Pseudokroep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vivonne, 5 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vivonne

    Vivonne Actief lid

    19 okt 2020
    191
    177
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik ben eigenlijk een beetje opzoek naar ervaringen met pseudokroep?

    Mijn dochtertje heeft nu al een meerdere keren een benauwde indruk gemaakt. Het lijkt dan alsof ze heel veel lucht naar binnenzuigt. Ze piept dan en haar middenrif trekt in. Dit duurt dan heel even en daarna is het weg. Ze lijkt er zelf geen last van te hebben. Nu ben ik vorige week naar de huisarts geweest en zij konden niks vinden.

    Nu denk ik dat het misschien pseudokroep zou kunnen zijn. Komt pseudokroep altijd voor in combinatie met hevig hoesten? Want dat doet ze eigenlijk niet.

    Ik ben nu in ieder geval voornemens om het de volgende keer te filmen zodat ik het aan de huisarts kan laten zien.
     
  2. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    Psseudokroep is niet zo snel over.

    Mijn ervaring met pseudokroep is een gierende ademhaling, zeehondenhoest en een nogal in paniek kind
    Dit hield minstens een uur aan.

    Zelf rustig blijven, kind op schoot en teletubbies kijken zorgde dat de paniek afnam . Stomen is achterhaald

    Bij ons gebeurde het steeds 's nachts. Overdag een beetje verkouden.
     
  3. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.826
    3.598
    113
    Ik vind het niet als pseudokroep klinken.

    Hier is pseudokroep aanval ook echt piepend en gierende aanval, met een zware zeehondenblaf waar hij nauwelijks uit komt. Duurt hier vaak ook echt een uur. Flink afleiden en je kind geruststellen is echt nodig.

    Hier komt het ook altijd s avonds laat/ s nachts na een aantal uur slaap.

    Is het geen happy Weezer? Wanneer komt het voor? En hoe vaak?
     
  4. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Precies dit. Eerste keer was hij 7 maanden en zijn we in paniek naar de eerste hulp gereden middenin de nacht. Daar pseudokroep geconstateerd. Daarna heeft hij het nog een paar keer gehad, afgelopen week nog. Pseudokroep is hier echt een soort aanval, vrij heftig, en die hoest is heel kenmerkend.

    Misschien eerder iets als peuterastma?
     
  5. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.514
    2.353
    113
    Filmen is zeker een goed idee. Ik vind het ook niet als pseudokroep klinken, eerder astma of bronchitis.

    Ik ken pseudokroep ook als een heftige kortdurende aanval. Eigenlijk standaard in maart en oktober als het weer omslaat. Een aanval begint hier altijd 's avonds rond 22.00uur en duurt ongeveer een uurtje. Heel benauwd en piepen, paniek, de luchtwegen zitten dan bijna dicht. En dat gebeurt één of twee avonden, hooguit drie. Dan blaft hij ook als een zeehond 's nachts en 's ochtends, maar overdag is hij op een lichte verkoudheid na topfit. Bij de eerste aanval met 6 maanden zaten wij 's nachts op de spoedpost om te vernevelen, behoorlijk geschrokken. Inmiddels weet ik dat rustig blijven en wachten helpt. Kalmeren, boekje lezen, slokjes water drinken en een sinaspril.

    Nu is mijn zoon 5,5 jaar en dit jaar heeft hij voor het eerst niet meer die heftige benauwdheidsaanval gehad. Nog wel de holle blafhoest (luchtweginfectie) in maart en oktober maar de typische pseudokroep is hij overheen gegroeid.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    dit.
    Wij zien het bij N altijd al aankomen.
    ‘S morgens een vreselijke zeehonden hoest die gedurende de dag erger word.
    ‘S avonds rond 21:00 uur wordt die dan wakker met een gierende ademhaling en is dan volledig in paniek.

    wij hebben 1x op de hap gezeten omdat het maar niet weg ging. Toen kreeg die 1 of andere drankje en was het zo over.
     

Deel Deze Pagina