autostoel groep 1+ achterwaarts

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door miepkip, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wij zijn aan het kijken voor een autostoel van groep 1+ die achterwaarts vervoerd kan worden, maar nu heb ik daar een aantal vragen over en ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

Ik heb al een aantal stoeltjes gezien, maar overal stond bij vanaf 9 kilo voorwaarts vervoeren. Nu vraag ik mij af, is dit omdat het pas vanaf dat gewicht mag of omdat het stoeltje anders niet meer veilig is (oftewel mag je hem na 9 kilo nog achterwaarts gebruiken)

Ook vraag ik mij af of je er perse een isofix/familybase voor nodig hebt. (Wij hebben dat namelijk niet.)

En natuurlijk hebben jullie nog aanraders voor eentje (zonder een waarbij een isofix of familybase nodig is?) met een niet al te duur prijsje? (max. 300,-?)

Alvast bedankt!
    :)

2. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de meeste stoeltjes betekend vanaf 9kg voorwaarts vervoeren, dat het MAG hoeft niet. Je kunt beter kijken naar het maximale achterwaartse gewicht, dit verschilt per stoel.

Opties die er zijn zonder isofix;
    - Joie I-Anchor, 299,- euro bij de Prenatal. Zowel met isofix als met de gordel vast te zetten. (tot 18kg)
    - Britax Maxway, ongeveer 350,- euro. Compact, Swedisch Plus test, tot 25 kg achterwaarts.
    - Britax Hiway, (incl verzenden 300,-). Nog compacter als de Maxway maar wel iets simpeler uitgevoerd. Swedisch Plus test en tot 25kg achterwaarts.

Op achterwaartsvervoeren.nl kun je een hele lijst zien van alle achterwaartse stoeltjes en prijzen.
    Hieronder staat een topic over achterwaarts vervoeren, hier staat veel info en veel moeders die je kunnen helpen.

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb de hauckstoel, die was 250 euro. Deze heeft isofix en gordels. Alleen gordels is achterwaarts te gebruiken tot 18 kilo. Daarna moet de stoel voorwaarts.

4. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De hauck variogard is zowieso maar tot 18kg, en met de gordelbevestiging maar tot 13kg te gebruiken!
    Verder een mooie compacte stoel, maar achterwaarts alleen in verste ligstand te gebruiken.

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @lievemommy: ja van die kilo's heb je inderdaad gelijk. Wij hebben wel isofix plus een lichtgewichtje als meisje (met anderhalf 9 kilo) dus voorlopig kunnen wij vooruit (achterwaarts;)

Dat van die ligstand snap ik niet helemaal... hij staat gewoon rechtop.

6. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De hauck mag bij achterwaarts gebruik alleen in de verste ligstand worden gebruikt. Je kunt hem dan dus niet rechterop zetten. Dat is omdat de hauck geen rebound bar heeft of tetherstraps.
    Zelfde principe als bij bijvoorbeeld de Joie Stages.

Edit: hier ook een lichtgewicht meisje ;) bijna 4 en.nog steeds geen 13kg... heeft ook zo zijn voordelen ;)

Deel Deze Pagina