Mijn jongste van 4 (bijna 17 kg en 1,05m) wil graag in de grote autostoel. Nu hebben we twee groep 2/3 stoelen voor de oudste. Die is ondertussen 1,28m en zo’n 28kg. Ik twijfel nu, moet ik voor de jongste nieuwe groep 2/3 stoelen kopen of kan de oudste op een stoelverhoger zonder leuning. (Daar zit hij al incindenteel op)
Mijn oudste (ca. 1.35 en 30kg) zit in de groep 2/3 stoel en blijft daar ook nog wel even in zitten denk ik. Zolang het goed past natuurlijk, maar zijn hoofdsteun/rugleuning kan nog een best eind uitgeschoven worden. Ik zou dus een nieuwe groep 2/3 stoel erbij aanschaffen.
Ik zou voor eentje met rugleuning gaan voor de oudste. Ik vind toch dat ze daar een stuk mooier in zitten.
Vanaf 1.35 mogen ze officieel zonder zitverhoger en vanaf 1.25 m en 22 kg is de rugleuning niet meer verplicht. Je oudste zou dus prima op een losse zitverhoger kunnen. Heb je de mogelijkheid om een stoel met zitverhoger te gebruiken dan is dat natuurlijk veiliger, maar nodig lijkt het me niet perse.
Dit. Hier heb ik ze toch gewoon doorgeschoven, zoveel rijden wij niet, vond het zonde om weer een nieuwe stoel aan te schaffen. Dus voor de oudste een zitverhoger gekocht en de jongste door naar de groep 2 stoel van dr broer.