Wanneer voor het eerst met de baby naar buiten of weg?

Discussion in 'Verzorging' started by Chanel, Aug 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

Wanneer zijn jullie voor het eerst naar buiten of weg gegaan met jullie baby? Voor mij is het de 1ste keer dat ik een baby krijg en vroeg me af wannneer het je eventueel met de baby naar buiten of weg kan gaan. En waar vervoeren jullie je baby dan liever in? In een kinderwagen of de maxi cosi?

Groetjes Chanel.

2. peggy en myrthe

Jun 11, 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    myrthe was 2 weken toen we voor het eerst naar buiten gingen, (met 1 week alleen van ziekenhuis naar huis.)
    wij gebruiken de maxicosi echt alleen als autostoel ik vind het maar niets om dr er lang in te laten zitten.
    wij pakken dus altijd de kinderwagen mee (nu ligt ze in de buggy, hoeven we de bak niet meer mee te nemen).
    er zijn mensen die hun kindje in de kraamtijd al mee naar buiten nemen, myrthe was afgevallen tot 2500 gram en kon zich zelf niet goed op temperatuur houden.
    wij namen haar de eerste keer mee in de wandelwagen lekker warm ingepakt.
    van te voren hebben we de wandelwagen voorverwarmd met een kruikje.

ik denk dat je niet kunt zeggen wanneer je je kindje mee naar buiten kan nemen, is per situatie anders

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

De dag na haar geboorte hebben we Iman vervoerd van het ZH naar huis, dus toen was ze even buiten.
    Na een week zijn we een blokje omgegaan met de kinderwagen, ik voelde me goed, maar vergis je niet want je ben uitgeput na een klein stukje wandelen!
    In die week zijn we ook met de auto, dus in de maxi cosi bij mijn ouders op bezoek gegaan.

Het is idd per situatie anders, maar volgens mij is het normaal pas als de KV weg is... dus na een week ongeveer!

4. Niet meer actief

Ook hier dag na geboorte in maxi cosi vervoert naar huis..verder ishij na een week echt naar buiten geweest in zn kinderwagen..
    Wel af en toe in de tuin..maar hij is geboren tijdens de hittegolf en binnen was het veel koeler voor hem..

5. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo dames,

Bedankt voor jullie antwoorden. Heb nu een beetje een idee wannneer ik eventueel met de baby naar buiten kan gaan :D Nu alleen maar hopen dat het weer dan wat beter is.

Groetjes Chanel.

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    je kan gewoon vanaf de dag dat de kleine geboren is naar buiten, maar je moet er wel voor zorgen dat de kleine goed ingepakt ligt....

het heeft jouw antistoffen nog in het lichaamje en zeker als je bv gaat geven blijft dat voorlopig zo, dus bang dat het een koudje vat hoef je echt niet te zijn, mits wat ik al zei je de kleine goed inpakt....en vooral dat moet je niet vergeten de 1e paar weken zeker met dit weer een ook een mutsje op....

veel succes tijdens de bevalling

7. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je wel voor je antwoord smoekie :D Gelukkig heb ik genoeg mutsjes in huis. Als je naar buiten gaat is het dan misschien ook handig om met dit weer een dun dekentje te gebruiken?

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou inderdaad wel een dekentje gebruiken. Voor jezelf is het zonder jas wel lekker, maar zo'n kleintje heeft ten eerste nog moeite om zich warm te houden en ten tweede ligt hij maar stil.

9. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je wel voor je antwoord Daphne82.

10. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik ben ook gelijk na de bevalling met baby in de auto gestapt en naar huis gereden (mijn vriend reed hoor, ik niet hihi)! En vanaf dag 1 is ze eigenlijk al buiten gekomen, maar ja ik heb makkelijk praten, ik woon praktisch buiten, het is hier altijd warme en als ik mijn huiskamer uitloopt sta ik op de porche buiten, mijn huis is heel de dag open!!!

11. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Oooh lekker hoor dat het bij jou altijd warm is :D Hier is het weer op het moment niet zo best :( Hoop dat ik ook snel met de baby naar buiten kan als de baby geboren is. Wacht daar nog steeds op.

Share This Page