nieuwe fiets kopen waar moet ik op letten??

Discussie in 'Verzorging' gestart door nonnie26, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi meiden, kom even jullie hulp vragen,

ik ga van het voorjaar een nieuwe fiets kopen met als doel om te gaan fietsen met de kleine en voor evt. boodschapjes die net iets verder weg zijn..

maar nu is mijn vraag waar moet ik op letten bij de aanschaf van een fiets want de kleine gaat nu natuurlijk ook mee en het is niet alleen maar mezelf ;)

heb al informatie gekregen van de fietshandelaren maar 2 van de 3 bleven pushen op een mama fiets en die wil ik niet de andere bleef pushen tot een fiets van ruim 1500 eurie en dat geld heb ik niet dus wat nu??

heb wel een mooie fiets gezien maar daar zit zo'n stuur op die je kunt verstellen met 1 handbeweging maar had begrepen dat het niet mocht ivm veiligheid, en zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten mbt fietstoeltje?? ik bedoel zou ik die ook via marktplaats kunnen scoren of is dat niet veilig genoeg??

alvast bedankt meiden..

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wat is de reden dat je geen mama fiets wilt als ik vragen mag?

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Je mag daar geen stoeltje op bevestigen, het stoeltje zit dan op de stuurpen bevestigd..

Ik heb ook nog een "gewone" fiets, ga geen mamafiets aanschaffen nu, mijn fiets is pas twee jaar oud.. Ik heb er op gelet dat ie gewoon lekker fietst!!

4. nonnie26

vind ze er vreselijk uitzien met dat lompe grote stuur en als je kleintje niet meer voorop zit dan heb je dat grote stuur, oke verder kan je je stuur op slot zetten en zit er een standaard op waardoor die recht blijft, maar die standaard kan je ook plaatsen op een gewone fiets en voor de brede instap heb ik hem ook niet nodig want ben smal genoeg om tussen het zadel en het fitsstoeltje in te komen.. vind het gewoon niet mijn ding en wil daarom graag een gewone fiets, als ik bij wijze van 6 jaar geleden mama was geworden dan waren ze nog niet echt in en had ik ook een gewone fiets gekocht... oke misschien iets te uitgebreide uitleg maar denk maak het even duidelijk :);)

5. nonnie26

ja zie je dat dacht ik al met dat fietsstoeltje vandaar dat ik het even wou weten en evt ervaringen met fietsen...

ja is zeker belangrijk dat ie lekker fietst!! :)

6. Que

Que Niet meer actief

Ik heb een electrische fiets met een verstelbaar stuur. Geen problemen met het zitje voorop.

Heb je al gekeken op internetbikes.com daar hebben ze nieuwe fietsen, maar dan overjarige modellen. Daar komt mijn fiets vandaan. Helemaal geweldig!!!!

Deel Deze Pagina