worden. Het gaat langzaam en moet constant roepen, kom doorlopen, deze kant op, kom eens terug enz.
    Ik ben dus op zoek naar een oplossing.

Ik heb een draagdoek. De oudste heb ik veel gedragen dus dacht nou voor lange stukken de buggy erop en de kleine in draagdoek. Maar op de een of andere manier vind ik dat niet meer zo fijn/handig. (Misschien moet ik er weer aan wennen)

Dan zijn de volgende opties. Een dubbele kinderwagen of plankje. Nu heb ik in de zwangerschap al rond gekeken voor een plankje maar vind dit nog best onhandig lopen en dacht toen nee doen we niet. Maar een dubbele kinderwagen, en zou ik het liefst langs elkaar willen, is ook weer zo'n groot onding. Daarnaast die ik mooi vind haha de bugaboo is vet duur ook 2e hands. Maar dan kijk ik wel voor andere.

Ik zou dus graag willen weten hoe jullie dit doen met peuter en baby. Wat jullie ervaringen zijn. En wat dan eventueel een fijne duo wagen zou zijn als ik die keus zou gaan maken.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb destijds een plankje gebruikt, vond het erg handig. Ook de loopfiets veel gebruikt.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij schaften via marktplaats een duowagen (naast elkaar) aan, maar die hebben wij misschien 3x gebruikt? Ik gebruikte veel liever een plankje waar onze bijna 2-jarige op kon staan. Was even wennen met lopen, maar dat was ook zo gebeurd.

4. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Ik heb een plankje maar heb ik misschien 5 keer gebruikt. Verschrikkelijk onhandig lopen en ik kom de stoep bijna niet op en af. Zoon wou er ook niet erg lang op staan. De eerste tijd dus de draagzak gebruikt en nu (luistert goed genoeg) scheurt hij op de loopfiets mee

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier een zelfgemaakt plankje, hierdoor was deze wat beter afgestemd op de kinderwagen (paste alleen een universele op) en was het een stuk goedkoper! ;) Tegenwoordig gaat mijn dochter mee op de loopfiets, dat houdt ze langer vol en gaat sneller omdat ze niet meer elk steentje/slakje/takje ziet. :p
    Mijn schoonzus heeft een duowagen, maar die heeft in zoveel winkels problemen... Ze komt in bijna elke winkel wel klem te zitten!

6. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wij hebben een plankje, waarop ook een zitje zit (bugaboo cameleon skateboard). Mijn dochter was 22 maand toen onze zoon geboren werd en we gebruiken het plankje regelmatig. Wij vonden het zonde van het geld om een dubbele wagen te kopen, zeker omdat dochter prima kan lopen. Scheelt wel dat ze op het plankje kan zitten. Het loopt zeker minder fijn dan zonder plankje, maar het gaat prima en het is ook niet voor eeuwig. Met zo'n dubbele wagen lijkt me ook niet altijd even handig.

7. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    wij hebben een kidsit, onze dochter van bijna 3 (september) staat en zit er heerlijk op. Het klopt inderdaad dat het voor jezelf niet zo lekker wandelen is. Zelf loop ik wat meer naast de kinderwagen, want anders schop ik er steeds tegen.
    Al met al vind ik hem dus erg fijn. Duowagen lijkt me weer zo lomp.

8. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Plankje was hier geen succes!
    Week geleden duowagen via mp gekocht en al veel in gebruik :)!
    (Mima kobi)

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Onze oudste is iets jonger, dus een plankje was hier sowieso al geen optie. Wij hebben een duowagen, de ABC Design Zoom. Dit is achter elkaar. Het is even wennen, maar hij rijdt heerlijk en ik kan er zelfs mee de kruidvat in zonder overal tegenaan te stoten;)

10. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Dat kan ik niet eens met een gewone kinderwagen :D

Deel Deze Pagina