Ervaring babyinhalator?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Wereldjongetje, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Sinds deze week gebruik ik de babyinhalator voor mijn zoontje. Hij lag ontzettend te hoesten en zijn longetjes klonken niet helemaal goed. Nou heb ik dus een inhalator gekregen. Ik kreeg bij de apotheek een hele uitleg over dat die ventieltjes heen er weer moeten gaan. Probleem is dus dat als mijn zoontje erdoor ademt ze niet heen en weer gaan. Ik zet hem tegen zijn gezichje aan en opzich vind hij het prima. Maar omdat die dingetjes dus niet heen en weer gaan heb ik het idee dat hij niets binnen krijgt van dat pufje. Nou zij mijn vriend al...misschien is zijn adem nog niet sterk genoeg en dat daarom die dingetjes niet heen en weer gaan. Zou dit kunnen of doe ik toch iets niet helemaal goed? Hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft.

2. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Hoi
    Heel herkenbaar hoor :)
    Wij vonden in het begin ook lastig om te zien of die blauwe ventieltjes nou heen en weer gingen of niet. Als mijn zontje niet hard genoeg inademde dan leek het wel of er niets gebeurde. Wij hielden dan de babyhaler wel wat langer op/over zijn mondje/neusje vast. Zo moet je het dan toch maar proberen.
    Na een week of twee ging het beter en leek het of hij dieper adem ging halen, grotere teugen. Mijn ha zei toen dat mijn zoontje waarschijnlijk toen de link legde met het pufje, en beter / vrijer ademen.
    Gewoon blijven proberen, en per keer gaat het zo verschillend.
    succes!

3. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Het zou kunnen dat dat geval voor zijn mond te groot of te klein is.
    Ik had dat ook met mijn zoon en heb dat laten aanpassen en dat ging daarna prima.

Als je twijfels zou ik wel terug naar de huisarts gaan, want straks denk jij dat het middel wel ingeademd is terwijl dat niet het geval is.

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Welke puffer heb je? Ik heb voor mn oudste zon hele lange en die is niet echt fijn. Nu heb ik voor mn jongste een aerochamber gekregen ofzo. Superfijn ding! Je kunt de in en uitademingen goed tellen enzo.

5. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Eens met Loesjuh, wij hadden ook eerst zo'n joekel van een toeter. Was een waar gevecht met ons zoontje: hem vasthouden, toeter vasthouden/tegen het gezicht houden etc etc. Hij brullen! (wat overigens wel goed is, want dan komt de puff goed bij de longetjes) Maar laatst kregen we er een puff bij en hebben nu een aerochamber. Werkt stukken relaxter dan dat grote ding!

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier de aerochamber, merk dat als je hem niet goed ''aandrukt'' de ventieltjes dan niet goed op en neer gaan. In het begin ademde hij (denk door toch een beetje stress) heel oppervlakkig en dan ging het dus ook niet goed. Dan lieten we hem langer op. En verder hebben we er toen een aantal dagen veel mee ''gespeelt'' en hem zonder pufje laten ademen, toen ging het al snel beter.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben dat lange geval (babymasker?) een paar keer gebruikt toen onze oudste 6 mnd was. Werkte wel goed, ik kon de ventieltjes ook goed zien. Maar ik zie hier dat er ook veel jongere baby's zijn die hem moeten gebruiken en dan kan ik me voorstellen dat de kracht nog niet voldoende is.

Een goede apotheek kan inhalatieadvies geven, dus maak daar een afspraak, neem je baby en de inhalator mee en laat je goed voorlichten.

8. 4days

4days Niet meer actief

Wij hebben hem ook, ons dochtertje heeft flink bronchitis gehad. Bij mij bewogen de klepjes eerst ook niet, maar ik ontdekte waar het aan lag. Een van die ventieltjes lag niet precies helemaal goed over de opening. Als je hem uit elkaar haal kun je voorzichtig alle venteiltjes controleren. Adem er dan eens zelf door, om te kijken of de ventieltjes dan wel bewegen.

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Even de inhalator (het masker) op je hand zetten en even een paar keer aandrukken, dan zou je het ventieltje op en neer moeten zien gaan.
    Mijn zoontje had em met een maand of vier en bij hem werkte het gewoon goed.

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier ook met 5 mnd een babyhaler gekregen. Tis echt een onding, moet nog steeds vragen naar een aerochamber, ziet er ook nog eens stukken kindvriendelijker uit. (google er maar eens op).

Noor moest in het begin erg huilen met die toeter op d'r hoofd en dan zag je die ventieltjes wel goed heen en weer gaan. Iig kijken of het kapje goed op de mond sluit. Wat heel lastig is met een kind wat alles wil, behalve zo'n toeter op zijn/haar hoofdje.

Nu gaat het beter. Oh ja, en goed schoonhouden.

Succes!

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik had ook de aerochamber en ik kreeg van de ha als advies om:

Op de grond/bank gaan zitten je benen iets uit elkaar halen, dan de baby tussen je benen te leggen met zijn hoofd naar je toe. De handjes onder je benen leggen en dan het kapje op. Ze liggen dan vrij kunnen niet bewegen, en je kan het kapje er goed opzetten plus ze huilen vaak wat juist goed is voor de inhalatie.

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Toen mijn dochtertje 4 maanden oud was hebben wij ook een inhalator gebruikt. De aerochamber hadden we en dat werkte prima. Nooit problemen mee gehad en erg duidelijk te tellen door het grote oranje klepje wat op en neer gaat. Weet niet welk merk je nu hebt, maar al je geen aerochamber hebt zou ik die bij je apotheek vragen. Het is maar niks als je niet weet of de medicijnen wel goed binnen komen.

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    De aerochamber is een stuk fijner in gebruik ja. Deze word inderdaad vaak gegeven omdat de ventolin die bij de kamer past groffer qua poeder is.

Bij de aeroochamper hoort een andere soort ventolin, de poeder is fijner van structuur dus heeft een korte buis nodig anders komt het niet in de longen.

OVer het huilen dat de kinderen het goed binnen krijgen is helaas niet waar. Als de kinderen huilen halen ze niet op de juiste manier adem om de ventolin in de longblaasjes te krijgen.

Laat je kindje met de toeter spelen, als hij/zij het begrijpt doe het dan bij een knuffel of bij jezelf op je gezicht.
    Maak er een ritueel van, wij telde altijd tot 10 en dan bij toen helemaal blij doen.

Je kan ook een liedje zingen. Maar maak het dus duidelijk wanneer het begint en stopt.

Deel Deze Pagina